Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

- Er det noen måte å få slått av 3G/EDGE? Er ikke interessert i å ha dette, da det sannsynligvis kommer masse kostnader ut av dette.

Om det er noen kan svare på det, så takk for det!

Tror det står noe om det her: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=427532

det er jo bare å svare. og du finner det samme sted som på alle andre "telefoner". instillinger - telefon - nettverksmodus - i stedet for dobbel, velger du GSM.

bestilte n900 21, ble sendt 22 fra netshop. og utrolig nok kom den helt fra østlandet til bergen, og ikke bare til bergen men til mitt lokale postkontor, på to dager midt i julerushet. det er luksus! var redd jeg måtte vente til mandag før jeg fikk den!

meeeen! jeg har et problem. jeg bruker ludomobil som operatør, kjører på nokia sitt nett. vært på wifi i hele dag, men nå skulle jeg koble meg opp mot 3g nettet. og det gikk faktisk ikke. er det noe feil i instillingene eller har jeg trykket noe feil? har ikke installert en drit da, så hvis noen har ideer til hva som kan føre til at jeg ikke får koblet meg opp, prøver jeg gjerne dette:)

og btw noen som har linker til fete spill eller programmer til denne, som kan installeres og brukes av en som ikke kan linux?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God morgen! Jeg er så langt meget fornøyd med tlf, men nå har det skjedd et eller annet. Når jeg skal laste ned eller installere apps blir jeg sendt til programbhandling som normalt. Deretter kommer "forbereder installering", så skjer det ingenting.. Kort sagt får jeg ikke installert noe som helst fordi den ikke går videre fra "forbereder installering". Jeg har forsøkt å slette div jeg har installert, men uten resultat. Tips anyone?

Lenke til kommentar
- Er det noen måte å få slått av 3G/EDGE? Er ikke interessert i å ha dette, da det sannsynligvis kommer masse kostnader ut av dette.

Om det er noen kan svare på det, så takk for det!

Tror det står noe om det her: http://talk.maemo.org/showthread.php?p=427532

det er jo bare å svare. og du finner det samme sted som på alle andre "telefoner". instillinger - telefon - nettverksmodus - i stedet for dobbel, velger du GSM.

bestilte n900 21, ble sendt 22 fra netshop. og utrolig nok kom den helt fra østlandet til bergen, og ikke bare til bergen men til mitt lokale postkontor, på to dager midt i julerushet. det er luksus! var redd jeg måtte vente til mandag før jeg fikk den!

meeeen! jeg har et problem. jeg bruker ludomobil som operatør, kjører på nokia sitt nett. vært på wifi i hele dag, men nå skulle jeg koble meg opp mot 3g nettet. og det gikk faktisk ikke. er det noe feil i instillingene eller har jeg trykket noe feil? har ikke installert en drit da, så hvis noen har ideer til hva som kan føre til at jeg ikke får koblet meg opp, prøver jeg gjerne dette:)

og btw noen som har linker til fete spill eller programmer til denne, som kan installeres og brukes av en som ikke kan linux?

De fleste programmer kan du laste ned direkte fra tlf under programbehandling. Er ikke så mange programmer ennå. Finnes en måte å få ekstra programmer som ikke er helt ferdige ennå, men anbefales ikke å laste ned de..

God morgen! Jeg er så langt meget fornøyd med tlf, men nå har det skjedd et eller annet. Når jeg skal laste ned eller installere apps blir jeg sendt til programbhandling som normalt. Deretter kommer "forbereder installering", så skjer det ingenting.. Kort sagt får jeg ikke installert noe som helst fordi den ikke går videre fra "forbereder installering". Jeg har forsøkt å slette div jeg har installert, men uten resultat. Tips anyone?

Har du lastet ned noe fra extras-testing eller extras-devel?

Lenke til kommentar
Ser ut som jeg kommer til å få en sinsyk telefonregning i januar... :cry:

Midt på dagen i går viste dataplan monitor et forbruk på ca 250 MB ned og 50 MB opp.

Jeg bruker OneCall med dataplan på 500 MB.

Nå i dag ser jeg at noe har tatt fullstendig av, fordi om jeg kun har surfa på "vanlige" internettsider, som vg db osv, vært på msn og sett en halv musikkvideo på zoutube.

Nå viser den plutselig at jeg har brukt ca 1,3 GB ned og 250 MB opp.... :hmm:

Hva pokker???

Jeg sjekka forbruk på "minesider" hos OneCall, men det er som vanlig bare et virrvarr av kb her og kb der.

Må bare ringe inn å spørre hva forbruket mitt i går var, når det åpner.

Nå håper jeg at det er en bug i dataplan monitor, og at den eventuelt viser alt jeg har brukt tilsammen med wlan og alt..

Noen andre som har opplevd et sinnsykt forbruk?

Jeg har ikke innstallert noe de siste dagene og ikke har jeg noe fildelings program, så ser virkelig ikke hvorfor forbruket er som det er.

Edit:

Upload skulle være kb, men alikevel... hehe.

Jeg ringte OneCall kundeservice for å sjekke nå, og kan bekrefte et totalt forbruk på ca 270 MB i desember. :D

Med andre ord en bug i datapln monitor. Noen som vet hvor man melder fra om bugs?

Det var en drøy start på jula gitt.. hehe. :p

Vurderer alikevel å bytte til et abbonemang med fri bruk, så slipper jeg kanskje å få telefon i vrangstrupa igjen..

Netcom iConnect er vel bra og billig igrunn?

Du vet at du kan sjekke databruk via telefon innstillinger? Den er det nok ikke bug på :)

Lenke til kommentar
Du vet at du kan sjekke databruk via telefon innstillinger? Den er det nok ikke bug på :)

Nei, det veit jeg ikke. Kan ikke du forklare litt nermere, for jeg ser ingenting under innstillinger som viser meg hvor mye datatrafikk jeg har brukt...

ligger i "instillinger - telefon - datateller"

*written on N900!* :p

Legg inn «Personal.. noe» som er en widget du kan klistre på et desktop som forteller hvor mye du har brukt. Selv ligger jeg på omtrent 70MB ned og 25MB opp på en måned.

btw heter "personal dataplan monitor".

har også lagt in personal ip adress. greit å ha.

og det diggeste programmet ever er jo hermes! lovin it!

Endret av K011
Lenke til kommentar

Hva er det den gjør for noe? Eller nyttig for?

Som navnet tilsier så er det en widget som du putter på skrivebordet som viser deg IP adressen til telefonen.

amm ok...sikkert nyttig det..

men i personal dataplan monitor,hvordan man nullstiller den?

Lenke til kommentar

Som navnet tilsier så er det en widget som du putter på skrivebordet som viser deg IP adressen til telefonen.

den henter info fra instillinger - telefon - datateller tenker jeg. nullstilles vel også der?

ip adressen er grei og ha, tar heller ikke stor plass. tenker ang porter, og for å vite hva som er hva på nettverket mitt:)

Lenke til kommentar

den henter info fra instillinger - telefon - datateller tenker jeg. nullstilles vel også der?

ip adressen er grei og ha, tar heller ikke stor plass. tenker ang porter, og for å vite hva som er hva på nettverket mitt:)

yeap da var den grei :yes:

Lenke til kommentar

disse batteriene er vel rundt 1300mAh, og har hørt folk snakke om batterier på 3000mAh. husker ikke hvor. men om dette var diskusjon eller fakta er jeg ikke helt sikker på. noen andre som har hørt noe rundt batterier til N900?

ellers må jeg bare si at jeg er drit fornøyd med telefonen. det eneste jeg sliter med er å spille sjakk mot den letteste motstanderen. ikke at jeg er vill i sjakk, men dette må være en bug! hahaha:D

Lenke til kommentar

Hei.

Er det noen som bruker Nokia Messaging? Bruker denne til mailene mine og den fungerer som den skal.

Men det er et "problem". Når jeg får en mail så dukker det opp en boks med beskjed om mail. Klikker jeg på den, så kommer jeg til oversikten over alle kontoene i messanger. Må så gå gjennom ale kontoer for å finne den nye mailen.

Noen som har en løsning på dette? Forventet å komme direkte til den nye mailen.

Utenom det så er jeg overrasket over telefonen. Helt fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...