Brew Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Fikk også melding om at oppdateringen MÅ installeres gjennom pc. Sist gang jeg gjorde det, med nokie software updater, så endte jeg opp uten telefonen i en måned så er litt passiv med akkurat det der nå. Hvilket program har dere andre brukt for å få det til? Har ik tid å forklare så mye nå,men dette har med ledig minne å gjøre. jeg avinstalerte tux racer og dermed kunne jeg oppdatere via ota likevel. fant en tråd om det på maemo.org. prøvde NSU men det funket ikke. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Har 53,6mb free på rootfs. Kanskje ikke nok? Skal prøve å avinstallere noen programmer først så prøver jeg igjen. Lenke til kommentar
terion Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Jeg hadde bare 46/47mb ledig på root, jeg fikk fint oppdatert over wifi. Lenke til kommentar
ravensp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Hvordan sjekker jeg hvor mye jeg har ledig på root? Får ikke oppdatert via wifi selv, men har gått tidligere. Lenke til kommentar
Brew Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Ikke sikker på om alt har med rootfs å gjøre. jeg hadde 55,5 ledig men fikk ikke oppdatert.etter sletting av tux raser gikk det som i smør. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Da regner jeg med at jeg har slettet nok, så da skal jeg prøve igjen så fort jeg kommer hjem til wifi Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Hvordan sjekker jeg hvor mye jeg har ledig på root? Applikasjonen "Storage Usage" er vel i mine øyne den enkleste måten å sjekke hvor mye ledig kapasitet du har på rootFS. Endret 27. mai 2010 av tommyb Lenke til kommentar
ravensp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Takk Slettet nettop sygic map, med maps på rundt 300mb totalt,men skal skaffe meg ett prog for å sjekke diskplassen Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Får fortsatt beskjed om at jeg må bruke pc til å update, selv om jeg har avinstallert en del programmer og har 53mb på rootfs. Er det Nokia Software Updater som gjelder da? Og er det til å stole på?? Lenke til kommentar
Brew Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53892&page=3 Link til tråden som hjalp meg.Det listes noen programmer man kan prøve å avinstalere.Av de som nevnes hadde jeg bare "tux racer". Er vist ikke alle det funker for,men det står mer info om saken. Får i det minste håpe linken funker da... Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53892&page=3 Link til tråden som hjalp meg.Det listes noen programmer man kan prøve å avinstalere.Av de som nevnes hadde jeg bare "tux racer". Er vist ikke alle det funker for,men det står mer info om saken. Får i det minste håpe linken funker da... NSU var bare tull og funket ikke. Surprise... Men sletta de programmene jeg hadde fra lista der og nå har jeg fått lastet ned fila med mobilen. Nå sitter jeg bare med 200 puls og venter på at den skal bli ferdig. Kjipt å slette Brainparty egentlig, hadde jo kommet så langt Er forøvrig et spill som er å anbefale. En rekke artige småspill som er laget for å stimulere hjernen og holde den frisk. EDIT: Da var installasjonen ferdig og det ser ut som alt gikk bra Funker ikke Conversations Inbox Desktop Widget på den nye updaten? Endret 27. mai 2010 av Scoob911 Lenke til kommentar
ravensp Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 Slette de programmene funket vist for meg også Er folk generelt fornøyde med oppdaten eller? Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 27. mai 2010 Del Skrevet 27. mai 2010 (endret) Det nye virtual keyboardet så ikke ut som alle bildene jeg har sett av det. Men bruker uansett det "ekte" keyboardet. Var jo tross alt litt derfor jeg kjøpte N900. Veldig flott å med longpress på tastaturet for alle nr og symboler. Ellers er det veldig greit å endelig kunne søke i programbehandleren og annet. Nettleser med portrettmodus, flere funksjoner og litt annen layout var også greit å få. Og ENDELIG kan man flytte på ikonene i menyer. (blitt så vant til det at trykker alltid på "flere" når jeg går inn i menyer ) Nattmodus på kameraet skal bli spennende å teste ut. Forventer ikke så altfor mye da... Video i Skype og endringene med mail og sånt har jeg ikke testet ennå. EDIT: Var kjapt innom GPS-en nå. Liker forandringene. Virker som den kan bli bedre å bruke. EDIT2: Må bare skrive litt om kartendringene. For det første har de laget et bedre design på det, og fjerne meningsløse menyer. Nå er alt oversiktlig og enkelt å forstå. De har gjort det enkelt å søke raskt og finne steder, legge de til rute. Det er ennå ikke stemmekontroll, men man kan se på ruta i 3D og ved å velge "next" så flyr den over 3D-landskapet til neste anvisning. Veldig elegant. Hele 3D-opplegget er ganske elegant laget egentlig, og nå kan man enkelt legge til 3D-landemerker noe jeg må si ble ganske kult i alle fall i Oslo der de har klart å legge til en del bygninger. Satelittbilder er også enkelt å slå av og på nå. Samme med nattmodus. Godt mulig at flere av disse tingene ikke er endringer. Har ikke brukt kartene så mye hittil, mye pga hvor tungvint det har vært lagt opp til nå. Slik det har blitt kommer jeg nok til å bruke kartene en god del mere Endret 27. mai 2010 av Scoob911 1 Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Etter å ha over flere timer fjernet én og én applikasjon, totalt omtrent tredve totalt fikk jeg endelig lov til å oppdatere i går. Pakkebehandleren må seriøst snart tilby markering av flere pakker på én gang. Rootfs på 256MB har som jeg trodde vist seg å være et idiotisk valg av Nokia. Lenke til kommentar
terion Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 Var vel egentlig ikke et valg, da det var den størrelsen på brikka som var tilgjengelig når den ble utviklet mener jeg å ha lest.. Lenke til kommentar
3000 Skrevet 28. mai 2010 Del Skrevet 28. mai 2010 hei noen som vet åssen man aktiverer video samtaler fra mobil til mobil? det skal jo gå an nå etter update eller? Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 29. mai 2010 Del Skrevet 29. mai 2010 Etter oppdateringen har telefonen lastet ned 46 MB over 3G selv om den har vært idle.. Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Etter oppdateringen har telefonen lastet ned 46 MB over 3G selv om den har vært idle.. Gjelder meg også. Den har lastet villt mye i det siste. Minside til telenor sier: GPRS i Norge 22.04.2010 - 27.05.2010 720,42 Festlig ... Lenke til kommentar
anordne Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 har 54 mb ledig på roots. Men får ikke installert maemo update OTA. har tatt backup, kan jeg da helt greit oppdatere via nokia update manager eller hva det heter, og samtidig ikke miste alle programmene. Har brukt dette flasher programmet før, men har ikke noen privat pc med 32 bit windows lenger. Og om jeg bruker flasher kan jeg da legge inn sikkerhetskopi og slippe å legge inn alle apps på nytt via programbehandling. takker for all respons og svar. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. mai 2010 Del Skrevet 31. mai 2010 Etter oppdateringen har telefonen lastet ned 46 MB over 3G selv om den har vært idle.. Jeg er nå oppe på 99 MB uten å egentlig ha brukt noe særlig båndbredde aktivt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå