JohndoeMAKT Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 genser: Den kommer med gzip fra pakke Debian 3:1.10.2.legal-losso26+0m5. Legal betyr her at den ikke inneholder noe som kan være patentbefengt, noe RAR er. I extras-devel finner du både unrar og unzip som kan pakke ut for deg samt Xarchiver (tror jeg) som er en grafisk frontend. Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Du snakker gresk. Så morsomt Skal prøve å lære meg gresk i løpet av kvelden. Takk for hjelp Har du, eller andre, erfaring med Transmission? Jeg laster ned i ca. 1 mb/s via WLAN, så ingenting å si på der, men programmet i seg selv fryser svært svært ofte. Kjørte forresten en episode Dexter på iPhonen og N900 nå. STOR forskjell! Skjermen er milevis bedre, og lyden er av en annen verden. Begge deler i fordel N900 altså. Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Jeg trenger hjelp. Enkelte mine kontakter har 2 eller flere mobile nummer. Hvordan kan jeg velge standar nummer på de. Som på min N96 kunne jeg velge en hovednummer og hvergang jeg ville ringe til de enkelte personer så ringer det automatisk til den hoved nummer. PLZ hjelp med. Hvordan får jeg det til? Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet,og siden 11 tiden har ikke gjort noe annet enn å leke med den haha såååå * internett browser er bare noe heeelt overaskende * fantastisk skjerm * diggggg tastatur * er bare såå deilig å holde den i hånda * osv osv osv noe som jeg skulle ønsket.. * self. portret mode, vanskelig bruke med en hånd * mms? jeg saaavner ikke den folkens når jeg har alle de andre mulighetene haha Amm fant ikke ut av hvodan man sender sang via blå tann heh tips?? :!: Lenke til kommentar
genser Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Så vidt jeg vet trenger du å laste ned en aplikasjon/plugin for å sende filer via BT. Gå på Programbehandling så finner du det der. Lenke til kommentar
elfa Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet,og siden 11 tiden har ikke gjort noe annet enn å leke med den haha såååå * internett browser er bare noe heeelt overaskende * fantastisk skjerm * diggggg tastatur * er bare såå deilig å holde den i hånda * osv osv osv noe som jeg skulle ønsket.. * self. portret mode, vanskelig bruke med en hånd * mms? jeg saaavner ikke den folkens når jeg har alle de andre mulighetene haha Amm fant ikke ut av hvodan man sender sang via blå tann heh tips?? :!: Jeg tror du får oppfylt noen av ønskene dine når neste SW kommer. Mange svensker som vil ha abonnement hos tre (3) i Sverige. Tre slipper ikke N900 på sitt nett, (uke 3), før neste SW-oppdatering OG de promoterer N900 på sin nettside med MMS. http://www.tre.se/templates/MobilePage.asp...amp;color=40213 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. desember 2009 Del Skrevet 15. desember 2009 (endret) wow du liker virkelig den iPhonen din. Jeg har ikke iphone og jeg liker ikke iphone. Jeg har samsung omnia hd. Men det betyr ikke at jeg kan være ærlig nok til å si at iphone er en god telefon. Jeg prøver å være nøytral når jeg skriver om telefoner, og retter de jeg mener har feil. Slik han jeg kommenterte. apegryn: Ikke tro at posten du svarte på representerer den typiske N900-eieren. Vi kunne ikke bry oss mindre om hvordan den ender opp mobil-feature mot mobil-feature mot iPhone eller en WM/Android-enhet. Jeg valgte å svare en som sammenlignet iphone og n900; i n900 sitt favør. Det var ikke jeg som brakte opp sammenligningen. Det går fint at den gjengse n900 brukeren ikke bryr seg, men det gjør ikke posten jeg svarte noe mer korrekt. Bryr du deg ikke om sammenligning, kan du bare se vekk fra mitt innlegg N900 er en datamaskin hvor produsenten ønsker at den skal brukes som en datamaskin Jeg ser den, men iphone er jo strengt tatt en datamaskin den også. Hva apple ønsker den skal brukes som, det aner jeg ikke : ) Som du selv sier blir dette tomater mot epler og hverken av telefonene er nødvendigvis bedre, men N900 er mer. Det er likevel kurant å sammenligne, det er slik en velger det beste produktet til sitt behov. Å påpeke sterke og mindre sterke sider, evt. sammenligne hvem som har de høyeste kvalitetene, er viktig for en forbruker. Det er det du går etter når du velger et produkt. Men å si at epler eller tomater er best; er feil, det er vi enige i. Når det gjelder skjermen tar du forøvrig også feil. Jeg brukte den for et par sekunder siden med store hansker på meg (faktisk nesten 1cm for lange i fingrene) og det gikk helt perfekt. Jeg startet musikkspilleren, webbrowseren, valgte et bookmark, byttet til desktop, trykket på en widget, byttet til browser, zommet inn på første artikkel, trykket på en lenke, byttet til en SMS-samtale som akkurat kom inn hvor jeg svarte med skjermtastaturet og til slutt lukket alt. Jeg tror jeg måtte trykke to ganger én gang i hele prosessen. Jeg må bare beklage når jeg sier at jeg ikke tror det før jeg prøver maemo selv. Jeg synest det bryter logikk når en påstår en kan navigere godt på en 3,5" skjerm med hansker. Har maemo veldig store knapper i så tilfellet..? Må bare få si at jeg ser på youtubevideoer, NRK Streams, MySpace streams og mye mer med N900 og framerate'en er helt knirkefri og i det hele tatt er det en flott opplevelse! Kan godt slenge opp en youtube video hvis du ikke tror meg... Nettleseren til N900 er overlegen alt annet på en mobiltelefon per dags dato, punktum.. Ikke minst pga hastigheten!La forøvrig ut en kort sammenlikning sammenlikning: Hvordan vet du at cachen er tømt før sidenedlastningen? Jeg søkte n900 youtube og valgte første link: Her illustreres nettopp problemet jeg beskriver. Youtube har problemer på n900. Jeg vet ikke hvordan n900 skal kunne få særs høyere framerate enn i8910 eller andre cortex-A8 maskiner. Du mener altså at nettleseren er bedre enn iphone og HD2 (evt. på hvilken måte. iphone har multi og HD2 har snapdragon)? Ja, jeg vil gjerne se en video visst du kan ta deg tid til å vise meg hvor knirkefritt det er. Edit 20.12.09: Jeg var for rask til å dømme cortex A8 og min i8910. At youtube slet tidligere var nok firmware relatert. Jeg har oppgradert til cooked ware nå, og youtube snurrer helt perfekt nå. Endret 20. desember 2009 av apegryn Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg må bare beklage når jeg sier at jeg ikke tror det før jeg prøver maemo selv. Jeg synest det bryter logikk når en påstår en kan navigere godt på en 3,5" skjerm med hansker. Har maemo veldig store knapper i så tilfellet..? Etter tre år med Windows Mobile hadde jeg også vanskelig for å tro det, men en blanding av veldig godt UI-design samt mer intelligent nettleser gikk det helt flott. On-screen tastaturet er f.eks mange ganger større enn det på WM-telefoner, og i nettleseren trenger du ikke treffe perfekt for å aktivere en lenke. Og i det vanlige GUI-et er få elementer mindre enn 20% høye/brede, så de er lett å treffe uavhengig av DPI. Lenke til kommentar
chris_90 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 (endret) Så vidt jeg vet trenger du å laste ned en aplikasjon/plugin for å sende filer via BT. Gå på Programbehandling så finner du det der. Hæ`? Håper det blir dekka også av SW updaten... mener du som heter "Petrovich"? rart at det må installeres noe for bluetooth... edit: da var problemet løst Genser takker for tips! Endret 16. desember 2009 av alik Lenke til kommentar
KDurant10 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Kom endel programmer ut av extra devels i går for de som ikke fikk det med seg de ligger under extras.Fikk testet Hermes og det var meget bra. http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/hermes/ På tide å sette riktige navn på kontaktene nå Vet at jeg er helt noob her, men hvor finner man programmene som er under extra devel osv? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Kom endel programmer ut av extra devels i går for de som ikke fikk det med seg de ligger under extras.Fikk testet Hermes og det var meget bra. http://maemo.org/downloads/product/Maemo5/hermes/ På tide å sette riktige navn på kontaktene nå Vet at jeg er helt noob her, men hvor finner man programmene som er under extra devel osv? Takk på forhånd Har lagt ut hvordan dette skal gjøres fra før, men søk på wikipedia for å finne det ut. Bare for å gjenta meg selv, så vær veldig forsiktig med hva du innstalerer. Programmene under devil og exstras testing er ikke ferdige og testes av erfarene linux brukere. Disse programmene kan i værste fall gjøre telefonen din ubruklig eller gjøre brukeropplevelsen, batteri holbarhet osv dårligere. NOOBS er herved advart. (Jeg er en selv ) Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Jeg trenger hjelp. Enkelte mine kontakter har 2 eller flere mobile nummer. Hvordan kan jeg velge standar nummer på de. Som på min N96 kunne jeg velge en hovednummer og hvergang jeg ville ringe til de enkelte personer så ringer det automatisk til den hoved nummer. PLZ hjelp med. Hvordan får jeg det til? En ting til. Nå er det bare to profiler som er tilgjenlig nemlig General og lydløs, hvordan kan jeg legge til flere profiler? Et det noen der ute som kan hjelpe meg med de ting. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet ... US/UK/Internasjonal versjon da med andre ord?! Hvordan er det med tilgang til norske tegn på det fysiske tastaturet på den?! ... hvordan kan jeg legge til flere profiler? Så vidt jeg har lest, opp og i mente, så er det ikke mulig per dato. Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet ... US/UK/Internasjonal versjon da med andre ord?! Hvordan er det med tilgang til norske tegn på det fysiske tastaturet på den?! ... hvordan kan jeg legge til flere profiler? Så vidt jeg har lest, opp og i mente, så er det ikke mulig per dato. Det var dumt. Så vil det si at hvis jeg er alarmen på så på jeg ikke velge profil lydløs? Med andre ord så ringer det midt på natta bare fordi jeg ikke har endret profil siden jeg trenger vekker klokke. Lenke til kommentar
familiepå5 Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 HJELP!! Håper noen kan hjelpe meg. Har nettopp fått min N900 men den hadde selvfølgelig noen bugs.....har dere noen tips til hvordan jeg kan fikse dette: 1. Når jeg åpner "komme i gang" programmet ser det ut som det starter men det kommer bare en hvit skjerm. 2. Når jeg åpner en side i nettleseren laster den inn siden om og om igjen. dvs. at jeg egentlig aldri får sett siden og bruk av internett er nytteløst. 3. I programmet "samtaler" får jeg ikke opp selve samtalen. Dvs. at det eneste jeg får opp av meldingene er det man ser i hovedmenyen i progremmet. Som igjen vil si at jeg ikke får lest hele meldingen. Dette er naturlig nok et stort problem da jeg ikke får brukt telefonen til vanlig kommunikasjon. Forøvrig har jeg skrudd av og på telefonen flere ganger (som ofte fungerer på Nokia) og oppdatert software. På forhånd takk!! Lenke til kommentar
Djmolvi Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 HJELP!! Håper noen kan hjelpe meg. Har nettopp fått min N900 men den hadde selvfølgelig noen bugs.....har dere noen tips til hvordan jeg kan fikse dette: 1. Når jeg åpner "komme i gang" programmet ser det ut som det starter men det kommer bare en hvit skjerm. 2. Når jeg åpner en side i nettleseren laster den inn siden om og om igjen. dvs. at jeg egentlig aldri får sett siden og bruk av internett er nytteløst. 3. I programmet "samtaler" får jeg ikke opp selve samtalen. Dvs. at det eneste jeg får opp av meldingene er det man ser i hovedmenyen i progremmet. Som igjen vil si at jeg ikke får lest hele meldingen. Dette er naturlig nok et stort problem da jeg ikke får brukt telefonen til vanlig kommunikasjon. Forøvrig har jeg skrudd av og på telefonen flere ganger (som ofte fungerer på Nokia) og oppdatert software. På forhånd takk!! Jeg vet ikkeo m det er mulig å oppdatere software på den. I verstefall må du sende den til rep! Krev ny tlf siden rep kan ta opp til 1 uke. Beste å kreve en nå med engang enn å drøye det. Lenke til kommentar
Autodidact Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Man har ikke krav på noen ny (erstatningstelefon) med reparasjons-tider på en uke i.h.t. forbrukerkjøpsloven. En uke er nemlig ikke noe urimelig lang reparasjonstid. Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Da var pakka mi fra usa kommet ... US/UK/Internasjonal versjon da med andre ord?! Hvordan er det med tilgang til norske tegn på det fysiske tastaturet på den?! ... hvordan kan jeg legge til flere profiler? Så vidt jeg har lest, opp og i mente, så er det ikke mulig per dato. Det var dumt. Så vil det si at hvis jeg er alarmen på så på jeg ikke velge profil lydløs? Med andre ord så ringer det midt på natta bare fordi jeg ikke har endret profil siden jeg trenger vekker klokke. Hmm.. En kjapp test der jeg slo telefon på lydløs og satte alarm ett minutt frem viser iallefall at alarmen ringer på samme måte som i generell profilen.. Ikke noe problem å sette telefonen til stille på natta med andre ord. Andre Nokia telefoner jeg har hatt satte igang alarmen fordi om jeg hadde slått av telefonen, spurte derretter om jeg ville slå på telefonen etter jeg hadde slått av alarmen. Veit ikke om maemo starter opp for å vekke meg enda.. Håper det kommer flere profiler og valg med en oppdatering. Lenke til kommentar
elcurry Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 HJELP!! Håper noen kan hjelpe meg. Har nettopp fått min N900 men den hadde selvfølgelig noen bugs.....har dere noen tips til hvordan jeg kan fikse dette: 1. Når jeg åpner "komme i gang" programmet ser det ut som det starter men det kommer bare en hvit skjerm. 2. Når jeg åpner en side i nettleseren laster den inn siden om og om igjen. dvs. at jeg egentlig aldri får sett siden og bruk av internett er nytteløst. 3. I programmet "samtaler" får jeg ikke opp selve samtalen. Dvs. at det eneste jeg får opp av meldingene er det man ser i hovedmenyen i progremmet. Som igjen vil si at jeg ikke får lest hele meldingen. Dette er naturlig nok et stort problem da jeg ikke får brukt telefonen til vanlig kommunikasjon. Forøvrig har jeg skrudd av og på telefonen flere ganger (som ofte fungerer på Nokia) og oppdatert software. På forhånd takk!! Hvis du kjøpte den på Elkjøp så kan du stortsett levere den innen en uke etter kjøpet og få en ny en. Dead On Arrival policy. Ksn være det gjelder hos andre og. Forøvrig så er N900 fantastisk Hittil har den spillt av alt av filmer jeg har lastet over fra pcen Lenke til kommentar
Darwinen Skrevet 16. desember 2009 Del Skrevet 16. desember 2009 Profiler er bare software så det kommer med resten av "manglene" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå