Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

Jeg er da en stor basketball fan og i og med at N900 har flash player så ble jeg meget overrasket og tenkte at jeg kunne fått sett på basket klipp på www.nba.com, men jeg får det rett og slett ikke til.

Noen med N900 som kunne tatt seg tid til å teste om de får det til? Om det er N900 generelt som ikke spiller av de klippene eller kun feil med min.

Takk på forhånd :)

ser at min også sliter med å spille av filmene der. får ikke loada dem.. :blush:

ååh si irriterende :p Hadde lenge gledet meg til dette, da jeg hadde en iphone tidligere og det funket ikke på den :( Meget skuffet nå :p

Men Tusen takk for forsøket ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke fulgt så godt med i denne tråden, så sorry viss det har vært oppe til diskusjon tidligere.

Ang. telefon biten, er det en "telefon app" som må startes for å ringe osv? Eller funker den som en helt ordinær telefon? (telefon-biten that is :p)

Det er vel en egen app som må startes, men blir som å trykke på tlf-ikon på andre tlf.

Men det som er verdt å merke seg for de som ikke vet så mye om tlf er at den er lagt opp til å brukes som er pc. Altså horisontalt. Nesten alle funksjoner brukes slikt utenom akkurat tlf delen. Det sies at det skal komme en fw som skal endre på det, men er alikevel verdt å merke seg. Den er altså stort sett umulig å bruke med 1 hånd :)

Lenke til kommentar

Har lastet ned en app som heter transmission som ligger i extras-testing. Det er en torrent-klient. Lastet ned et album og det gikk helt fint. Anbefaler ikke å gjøre det da det kan skade tlf selv om jeg selv er så dum å gjør det :)

La også inn butterfly-plugin for å kunne ha messenger live i kontaktene. Det fungerte bare halveis, flere kontakter det ikke var mulig å ta kontakt med. Dessuten så ble plutselig tlf veldig treg i går. Det fylte kanskje opp internminne, vet ikke... Da var det bare å avinstallere den. Anbefaler dere å la være å laste ned den til den ligger i extras.

Det er også snakk om en plugin som heter Haze for å kunne ha messenger live i kontakter, men den ligger i extras-devel og er ihvertfall fyfy for "vanlige" brukere. Med mindre noen har noe erfaring med den?

Lenke til kommentar

Det kjem heilt an på kor mykje du har installert, eg har 82% no.

OSet ligg jo på denne disken so du vil ikkje klara å tømma den, men det virker som om det av og til kan hjelpa å starta omatt for og få meir ledig plass, om du har installert mykje samtidig frå programbehandleren. Før eg starta omatt i går var eg på 95% og merka igrunn ingen forskjell.

Lenke til kommentar
Det kjem heilt an på kor mykje du har installert, eg har 82% no.

OSet ligg jo på denne disken so du vil ikkje klara å tømma den, men det virker som om det av og til kan hjelpa å starta omatt for og få meir ledig plass, om du har installert mykje samtidig frå programbehandleren. Før eg starta omatt i går var eg på 95% og merka igrunn ingen forskjell.

Ok men da har det nok ikke skjedd noe galt pga de extras-testing programmene jeg har lagt inn da :)

Tar gjerne imot andre progammer i extras-testing som er "sikkert" å legge inn.

Lenke til kommentar
Har ikke fulgt så godt med i denne tråden, så sorry viss det har vært oppe til diskusjon tidligere.

Ang. telefon biten, er det en "telefon app" som må startes for å ringe osv? Eller funker den som en helt ordinær telefon? (telefon-biten that is :p)

Det er vel en egen app som må startes, men blir som å trykke på tlf-ikon på andre tlf.

Men det som er verdt å merke seg for de som ikke vet så mye om tlf er at den er lagt opp til å brukes som er pc. Altså horisontalt. Nesten alle funksjoner brukes slikt utenom akkurat tlf delen. Det sies at det skal komme en fw som skal endre på det, men er alikevel verdt å merke seg. Den er altså stort sett umulig å bruke med 1 hånd :)

Går fint å bruke med en hånd. Telefon-appen har en setting som gjør at den "blir" en telefon når den holdes vertikalt. Det er bare å snu den riktig vei, og vips så er den en telefon. Denne settingen er off i default, og manmå da trykke på telefon app-ikonet for å få opp telefon. Har ennå ikke fått til å skrive sms i den telefon-appen, virker som den kun er ringing/snakking, men har god tilgang til alle kontakter.

Lenke til kommentar

Går fint å bruke med en hånd. Telefon-appen har en setting som gjør at den "blir" en telefon når den holdes vertikalt. Det er bare å snu den riktig vei, og vips så er den en telefon. Denne settingen er off i default, og manmå da trykke på telefon app-ikonet for å få opp telefon. Har ennå ikke fått til å skrive sms i den telefon-appen, virker som den kun er ringing/snakking, men har god tilgang til alle kontakter.

Ja det er derfor jeg skriver "stort sett" :)

Tlf appen er vel unntaket. Tilgang til kontakter og ringe. Thats it.

Ikke mulig med sms eller noe annet, men det skal kanskje komme nå om ikke lenge ifølge rykter :)

Lenke til kommentar

Ikke mulig med sms eller noe annet, men det skal kanskje komme nå om ikke lenge ifølge rykter :)

Riktig, skulle bare presisere at den fint kan brukes med en hånd, og er veldig fin og grei om enn litt enkel. Alle fumksjonene ligger i horisontalen :D

Leser ellers at den får god omtale overalt. Jeg vil si det sånn at de som ikke liker denne telefonen, eller mobile komputeren, som nokia sier det er, har ikke det minimum av kunnskap og interesse for telefoner som skal til for i det hele tatt å kunne uttale seg på et saklig grunnlag. Den er helt utrolig bra, og blir bare bedre og bedre.

Det er også litt morsomt å se hva Nokia selv sier. Maemo er for mobile computere, mens Symbian er for smartphones. jeg ser ikke helt den store forskjellen, men det går vel kanskje mer på fokus av bruken. ja ja morsomt lell :D

Lenke til kommentar

Riktig, skulle bare presisere at den fint kan brukes med en hånd, og er veldig fin og grei om enn litt enkel. Alle fumksjonene ligger i horisontalen :D

Leser ellers at den får god omtale overalt. Jeg vil si det sånn at de som ikke liker denne telefonen, eller mobile komputeren, som nokia sier det er, har ikke det minimum av kunnskap og interesse for telefoner som skal til for i det hele tatt å kunne uttale seg på et saklig grunnlag. Den er helt utrolig bra, og blir bare bedre og bedre.

Det er også litt morsomt å se hva Nokia selv sier. Maemo er for mobile computere, mens Symbian er for smartphones. jeg ser ikke helt den store forskjellen, men det går vel kanskje mer på fokus av bruken. ja ja morsomt lell :D

Nei er vel ikke helt store forskjellen :)

Men Maemo tlf kommer kanskje bare med fullt tastatur og ser mer ut som minipcer?

Smartphones kan jo se mer ut som hverdagstlf eller hva man skal kalle det :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt N900 tvert dersom det kom offisiell Spotify klient til den. Nokia Maps/Ovi Maps hadde også vært fint og hatt.

Er det noen som vet om dette vil komme etterhvert? Hvis ikke venter jeg med å bytte ut min E71 når det nye Symbian kommer. :) Dersom jeg har tålmodighet til det, noe jeg tror kan bli hardt.

Mens vi venter på Spotify så kan Grooveshark være et alternativ for de som har ubegrenset datatrafikk.

Har testet det nå i dag på spasertur i bygater, på buss og innendørs på kjøpesentre. Jeg hadde kun noen få, korte "hakk i plata", så fungerte bra med 3G. Men batteriet var omtrent tomt etter ca 3-4 timer.

Installerer man ABP i nettleseren så slipper man reklamen i høyre side av skjermen.

http://listen.grooveshark.com/

Lenke til kommentar

Håper exchange støtten blir forbedret snarest, er det noen her som har fått til å synce mot exchange 2007?? Denne støttes jo, men jeg klarer uansett ikke å få lagt til kontoen min. Servern jeg prøver å synce mot bruker såkalt selvsignert sertifikat, muligens at dette er problemet...Men det må da være mulig å gå rundt dette..

Flott hvis noen har erfaringer de kan dele :)

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

Hei godtfolk!

Et lite spørsmål angående denne telefonen. Skal ha ny telefon snart og jeg har selvfølgelig kikket litt på denne, men er dette en telefon beregnet mest til "proffbruk" ? Har en HTC Diamond 2, men finner denne telefonen altfor vanskelig, pluss at det resitive skjermen er i mine øyne forferdelig! Har hatt 2 iPhones, og må si jeg liker å leke med den skjermen. Åssen er denne i forhold til Diamond 2 og iPhone? Noen som vet?

Takker for svar!

Endret av Wecs
Lenke til kommentar

Kommer vel litt an på hva du mener med proffbruk. Maemo 5(operativsystemet på n900) bygger på linux, som gjør at dette er en åpen platform som egner seg godt for utviklere osv.

Derfor er det lagt opp til gode muligheter for "avansert bruk", men det er samtidig mulig å utføre enkle oppgaver uten noe problem.

Om du hovedsakelig ønsker en mobiltelefon, er det ikke sikkert at n900 er noe for deg, da bør du heller se på Symbian o.l. Om du derimot ønsker deg en "mobil pc", er det n900 som gjelder :)

Lenke til kommentar

Fikk min n900 på lørdag.

Satte inn simbrikke, og begynte å bruke telefonen. Kjekt, at man i 'desktopmodus' kan begynne å skrive navnet på en kontakt, og få den opp direkte. Prøvde nettleser, fikk mulighet til å velge wlan eller 3g. Jeg valgte wlan, la inn wlannøkkel, nettleseren var raskere enn jeg var vant til fra iphone 3G. Fant ut at vi bruker exchange 2003 på jobben, venter tålmodig på oppdateringen, som skal gjøre at dette støttes. Bruke OWA sålenge. Kunne også vært greit med gmail activesync, men det støttes ikke, tror jeg. Bruker gmail fra nettleseren. Meget fornøyd med mobilen. :!:

Lenke til kommentar
Fikk min n900 på lørdag.

Satte inn simbrikke, og begynte å bruke telefonen. Kjekt, at man i 'desktopmodus' kan begynne å skrive navnet på en kontakt, og få den opp direkte. Prøvde nettleser, fikk mulighet til å velge wlan eller 3g. Jeg valgte wlan, la inn wlannøkkel, nettleseren var raskere enn jeg var vant til fra iphone 3G. Fant ut at vi bruker exchange 2003 på jobben, venter tålmodig på oppdateringen, som skal gjøre at dette støttes. Bruke OWA sålenge. Kunne også vært greit med gmail activesync, men det støttes ikke, tror jeg. Bruker gmail fra nettleseren. Meget fornøyd med mobilen. :!:

Jeg tastet inn min gmail-konto i mail-applikasjonen, den oppdaterer kun etter tidsintervall, og ingen synk med kontakter. Men det tar vel ikke lenge før det kommer program for full g-mail støtte. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...