Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden

Mr. P

Anbefalte innlegg

Fikk den i går :yes: Har ikke rukket å bukt den så veldig mye, men storfornøyd så langt. e-mail/sms er det beste jeg noengang har prøvd på noen telefon, og selvfølgelig browseren som er helt uovertruffen sammenlignet med noe annet. Har ikke funnet MMS enda, mulig det ikke er mms?

Lyd og bilde er også utrolig, selv med de små proppene som følger med. Lasta ned en (veldig beta) FM-radio, den virker men bære preg av å være veldig beta enda. zyoutube (lastes ned fra maemo.org) er virkelig bra, mangler fullscreen though.

Skikkelig norsk tastatur er også et stort pluss.

Telefonen, det å ringe, er litt fiklete, men lyden er råbra. Skulle ha værten egen hardware tast for "telefonmodus".

Må regne med oppdateringer på rekke og rad framover som fikser litt barnesykdommer i OS'et. Oppdateringer er bra :!:

Kjempefornøyd. Kuleste telefon noensinne, hands down :thumbup: Og jeg har bare såvidt begynt å bruke den.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg hadde kjøpt N900 tvert dersom det kom offisiell Spotify klient til den. Nokia Maps/Ovi Maps hadde også vært fint og hatt.

Er det noen som vet om dette vil komme etterhvert? Hvis ikke venter jeg med å bytte ut min E71 når det nye Symbian kommer. :) Dersom jeg har tålmodighet til det, noe jeg tror kan bli hardt.

Lenke til kommentar
Jeg hadde kjøpt N900 tvert dersom det kom offisiell Spotify klient til den. Nokia Maps/Ovi Maps hadde også vært fint og hatt.

Er det noen som vet om dette vil komme etterhvert? Hvis ikke venter jeg med å bytte ut min E71 når det nye Symbian kommer. :) Dersom jeg har tålmodighet til det, noe jeg tror kan bli hardt.

Ikke offisielt men :-

http://labs.trolltech.com/blogs/2009/10/23...n-a-nokia-n900/

Lenke til kommentar

Ikke offisielt men :-

http://labs.trolltech.com/blogs/2009/10/23...n-a-nokia-n900/

Mulig jeg er blind, men det står ingenting om offline-mulighet på den Spotifyklienten der? Det er vel uansett grunn til å tro at det kommer en offisiell om litt tid. Jeg vil uansett vente å se an litt mtp bugs og slikt på telefonen.

Lenke til kommentar
Er det noen som har link til noen kule "sikre" apps? Utenom de få som ligger på maemo.nokia ?

Edit: Er det forresten noen som vet om når det vil komme flere offisielle apps? Det vi har per dags dato er ikke akkurat til å skryte av?

Nokia slipper en pakke på 100,000 apps en av de kommende dagene...

Nei hva tror du da? Maemo er lite fortsatt, og developers løper ikke akkurat til nisje markedet med det første..

Lenke til kommentar
Er det noen som har link til noen kule "sikre" apps? Utenom de få som ligger på maemo.nokia ?

Edit: Er det forresten noen som vet om når det vil komme flere offisielle apps? Det vi har per dags dato er ikke akkurat til å skryte av?

Gå til www.maemo.org

Skjønner ikke helt hva du mener med "sikre". Ingen av appsene der er "godkjent" av Nokia, hva nå det måtte bety.

Lenke til kommentar
Han mener vel at de ligger i extras-testing og extras-devel repositories. :) Men jo, finner vel noen guides på Maemo Talk for hvordan man legger til disse.

ja,og så er det bare å gå til mozilla.com/m og installere firefox. ennå litt treg, og den originale i N900 er kjempebra, men morsomt å prøve.

Dessuten, internett på N900 er skikkelig internett uten noe om og men av noe slag. Hvilken annen telefon har det?

N900 blir bare bedre og bedre. :D Alt her er skrevet me N900 :cool:

Lenke til kommentar

Lurer litt på om flere enn meg har testa kamraet i front?

Det er vel fortsatt ikke mulig med videosamtaler, så jeg lasta ned mirror app for å teste.

Bildet blei så ut av en annen verden kornete og stygt at jeg nesten ikke så hva som skjedde på skjermen i det hele tatt.

Er det programvaren eller kameraet mitt som er dårlig?

Nekter å tro at bildet skal være så dårlig..

Lenke til kommentar

Det er vel fortsatt ikke mulig med videosamtaler, så jeg lasta ned mirror app for å teste.

Bildet blei så ut av en annen verden kornete og stygt at jeg nesten ikke så hva som skjedde på skjermen i det hele tatt.

trur da kameraet er veldig dårlig eg trur eg leste at det var 0,3 MP (ta da med ei klypa salt; det var på ett eller anna forum)

Lenke til kommentar

Muligens dette : https://bugs.maemo.org/show_bug.cgi?id=5663#c2

Lenke til kommentar

Jeg er da en stor basketball fan og i og med at N900 har flash player så ble jeg meget overrasket og tenkte at jeg kunne fått sett på basket klipp på www.nba.com, men jeg får det rett og slett ikke til.

Noen med N900 som kunne tatt seg tid til å teste om de får det til? Om det er N900 generelt som ikke spiller av de klippene eller kun feil med min.

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt en N900 siden fredag og har nesten ikke klart å legge den fra meg!

Utrolig godt tastatur :love:

fantastisk skjerm :dribble:

Responsiv :D

surfing er bare en drøm :!:

god lydkvalitiet under samtaler. :yes:

er noe som irriterer meg litt også da :blush:

Fungerer bare i landscape-mode (foreløpig)

dårlig dybde i høytalerene

Vibreringen høres veldig godt og lager en veldig "plastikk-aktig" lyd.

Det var bare noen av mine opplevelser!

Definitivt ett godt kjøp fra min side! :D

Lenke til kommentar
Jeg er da en stor basketball fan og i og med at N900 har flash player så ble jeg meget overrasket og tenkte at jeg kunne fått sett på basket klipp på www.nba.com, men jeg får det rett og slett ikke til.

Noen med N900 som kunne tatt seg tid til å teste om de får det til? Om det er N900 generelt som ikke spiller av de klippene eller kun feil med min.

Takk på forhånd :)

ser at min også sliter med å spille av filmene der. får ikke loada dem.. :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...