Autodidact Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Sjekket litt iP også, og der finnes det gråimportert, falske - og det synes, samt de som kjøper reservedeler for å reparere, men som setter sammen komplette telefoner selv av delene ... Og ingen av dem vil gi deg så mye som en kvittering. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er det noen som har hørt noe om flere oppdateringer til n900 i nærmeste fremtid? Antar du snakker om firmwareoppdatering nå. På programvaresiden har jeg jo oppdateringer til N900 hver dag. Firmware 1.2 skal komme i "første kvartal", og folk har gått med "any second now"-forventninger siden OVI store ble midlertidig tatt ned før påske. Men det var ubegrunnet. Nokia selv antyder "soon" og første kvartal er jo også snart over. Jeg er ingen autoritet på dette og sier bare det alle andre sier. Lenke til kommentar
ferrek Skrevet 12. april 2010 Del Skrevet 12. april 2010 Er det noen som har hørt noe om flere oppdateringer til n900 i nærmeste fremtid? Antar du snakker om firmwareoppdatering nå. På programvaresiden har jeg jo oppdateringer til N900 hver dag. Firmware 1.2 skal komme i "første kvartal", og folk har gått med "any second now"-forventninger siden OVI store ble midlertidig tatt ned før påske. Men det var ubegrunnet. Nokia selv antyder "soon" og første kvartal er jo også snart over. Jeg er ingen autoritet på dette og sier bare det alle andre sier. Strengt tatt har vel første kvartal vært over i 12 dager. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Har overclocket min til 900Mhz. Det var akkurat de 300 mhz Maemo mangla! Eneste minus som er forventet er batteritiden,men foreløpig er ikke merket noe særlig forskjell. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ja si hvordan det går med batterikapasitet, trodde den ville bli veldig mye dårligere,?hvordan er den på idle, min kjører 250 mhz når det er lite å gjøre. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 (endret) (...) og første kvartal er jo også snart over. Strengt tatt har vel første kvartal vært over i 12 dager. D'oh. Ja. Tenkte tredjedel på fire måneder, ikke fjerdedel på tre måneder. Uansett var altså 1.2 forventet i første kvartal. Jeg skal i alle fall ikke overklokke min, den er varm nok allerede. Endret 13. april 2010 av tommyb Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Noen andre som sliter med at det er håpløst lav lyd på telefonen innimellom? Har jo ikke sjans til å høre hva som sies i andre enden, selv i stille omgivelser. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ja. virker som min har kontaktfeil i høytaler. må klemme ganske hardt ved høytaler for å få vanlig lyd. skal gå å klage men bestandig kjedelig å levere fra seg teleon til reprasjon. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 Var uten telefonen i en mnd sist gang. Og da hadde jeg kun hatt den i en uke eller to... Men er det en hw-feil det med telefon-høytalern? Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 13. april 2010 Del Skrevet 13. april 2010 ja si hvordan det går med batterikapasitet, trodde den ville bli veldig mye dårligere,?hvordan er den på idle, min kjører 250 mhz når det er lite å gjøre. Den har i hvert fall ikke blitt MYE dårligere, jeg ville heller sagt at jeg hadde ikke merket noe forksjell hvis ikke jeg visste at den er overclocka,så lite er det snakk om her i alle fall. Overcklocka telefone rundt 12 tiden og da hadde jeg batternivå på 85% max. Etter det har jeg kjørt alle tre emulatorene(picodrive,ines,snes) og tuxrace samtidig ca i 10 minutter. Etter det har jeg snakket i 3+14+7 minutter og til klokka 20:00 har jeg brukt han med noe pauser inni mellom, nå ligger nivå på 15% Tror det er meget bra en det jeg forventa. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 De fleste av de overklokkede innstillingene lar vel telefonen idle på 125Mhz. I tillegg betyr høyere klokk at man blir fortere ferdig med krevende oppgaver, og kan gå tilbake til idle igjen, noe som også sparer batteri. Derfor kan man fint i enkelte brukscenarioer (f.eks. lite, men krevende bruk og mye idling) *spare* batteri på denne klokken. Det er samme grunn til at man skal bruke "on demand"-profilen for underklokking av cpu-er på pc-er, i stedet for å sette en fast, lav klokk. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 åja mhm gikk glipp av den ja,det stemmer idle er på 125Mhz Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Jeg har ikke spesielt lav lyd, den har høyere lyd enn min N810, som jeg mener har alt for lav lyd. Men jeg er plaget av at jeg hele tiden kommer i fare for å trykke inn volumknappen i portrettmodus, og da blir det bra stille. Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har overclocket min til 900Mhz. Det var akkurat de 300 mhz Maemo mangla! Eneste minus som er forventet er batteritiden,men foreløpig er ikke merket noe særlig forskjell. Kan du guide meg til en god overclock how-to ? Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Har overclocket min til 900Mhz. Det var akkurat de 300 mhz Maemo mangla! Eneste minus som er forventet er batteritiden,men foreløpig er ikke merket noe særlig forskjell. Kan du guide meg til en god overclock how-to ? Kom just hjem fra fjellan, så nå må jeg spise meg mett,etter det er jeg klar til og med velte hele verden Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 Fra 600 Mhz til ....? http://mohammadag.ucoz.com/maemo/zImage700.fiasco (700mhz) http://mohammadag.ucoz.com/maemo/zImage750.fiasco (750mhz) http://mohammadag.ucoz.com/maemo/zImage800.fiasco (800mhz) http://mohammadag.ucoz.com/maemo/zImage825.fiasco (825mhz) http://mohammadag.ucoz.com/maemo/zImage900.fiasco (900mhz) 1.Først må du ha installert rootsh: http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/rootsh/ 2.Legg for ekspempel zImage700.fiasco i MyDocs (OBS! zImage700.fiasco er 700mhz ) 3. så kjører du følgende kommandoene i x-terminal: root (enter) neste kommandoen: fiasco-image-update /home/user/MyDocs/zImage700.fiasco (enter) 4.etter processen er done: reboot -------- Hvis du ønsker å klokke tilbake så åpner du X-terminalen: root Deretter følgende kommando: apt-get --reinstall install kernel kernel-flasher og reboot --------- Alt på eget ansvar! Vær klar over at med dette reduserer du levetiden til telefonen din! Fra noen sekunder til noen år Også sies det at det funker bare med firmware 3.2010.02-8 Lykke til Lenke til kommentar
wilbur626 Skrevet 14. april 2010 Del Skrevet 14. april 2010 (endret) Takk for fantastisk svar, alik Når jeg har gjort dette, er det mulig å flashe tilbake til orginalt oppsett ? Jøss, kanskje det lønner seg å lese hele posten din... Haha Endret 14. april 2010 av wilbur626 Lenke til kommentar
belenix Skrevet 16. april 2010 Del Skrevet 16. april 2010 Den første oppdateringen til Sygic Mobile Maps har nå kommet. Sakset fra sygic.com: Update for Nokia N900 is live What we improved: 1. autorotation to one side 2. fullscreen 3. fixed issues when Portuguese language was set 4. position display improved 5. gps connection stays alive when the app is in the background, so that you can use other apps and have navigation running in the background How to install the update for Mobile Maps 9 for Maemo: Open App manager Go to Application catalogues Click New Enter following info: Catalogue Name: Sygic Mobile Maps Web Address: http://repository.sygic.com/maemo/ Distribution: fremantle Components: non-free Leave the check box “Disabled” unchecked. App manager will notify you there is an update for you available. Install and enjoy. Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Hvor får jeg kjøpt Invisible Shield eller lignende i butikk? Flyene er ikke helt til å stole på for tiden, og jeg skulle gjerne hatt litt beskytta mobil før russetiden Noen som vet om no forsikring jeg kan ha i en mnd? Telenor sin dekka ikke fuktskader, som kanskje er den største faren i hele russetiden Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 20. april 2010 Del Skrevet 20. april 2010 Du kan sjekke verdigjenstandsforsikring hos ulike selskaper. DnBNor skryter av sin (surprise ), men den krever innboforsikring hos dem, noe jeg regner med du ikke har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå