Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

emulatoren jeg bruker er ines. tar alt jeg har prøvd til nå. eneste som suger er at jeg ikke finner ut av hvordan jeg skal save games hehe.

 

zagg sin invisible shield funker nok. jeg har noe clear protector greier på min. same shit. fornøyd, bortsett fra at den ble BITTE litt skjeiv. men det går no fint.

 

kalenderen legger du frem på skrivebordet om du vil. snarveier plasserer du akkurat som du måtte ønske, bare å dra de frem og tilbake. kalenderen kommer mer som et program på skrivebordet med de fleste kommende hendelsene. trykker du på denne vil kalenderen åpne seg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kalenderen legger du frem på skrivebordet om du vil. snarveier plasserer du akkurat som du måtte ønske, bare å dra de frem og tilbake. kalenderen kommer mer som et program på skrivebordet med de fleste kommende hendelsene. trykker du på denne vil kalenderen åpne seg.

 

Tusen takk for svar. N900 er ikke den optimale telefon for meg, men dersom man ikke ønsker en ren touch-telefon er det ikke mye spennende å prøve.

Lenke til kommentar

Fikk telefonen i dag.

Den restarter ved tilfeldig bruk i snitt hver 5 min.

Selv første gang jeg startet og skulle configurere den så restartet den av seg selv.

 

Selve telefonen er en drøm, men at den er defekt og restartet hele tiden er ikke gøy..

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar. N900 er ikke den optimale telefon for meg, men dersom man ikke ønsker en ren touch-telefon er det ikke mye spennende å prøve.

jeg har ikke bruk for mye fansy funksjoner, men kjøpte denne fordi jeg skulle ha en med touch + qwerty. skulle egentlig ha n97 for et halvt år siden men når jeg hørte om denne ventet jeg og har ikke angret et sekund. sykt digg. ikke at jeg trenger så mye av det, men har bare en ting for teknologi! hehe.

 

btw den kalenderen. her skal du se.

 

http://img41.imageshack.us/i/screenshot01m.png/

 

slik ser det ut i redigerings modus. du ser x i hvert hjørne. det betyr fjern. eller så er det bare å dra de rundt slik du måtte ønske, og trykke ok oppe i hjørne for å la de bli sånn.

i kalenderen er grønt hendelse, rosa er bursdag.

slik ser både programmet og snarveien ut. la til en av hver for å vise deg.

 

http://img109.imageshack.us/i/screenshot02a.png/

 

her er et der jeg har musikk spilleren på skrivebordet. la også til et bokmerke, og la et par kontakter over hverandre, samt snarvei til meldinger. skrivebordet som jeg liker å kalle det ordner du som sagt akkurat slik du måtte ønske.

Lenke til kommentar
Tusen takk for svar. N900 er ikke den optimale telefon for meg, men dersom man ikke ønsker en ren touch-telefon er det ikke mye spennende å prøve.

jeg har ikke bruk for mye fansy funksjoner, men kjøpte denne fordi jeg skulle ha en med touch + qwerty. skulle egentlig ha n97 for et halvt år siden men når jeg hørte om denne ventet jeg og har ikke angret et sekund. sykt digg. ikke at jeg trenger så mye av det, men har bare en ting for teknologi! hehe.

 

btw den kalenderen. her skal du se.

 

http://img41.imageshack.us/i/screenshot01m.png/

 

slik ser det ut i redigerings modus. du ser x i hvert hjørne. det betyr fjern. eller så er det bare å dra de rundt slik du måtte ønske, og trykke ok oppe i hjørne for å la de bli sånn.

i kalenderen er grønt hendelse, rosa er bursdag.

slik ser både programmet og snarveien ut. la til en av hver for å vise deg.

 

http://img109.imageshack.us/i/screenshot02a.png/

 

her er et der jeg har musikk spilleren på skrivebordet. la også til et bokmerke, og la et par kontakter over hverandre, samt snarvei til meldinger. skrivebordet som jeg liker å kalle det ordner du som sagt akkurat slik du måtte ønske.

 

Tusen takk for at du tok deg bryet med dette! Det blir nok en N900 på meg.

 

Godt nyttår! :)

Lenke til kommentar

Posten leverer ikke "hjem på kvelden" på nyttårsaften vel? :p

Regner med at de ikke leverer på lørdager heller så da kommer den nok på mandag :D

 

Noen som føler trang for å starte opp en program-tråd for N900-en her eller? Kunne vært velidg nyttig å få se litt hva folk har lagt inn og synes er verdt å ha etc.

Tenker ihvertfall MB-teller på 3G-en skal inn på desktoppen.

Lenke til kommentar

Angående det invisibleSHIELD. Ser at på blant annet ZAGG.com så kan man velge mellom full body eller bare skjermen. Er det noe vits å betale ekstra for å dekke bakdelen? Den er vel solid nok som det er vel?

Og har dette belegget noe betydning for trykkskjermen med tanke på følsomhet eller om det "seigere" å dra fingern over skjermen eller lignende?

 

Og til slutt. Noen som har bestilt fra zagg.com og har erfaringer? Evt. andre steder jeg kan få tak i invisibleshield til en rimelig pris ;)

Lenke til kommentar
Angående det invisibleSHIELD. Ser at på blant annet ZAGG.com så kan man velge mellom full body eller bare skjermen. Er det noe vits å betale ekstra for å dekke bakdelen? Den er vel solid nok som det er vel?

Og har dette belegget noe betydning for trykkskjermen med tanke på følsomhet eller om det "seigere" å dra fingern over skjermen eller lignende?

 

Og til slutt. Noen som har bestilt fra zagg.com og har erfaringer? Evt. andre steder jeg kan få tak i invisibleshield til en rimelig pris ;)

 

Får kjøpt det fra ripefritt.no. Jeg håpet at når du kjøpte full-body så fikk du beskyttelse for chrome-belegget rundt skjermen (som på N97), men nei. Tror egentlig ikke det er så farlig med baksiden og mellom de fysiske knappene, men kjekt å ha sier nå jeg.

 

Sensitiviteten blir ikke påvirket på trykkskjermen, men belegget er ikke like glatt som skjermen, som kan gjøre at det "lugger" litt når du skal drive med kinetik-scrolling osv. For min del er det ikke så ille at jeg blir irritert av det. Det gir jo også en fordel av at du får bedre grep på telefonen (hvis du har full body da vel og merke).

Lenke til kommentar

MÅ ha til skjermen ihvertfall, men var litt mer skeptisk til baksiden. Ser det bra ut, eller blir det litt "gummibelegg" å ta på?

Ripefritt.no er utsolgt, men de får inn den 8., så går nok fortere der enn å bestille fra USA.

Er det noen butikker (ikke nettbutikker) som selger sånt til N900 eller er det bare iPhone som er å finne i butikkene?

Lenke til kommentar
MÅ ha til skjermen ihvertfall, men var litt mer skeptisk til baksiden. Ser det bra ut, eller blir det litt "gummibelegg" å ta på?

Ripefritt.no er utsolgt, men de får inn den 8., så går nok fortere der enn å bestille fra USA.

Er det noen butikker (ikke nettbutikker) som selger sånt til N900 eller er det bare iPhone som er å finne i butikkene?

 

Hmm... Fant InvisibleSHIELD til N97 på CDON ihvertfall, vet ikke om de har N900 der og...

 

Nææ, jeg legger ikke merke til InvisibleSHIELD med mindre jeg ser etter mobilen er under sterkt lys...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...