Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

Fikk min n900 på lørdag.

Satte inn simbrikke, og begynte å bruke telefonen. Kjekt, at man i 'desktopmodus' kan begynne å skrive navnet på en kontakt, og få den opp direkte. Prøvde nettleser, fikk mulighet til å velge wlan eller 3g. Jeg valgte wlan, la inn wlannøkkel, nettleseren var raskere enn jeg var vant til fra iphone 3G. Fant ut at vi bruker exchange 2003 på jobben, venter tålmodig på oppdateringen, som skal gjøre at dette støttes. Bruke OWA sålenge. Kunne også vært greit med gmail activesync, men det støttes ikke, tror jeg. Bruker gmail fra nettleseren. Meget fornøyd med mobilen. :!:

Du kan fint synke Google Contacts og Google Calendar gjennom exchange på N900, så tar du og setter opp Nokia Messaging så får du Pushet Gmailen også ;)

EDIT: Eventuelt kan du bruke https://www.nuevasync.com/ .. Har betalt for premium tjenesten og den funker utmerket på N900

Endret av Lokii
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare spekulerer litt. Maemo = mobile computer, Symbian = smartphone. Kan dette bety at vi snart får se (mini)netbooks med Maemo? Nokia selger jo allerede en netbook med Win7. N900 er jo allerede en mini netbook, men kanskje litt i mini-laget til å kalles netbook, og litt mye telefon.

Lenke til kommentar
så tar du og setter opp Nokia Messaging så får du Pushet Gmailen også ;)

Det må du forklare nærmere. Er det i såfall gjennom web?

Nokia har en tjeneste som heter Nokia Messaging. Her registrerer du en konto også kan du koble opp til 10 epostkontoer som du vil synke gjennom exchange, være seg dette Hotmail, Gmail eller hva enn. Så er det bare å opprette en ny epost-konto på N900 og velge "Nokia Messaging" som kontotype. Dermed vil du få push-mail med Gmail feks :)

Man kan registrere seg her.. Tips: Hvis dere ikke kommer videre etter å ha valgt telefon og tastet inn telefonnummer, så bruk en annen landskode enn 47.. var litt kluss i systemet der tror jeg, men når jeg satt 46 så gikk det helt fint :)

Lenke til kommentar
så tar du og setter opp Nokia Messaging så får du Pushet Gmailen også ;)

Det må du forklare nærmere. Er det i såfall gjennom web?

Nokia har en tjeneste som heter Nokia Messaging. Her registrerer du en konto også kan du koble opp til 10 epostkontoer som du vil synke gjennom exchange, være seg dette Hotmail, Gmail eller hva enn. Så er det bare å opprette en ny epost-konto på N900 og velge "Nokia Messaging" som kontotype. Dermed vil du få push-mail med Gmail feks :)

Man kan registrere seg her.. Tips: Hvis dere ikke kommer videre etter å ha valgt telefon og tastet inn telefonnummer, så bruk en annen landskode enn 47.. var litt kluss i systemet der tror jeg, men når jeg satt 46 så gikk det helt fint :)

Fantastisk :yes: Dette må jeg sette opp.

Lenke til kommentar
Tenkte å velge invisibleSHIELD fra ripefritt.no. Noen som vet noe andre steder å bestille fra ? billigere sted utlandet?

http://ripefritt.no/index.php?nr=90&ca...3&startrow=

Pga. at skjermen er såpass lett å få riper i, og at ripefritt.no enda ikke har det på lager, så har jeg selv bestillt Full Body Coverage invisibleSHIELD ifra zagg.com, de tar bare 3.49 dollar i frakt til norge. Totalt kommer det på rundt 170 norske. :D

Lenke til kommentar
Håper exchange støtten blir forbedret snarest, er det noen her som har fått til å synce mot exchange 2007?? Denne støttes jo, men jeg klarer uansett ikke å få lagt til kontoen min. Servern jeg prøver å synce mot bruker såkalt selvsignert sertifikat, muligens at dette er problemet...Men det må da være mulig å gå rundt dette..

Flott hvis noen har erfaringer de kan dele :)

Jeg har fått til dette, men ikke uten å knote en del først :(

Jeg vet ikke helt hva feilmelding du har fått, men hvis det er en sertifikat feil så er det enkleste å exportere sertifikatet fra exchange serveren og importere det på telefonen.

Da blir det automatisk godkjent.

Lenke til kommentar

Denne tråden er for stor til at det er lett å finne info, så jeg spør om noe som sikkert er spurt en del ganger før:

Hvilke videoformater støtter N900?

Hvis jeg ønsker å spille av Xvid, er enkleste løsning å installere enn Xvid-avspiller eller å konvertere filene på PCen? Vil jo helst slippe konvertering.

Lenke til kommentar
Denne tråden er for stor til at det er lett å finne info, så jeg spør om noe som sikkert er spurt en del ganger før:

Hvis jeg ønsker å spille av Xvid, er enkleste løsning å installere enn Xvid-avspiller eller å konvertere filene på PCen? Vil jo helst slippe konvertering.

Har testa xvid og det fungerer smertefritt i standard mediaavspiller, man trenger ikke å styre med konvertering osv..

Lenke til kommentar

Har ikke testa ut med N900, men N800 tok rubb og stubb. Dog var det en fordel å konvertere til rett oppløsning osv pga filstørrelse, og noen ganger pga bedre hastighet (dvs lengre batterilevetid). Maemo er linux, og linux tar alt, men om den gjør det pr default er jeg ikke sikker på. Men du kan være 100% sikker på at det lages/finnes en app som fikser dette.

Lenke til kommentar
Har testa xvid og det fungerer smertefritt i standard mediaavspiller, man trenger ikke å styre med konvertering osv..

Fantastisk!!

Slik gjør jeg det nå:

- Går til PCen og laster ned torrent

- Reduserer videooppløsningen

- Konverterer filen til mp4

- Drar filen over til itunes

- Drar over filen til telefonen.

- Ser filmen på en lavoppløst skjerm.

Slik blir det med N900:

- Laster ned torrent direkte på mobilen.

- Spiller av i full oppløsning.

:D

aanseth: Google Nokia Booklet 3G. Veldig spennende PC! Tilgjengelig 1. kvartal 2010.

Endret av genser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...