Bjarnemann Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 nei samme dritten. leverer den inn i morgen å får meg en ny. har jo 14 dager angrerett. Hvis du har kjøpt over nettet, ja. Har du kjøpt i fysisk butikk, nei. Hvordan er lydkvaliteten (musikk) på denne telefonen? Jeg antar du lurer på hvordan det er via headsett, som jeg ikke har prøvd, men må benytte anledningen til å si at stereohøytallerne på N900 virkelig er imponerende. Fantastisk lyd, rett og slett. Ja, tenkte via headsett. Men takk Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Dette er typiske mangler på n900, men som kan bli løst etter noen oppdateringer. MEN: Dette er noe de aller fleste tester av telefonen påpeker - dette er ikke først og fremst en telefon, men en mobil pc med telefonmuligheter. Derfor: Om funksjonene som er nevnt over er viktige for deg, kjøp symbian, iPhone eller android. Men: dersom du ønsker en mobil kraftpakke med et åpent OS og datafunksjonalitet på farten, go for n900 Poenget mitt er bare at en må være klar over at man velger når man kjøper n900. ja jg vet at d r mer pc enn en mobil, men da er det også mulig å legge til tjenester og muligheter. det r jo mye konkurranse i mobil bransje og da er d vi forbrukere som avgjør d meste. jg klager ikke, men vil at den "pc" blir mer funksjon rikt når først mobil er tilgjenlig her. jg kjøpte den på grunn av at det er mobil i den TABLET og ikke på grunn av at det er pc. Lenke til kommentar
Annonymous Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jada, selvfølgelig Gleder meg til disse funksjonene kommer jeg og Det med portrett-modus har vi blitt lovet at skal komme før jul, så håper det er rett rundt hjørnet (a) Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Se filmen hos Youtube Det var veldig bra. Maemo ser ut til å gjøre mye bedre jobb på nettleseren enn symbian og windows mobile. Endret 16. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
JC81 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Funker fett å se på NRK streams, BBC streams, osv.. Hva mener du med NRK streams? Mener du NRK sin web-tv? Jeg har forsøkt tidligere, men får ikke fram videoene. Er kun et Mediaspiller-symbol der det skulle vært et videovindu. Lenke til kommentar
kvedno Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Når kan vi forvente en fw-update på telefonen, og ikke minst skikkelige programmer til maemo systemet? Må si at utvalget til Iphone er mye større og bedre. Som feks. facebook application til Iphone. Finst det noe lignende til N900? Begynner å bli lei av å zoome inn og trykke i vilden sky. Lenke til kommentar
Darwinen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Noen andre som har problem med å koble til telefonen på dataen. har prøvd både masselagringsmodus og pc suite mode men kommer ingenting opp på dataen. har pc suite 7.1 og maskinen kjører windows 7 x64. har og prøvd på en mac men den ser den heller ikke. what to do? Der er noe problem med den nyeste versjonen av maemo og nokia pc suite, og ovi suite virker ikke heller. Noen fikk det til ved å velgevekk synking av notater om jeg husker rett. det står mer om dette på Maemo.org http://talk.maemo.org/showthread.php?t=34904 Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Når kan vi forvente en fw-update på telefonen, og ikke minst skikkelige programmer til maemo systemet? Må si at utvalget til Iphone er mye større og bedre. Som feks. facebook application til Iphone. Finst det noe lignende til N900? Begynner å bli lei av å zoome inn og trykke i vilden sky. Er ganske mange programmer under utvikling. Mange av dem finner du i Extras-Devs repositorien. Men jeg tror for eksempelvis at en Facebook applikasjon er litt bortkastet, da jeg mener at å bare ha en bookmark til Facebook.com funker om mulig enda bedre.. Nettleseren på N900 er såpass god at jeg ikke savner en Facebook klient Lenke til kommentar
Positive Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Når kan vi forvente en fw-update på telefonen, og ikke minst skikkelige programmer til maemo systemet? Må si at utvalget til Iphone er mye større og bedre. Som feks. facebook application til Iphone. Finst det noe lignende til N900? Begynner å bli lei av å zoome inn og trykke i vilden sky. Det er jo litt av det man må forvente seg når man velger en telefon med helt nytt OS da. iphone har vært leenge på markedet nå, og har selvsagt antall apps og spill deretter Lenke til kommentar
Positive Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Er det bare jeg som har merket meg det at jeg ikke lenger mottar sms fra telenor mobilsvar når folk legger igjen beskjeder? Dette var litt uheldig igrunn... Ser noen har hatt problem med det på iphone fordi at servicemeldingene til telenor ikke var støttet. Kan vel tenkes at det samme skjer på N900. Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Er det bare jeg som har merket meg det at jeg ikke lenger mottar sms fra telenor mobilsvar når folk legger igjen beskjeder? Dette var litt uheldig igrunn... Ser noen har hatt problem med det på iphone fordi at servicemeldingene til telenor ikke var støttet. Kan vel tenkes at det samme skjer på N900. Ring telenor, det hjelper Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Folkens hvordan er det med laderen man får fra USA? Jeg har en sånn omformer som jeg brukte til min N95 8GB som var også kjøpt i USA, kan jeg bruke den? Ligner veldig på den her: http://www.netzgeraet.de/images/medium/41-...pa_henri-de.jpg bare at min passer i stikkontakten i norge(som er meningen) Eller må jeg ha en hel apparat som reduserer eller gjør noe med strømmen?...transformator heter det elr.. Endret 17. desember 2009 av alik Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet ... Alik » US/UK/Internasjonal versjon da med andre ord?! Hvordan er det med tilgang til norske tegn på det fysiske tastaturet på den?! Lenke til kommentar
Darwinen Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Er det bare jeg som har merket meg det at jeg ikke lenger mottar sms fra telenor mobilsvar når folk legger igjen beskjeder? Dette var litt uheldig igrunn... Ser noen har hatt problem med det på iphone fordi at servicemeldingene til telenor ikke var støttet. Kan vel tenkes at det samme skjer på N900. Har ingenting med mobilen og gjøre alt ligger i nettverket når det gjelder telefonsvarer. I tillegg så får jeg sms om meldinger fra telenor. eller DVS 91509001 Dette er en automatisk sak i nettet hos telenor så det kan hende det hjelper å bare ringe det nummeret. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 (endret) Da var pakka mi fra usa kommet ... Alik » US/UK/Internasjonal versjon da med andre ord?! Hvordan er det med tilgang til norske tegn på det fysiske tastaturet på den?! Ja stemmer det. Det er null problem, jeg bruker vertuell tastatur når jeg skriver norsk og det funker topp! Endret 17. desember 2009 av alik Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Jeg fikk en samtale nå og mens jeg snakka så sli høytaler på automatisk. Jeg slå dem av men nei de slå på igjen. Etter par tre forsøk så holde jeg mobil på litt avstand slikt at høytaler ikke slår på seg igjen. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Litt angående apps til N900. Har lest et par steder nå at Maemo er basert på linux debian. Til debian skal det visstnok finnes i overkant av 20000 apps, (nyttige, og ikke bare sånn lage prompelyd som finnes til "hitler telefonen iphone") som også skal være mulig å bruke med Maemo, skulle bare være noe med tilpassning til skjermen som måtte gjøres.. Noen som veit noe mer om dette og om det finnes en steg for steg instruks for noobs? Lenke til kommentar
Bjarnemann Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Test av N900. Bare jeg som stusser over en firer? Amobil glemmer bruksområdet og skyter den for det som er dårlig, men glemmer å fokusere på det som er hovedpoenget med telefonen. Internett og multitasking. Akkurat som markedets beste kameramobil helt sikkert ville fått 5, burde markedets beste (og egentlig eneste) internettmobil fått det samme. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Folkens hvordan er det med laderen man får fra USA? Nesten alt jeg har av strømforsyninger og ladere er laget for å tåle både 110/220V. Så jeg vil i utgangspunktet trodd at du kan bruke overgangen din. Men så er det oppfølgingsspørsmålet - betyr det egentlig noe for deg? Det er microUSB-lader... Så standard som det kan bli. Du kan bruke USB-kabelen... Og du får tak i ny lader for et smil og en klem på eBay. Noe sånn som dette, kanskje. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 17. desember 2009 Del Skrevet 17. desember 2009 Test av N900. Bare jeg som stusser over en firer? Amobil glemmer bruksområdet og skyter den for det som er dårlig, men glemmer å fokusere på det som er hovedpoenget med telefonen. Internett og multitasking. Akkurat som markedets beste kameramobil helt sikkert ville fått 5, burde markedets beste (og egentlig eneste) internettmobil fått det samme. Jeg skal ikke si at jeg er uenig, og jeg ser poenget ditt. Samtidig skjønner jeg at den kan gis en firer. N900 er i eneklasse på det den er sterk til. Men: 1) Androidtelefonene tar innpå på mange områder og er like avanserte på mye. 2) Jeg synes Maemo 5 er kommet overraskende langt med ting som ikke fantes i Maemo 4 i det hele tatt. Telefonsentrisk funksjonalitet. Men det er samtidig en lang liste med relativt grunnleggende telefonsentriske ting som har en helt minimal implementering eller mangler helt. Jeg har den, og jeg har fulgt med på talk.maemo.org, og de mange som har blitt skuffet og sendt den tilbake har hatt helt naturlige forventninger. De tror jo tross alt at de har kjøpt en dyr telefon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå