Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

MJA... da må det gå over GPRS nettet og det er jo litt kjedelig(koster), hadde som sagt håpa på at jeg kunne surfe nettet til bærbaren gjennom USBen

Hvis laptopen er koblet til nett via kabel/noe annet enn WiFi så er det vel bare å bruke laptopens WiFi kort i Ad-Hok mode. Dvs slik at den fungerer som et aksesspunkt. Detaljer for hvordan du gjør dette i de forskjellige OS'ene der ute har jeg ikke i hodet, men en kjapp google skulle vel få deg i gang i det minste.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor er det sånn at utrolig mange mennesker fremdeles tror at telefoner skal lades i 24 timer før den kan brukes? De aller fleste telefoner kommer med ca halvladet batteri fra produsenten.

Sannsynligvis fordi de fleste selgere ikke vet bedre selv, og dermed informerer om akkurat dette for sikkerhetsskyld når kundene spør.

Men, i akkurat dette eksempelet, N900, er nok ikke dette "fenomenet" så gjeldene, da de fleste her i liten grad har basert sitt kjøp på selgers informasjon/råd.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det sånn at utrolig mange mennesker fremdeles tror at telefoner skal lades i 24 timer før den kan brukes? De aller fleste telefoner kommer med ca halvladet batteri fra produsenten.

Sannsynligvis fordi de fleste selgere ikke vet bedre selv, og dermed informerer om akkurat dette for sikkerhetsskyld når kundene spør.

Men, i akkurat dette eksempelet, N900, er nok ikke dette "fenomenet" så gjeldene, da de fleste her i liten grad har basert sitt kjøp på selgers informasjon/råd.

Jeg og alle mine kollegaer informerer om at det bare er å leke i vei med engang :) Men så er vi jo ikke noen talentløse mobilselgere på en coop stormarked elns.

Lenke til kommentar
hvor får jeg tak i n900 med norsk tastatur billigst? titta på cdon der dem har den til 4600 men vet ikke når dem får den eller om det er norsk tastatur.

noen som vet om noen steder jeg får skaffa denne billigst?

mvh

Tim

har norske taster æ, ø, å
Lenke til kommentar

Noen som vet hvordan jeg bytter vekkerklokkemelodi/sang/lyd? Evt. om det finnes en app med bedre vekkerklokke. Vil gjerne kunne velge sang selv og slå av vibrering.

Og er det mulig å "sperre" nettet på den? Hvis jeg f.eks har masse apps som bruker nettaktivitet og jeg vil spare litt batteri med å stenge nettaktiviteten på alle. Finner ingen av-knapp for nettet, bare bytte mellom forskjellige tilkoblinger.

Hele innstillinger-menyer var egentlig ganske stusselig. Må da kunne stille på flere ting enn det som er der?

Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg bytter vekkerklokkemelodi/sang/lyd? Evt. om det finnes en app med bedre vekkerklokke. Vil gjerne kunne velge sang selv og slå av vibrering.

Og er det mulig å "sperre" nettet på den? Hvis jeg f.eks har masse apps som bruker nettaktivitet og jeg vil spare litt batteri med å stenge nettaktiviteten på alle. Finner ingen av-knapp for nettet, bare bytte mellom forskjellige tilkoblinger.

Hele innstillinger-menyer var egentlig ganske stusselig. Må da kunne stille på flere ting enn det som er der?

Når du har gått inn på klokka så står det "klokke" helt oppe på skjermen. Klikk der så får du opp alarminstillinger :)

Lenke til kommentar
Når du har gått inn på klokka så står det "klokke" helt oppe på skjermen. Klikk der så får du opp alarminstillinger :)

Ah takk! Du aner ikke hvor forferdelig det er å våkne opp til de standardinnstillingene :p

Men hvordan får jeg fikset at vibrering ikke er på for vekkerklokka?

På min forrige tlf lagde jeg en egen profil som ikke hadde vibrering som jeg satte opp om natta. Men det er bare mulig å ha 2 profiler på N900?

EDIT: Btw, har jo laderen fra min gamle tlf (Nokia 6110 Navigator). Kan jeg trygt bruke den til å lade opp N900-en med den overgangen som fulgte med, og vil det gå like fort som med den usb-ladern som fulgte med?

Kjekt å ha én lader ved senga og én ved pc-en ;)

Endret av Scoob911
Lenke til kommentar

Har du prøvd denne selv? Hva sies på nettet om det?

Må man ikke kjøre redpill for å få den instalert?

..bare litt ekstra skeptisk til det man må kjøre pills på.. :S

Jeg fant det inne på extras devil. Føler tross alt det er sikrere å laste ned derifra.

Fungerer helt greit til engelsk og italiensk iallefall.

Kanskje litt tungvindt at den ikke husker språk mellom hver gang du starter programmet, men å bla fem språkene dine er lettere enn å gå inn på google translate i nettleseren da.

Kjekkt program som sikkert blir enda bedre med en oppdatering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...