Gå til innhold

Nokia N900 - Den store diskusjonstråden


Mr. P

Anbefalte innlegg

Jeg har teste telefonen litt mer og her er noen ting jeg har testet:

 

- Mail for exchange mot Exchange server 2007 fungerer utmerket. Det er veldig rast og oversiktlig. Noen har klaget på at det ikker er noe rask måte å slette flere mail på. Men det er bare å trykke øverst i vinduet og velge slett epost.

 

- Jeg har også testet litt videoer i divx og xvid format og den spiller de av i meget god kvalitet. Skjermen er veldig god å se på!

- Jeg fant også ut at hvis jeg hadde media deling i windows media player kunne jeg spille av musikk og videoer som ligger på pcene hjemme over wlan. Prøvde en del videoer her også og det fungerer utmerket.

- Du finner pcene når du åpner media player.

 

- Har også installert messenger (butterfly plugin fra extras testing)

- Dette fungerer utmerket :)

 

Det var noen som spurte om applikasjoner og dette er noen jeg har installert:

 

- Personal dataplan monitor - overvåker trafikk på 3g så du vet hvor mye data man har lastet ned

- CPU load - viser i status feltet hvor mye cpu og memory du bruker, fin å følge med på så du ikke bruker masse batteri

- OMWeather - viser vær på skrivebordet

 

Så det har ikke skjedd noe galt når du la inn messenger fra extras testing? Har veeeldig lyst å integrere messenger, men er redd for at det skal skje noe galt. Er ingen superbruker akkurat :)

Har du evt en link til butterfly plugin?

 

Jeg har ikke hatt noen problemer med det enda nei. Og jeg bruker msn ganske mye i jobb og privat.

 

Et tips er å legge inn plugin fra extras testing og så disable den repositorien, så slipper du at du uheldigvis legger inn noe som kan skape problemer.

 

Det er en lite ulempe da. Det er sånn at du får alle msn kontaktene dine i kontakt listen din. Kan bli litt rotete.

Men etter at jeg satt litt i går og flettet kontakter, noe du kan gjøre når du går inn på en kontakt, så ble alt veldig bra!

Da får du status og sånn på de kontaktene som har msn eller andre im tjenester :)

Endret av garduch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann,

 

Den vil ikke bli sendt ifra oss idag. Har ikke fått noe info om at den har ankommet lageret vårt ennå, så jeg kan dessverre ikke garantere levering til 12.12.

– Skjul sitert tekst –

 

Med vennlig hilsen

Per Øyvind G.

 

MPX.no AS

Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord

Postboks 2024, 3202 Sandefjord

 

Tlf: 33 29 34 00

Fax: 33 42 90 02

www.mpx.no

Lenke til kommentar
Heisann,

 

Den vil ikke bli sendt ifra oss idag. Har ikke fått noe info om at den har ankommet lageret vårt ennå, så jeg kan dessverre ikke garantere levering til 12.12.

– Skjul sitert tekst –

 

Med vennlig hilsen

Per Øyvind G.

 

MPX.no AS

Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord

Postboks 2024, 3202 Sandefjord

 

Tlf: 33 29 34 00

Fax: 33 42 90 02

www.mpx.no

 

I know. Har selv som mål å bli flinkere til å notere navn på kundebehandlere jeg snakker med, slik at jeg kan oppsøke dem på hjemmeadressen ved brutte lovnader ;-)

Lenke til kommentar

Haha, da har jeg ved et litt spesielt tilfelle fått to telefoner ^^

 

Fikk melding fra MPX om at de ikke hadde fått inn telefoner i dag (04.12) så da avbestilte jeg og bestilte fra Telenor som sendte en telefon til meg samme dag, litt senere så fikk jeg en ny mail fra MPX:

 

Heisann,

 

Jeg må komme med en kontramelding her. Ordren din:XXXXX var blant de første som fikk N900 og den ble sendt ifra oss den 02.12. Det vil si at du får denne før 12.12 og jeg regner med at du har den kanskje tidligst imorgen. Jeg har ikke sett ordren din før nå og oppdaget ikke dette, så beklager det. Men slik det ser ut så kan du spore ordren din via Posten med følgende sporingsnummer: XXXXXX

 

– Skjul sitert tekst –

Med vennlig hilsen

Per Øyvind G.

 

MPX.no AS

Østre Kullerød 5, 3241 Sandefjord

Postboks 2024, 3202 Sandefjord

 

Tlf: 33 29 34 00

Fax: 33 42 90 02

www.mpx.no

 

Dette syntes jeg var dårlig saksbehandling av MPX, at de ikke klarer å holde styr på hva de har/ikke har sendt ut osv.

 

Telenor var glimrende, kundeservicedama gikk personlig ned på lageret for å se om de hadde flere telefoner inne.

Endret av betebete
Lenke til kommentar

Da har min N900 ankommet. Sitter i laderen og koser seg nå!

 

Førstinntrykk:

 

Selve telefonen, dog fullstendig i plast, har fortsatt et eksklusivt preg av kvalitet. Jeg liker at tastaturet ikke er fjærbelastet, da slike mekanismer blir slappe over tid. Her har man heller valgt en mekanisme hvor du på en måte skyver tastaturet på plass, og det liker jeg mye.

 

Tastaturet var ørlite mindre enn jeg hadde forventet, men jeg mistenker at med litt trening skal jeg nok bli godt vant med det.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg var litt redd da jeg tok av bakdekselet. Satt hardt gitt..

Lenke til kommentar
Da har min N900 ankommet. Sitter i laderen og koser seg nå!

 

Førstinntrykk:

 

Selve telefonen, dog fullstendig i plast, har fortsatt et eksklusivt preg av kvalitet. Jeg liker at tastaturet ikke er fjærbelastet, da slike mekanismer blir slappe over tid. Her har man heller valgt en mekanisme hvor du på en måte skyver tastaturet på plass, og det liker jeg mye.

 

Tastaturet var ørlite mindre enn jeg hadde forventet, men jeg mistenker at med litt trening skal jeg nok bli godt vant med det.

 

Ellers kan jeg nevne at jeg var litt redd da jeg tok av bakdekselet. Satt hardt gitt..

Nokså enig i det du sier, jeg tror ikke man skal skifte simkort/minnekort så ofte for å si det sånn..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...