Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at det er mange som bruker den til spill .

Men ser lite omtale om hvordan den er i jobbsammenheng.

Epost lagt til med hypping synkronisering. Skype tilkoblet 24/7. Kalendersynkronisering aktivert. SSH-nøkler lagt til for SSH-tilgang av servere hvor jeg potensielt kan fikse problemer uavhengig av lokasjon. Fullverdig browser hvor jeg kan teste webapplikasjoners tilstand.

For min del er største mangel at jeg ikke kan koble til tastatur og faktisk programmere på enheten, men til kommunikasjon og 24/7-standby er den flott.

Lenke til kommentar

Prøver å oppdatere Maemo 5 og får følgende melding. Ikke nok minne i målplassering??

Prøvd restar, samme shitten. Har bare små apper innstallert. Er det noen mediafiler jeg kan ha plassert dumt? Hvor er det den prøver å innstallere?

Hjelp mottas med takk :)

Lenke til kommentar

Ser ut til at den nye firmware oppdateringen ikke er den etterlengtede oppdateringen vi alle venter på. Denne firmware-oppdateringa kommer hovedsaklig med oppdateringer til programvarebehandleren slik at oppdatering av PR1.1 (den ordentlige oppdateringa) skal gå mer smooth OverTheAir... Er nok bare å smøre seg med tålmodighet...

Lenke til kommentar
Prøver å oppdatere Maemo 5 og får følgende melding. Ikke nok minne i målplassering??

Prøvd restar, samme shitten. Har bare små apper innstallert. Er det noen mediafiler jeg kan ha plassert dumt? Hvor er det den prøver å innstallere?

Hjelp mottas med takk :)

Sjekk denne tråden: http://discussions.europe.nokia.com/discus...;thread.id=2745

Btw, det er ikke feil på oppdateringsjekken, den er bare ufattelig treig i dag og det sikkert pga heavy load siden alle skal oppdatere.

Endret av Araghorn
Lenke til kommentar
Har på en eller anne måte fått for meg at oppdateringer automatisk skal poppe opp på telefonen, men har ikke fått noen antydninger til den siste updaten folk snakker om. Hvor finner jeg den og hvordan legger jeg den inn?

Hei, det dukker opp et symbol i statusfeltet øverst. Etter det er det bare å følge anvisningene. I følge folkene på maemo så dukker den opp i løpet av 24 t.

Lenke til kommentar

Var det jeg også trodde, men har ikke dukket opp noe.

Men regner med at jeg kan laste ned og legge inn via Nokia Software Updater også? Sånn hvis jeg vil gjøre det med en gang.

Finnes det egentlig en offesiell hjemmeside for N900? Et sted man kan laste ned alle programmer (NSU, PC Suite osv)? Og når får vi egentlig tilgang på OVI store og den updaten som egentlig skulle komme i slutten av desember osv? Virker litt sånn halvferdig alt sammen.

Lenke til kommentar
Var det jeg også trodde, men har ikke dukket opp noe.

Men regner med at jeg kan laste ned og legge inn via Nokia Software Updater også? Sånn hvis jeg vil gjøre det med en gang.

Finnes det egentlig en offesiell hjemmeside for N900? Et sted man kan laste ned alle programmer (NSU, PC Suite osv)? Og når får vi egentlig tilgang på OVI store og den updaten som egentlig skulle komme i slutten av desember osv? Virker litt sånn halvferdig alt sammen.

Tror ikke N900 funker med noen av OVI- eller PC-suite funksjonene per nå. Eneste måten du får oppdatert per nå tror jeg er ved å bruke programbehandleren til N900. Oppdateringen er på 18,1Mb så anbefaler at du kobler telefonen din til Wifi før du oppdaterer ;)

Er ingen som vet for sikkert, men veldig mange tipper på at Ovi Store og støtte i Ovi Suite osv. kommer samtidig med "Desember"-oppdateringen. Er også ganske mange som tror at nevnte oppdatering kommer i slutten av uka (oppdateringen som er tilgjengelig nå er hovedsaklig rettelser i programvarebehandleren, slik at den store oppdateringen vil gå så glatt som mulig).

Lenke til kommentar

Var inne på det som heter programbehandler på norsk og sjekket oppdater. Men fikk melding om at det ikke var noen nye.

Men, nå sitter jeg med et lite problem her :p

La inn Nokia Software Updater og kjørte en update med N900-en i den. Så ut som den lasta ned hele oppdateringen på 162mb, men når den skulle legge den inn i telefonen så har den bare stått og jobbet og jobbet i en liten evighet nå uten at det skjer noe.

Kan jo ikke slå av eller plugge ut siden det kan skade tlf-en. så hvordan avbryter jeg dette? Ser ut som den har hengt seg.

EDIT: Anyone? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :s

EDIT2: Da det var helt tydelig at denne hadde hengt seg opp (stått på 1sek igjen i 2 timer) så plugget jeg ut telefonen. Hvis jeg nå slår den på så får jeg opp Nokia-logoen, også slår den seg av etter en liten stund. Antar at det som "kunne gå galt" har gått galt, så må vel få den fikset hos Nokia eller noe? Dette var jo veldig morsomt :)

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar
Var inne på det som heter programbehandler på norsk og sjekket oppdater. Men fikk melding om at det ikke var noen nye.

Men, nå sitter jeg med et lite problem her :p

La inn Nokia Software Updater og kjørte en update med N900-en i den. Så ut som den lasta ned hele oppdateringen på 162mb, men når den skulle legge den inn i telefonen så har den bare stått og jobbet og jobbet i en liten evighet nå uten at det skjer noe.

Kan jo ikke slå av eller plugge ut siden det kan skade tlf-en. så hvordan avbryter jeg dette? Ser ut som den har hengt seg.

EDIT: Anyone? Vet ikke helt hva jeg skal gjøre :s

EDIT2: Da det var helt tydelig at denne hadde hengt seg opp (stått på 1sek igjen i 2 timer) så plugget jeg ut telefonen. Hvis jeg nå slår den på så får jeg opp Nokia-logoen, også slår den seg av etter en liten stund. Antar at det som "kunne gå galt" har gått galt, så må vel få den fikset hos Nokia eller noe? Dette var jo veldig morsomt :)

Nææ... skal gå ann å re-flashe telefon... ligger guider om dette på nettet...

Lenke til kommentar
Da var ovistore åpen. linken i apps fungerer ikke. En må bruke browseren og gå til store.ovi.com

Hva er det egentlig dersom som skal friste meg?

Ikke så mye akkurat nå. Men det er godt at det skjer litt nå. Liten program oppdatering tidligere i dag, ovistore nå. Var ganske fornøyd med "ovi-pakken" tidligere når jeg hadde en 5800 og ønsker det samme for n900.

Håper at dette og mye mer vil komme utover vinteren.

mao - positivt at det skjer litt :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...