tommyb Skrevet 22. oktober 2010 Del Skrevet 22. oktober 2010 Dual boot eller mer finnes allerede, det er noen boot loaders i extras devel. Kan muligens sette opp triple boot med NITdroid og MeeGo. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Utrullingen av den (siste?) store firmwareoppdateringen, PR1.3, er begynt. Som en konsekvens av dette, er maemo.org nede/utilgjengelig for øyeblikket. Lenke til kommentar
ravensp Skrevet 25. oktober 2010 Del Skrevet 25. oktober 2010 Ser at nokia endelig begynner å tenke i riktig retning. http://www.amobil.no/artikler/nokia_endrer_kurs/79062 Lastet ned den nye updaten idag og kan ikke si jeg så noe forskjeller. vil denne nye kursendringen fra nokia sin side bety flere apps for også, eller er jeg helt på jordet? Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 26. oktober 2010 Del Skrevet 26. oktober 2010 Ja, applikasjoner som er laget i Qt skal i teorien, så lenge N900 har en oppdatert versjon av Qt, kunne kjøres både på nye Symbian, MeeGo og N900. Dette gjelder altså kun Qt-applikasjoner, og ikke gamle Symbian-applikasjoner. Qt er altså Nokias foretrukne platform for nye applikasjoner. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 28. oktober 2010 Del Skrevet 28. oktober 2010 får ikke oppdatert OTA og når jeg skal bruker flasher. Så sier windows at den ikke finner driveren usb rom driver. Prøvd å lete rundt på nett etter denne men finner den ingen sted. Noen som har driveren eller vet hvor jeg finner den? Lenke til kommentar
j_e Skrevet 30. oktober 2010 Del Skrevet 30. oktober 2010 får ikke oppdatert OTA og når jeg skal bruker flasher. Så sier windows at den ikke finner driveren usb rom driver. Prøvd å lete rundt på nett etter denne men finner den ingen sted. Noen som har driveren eller vet hvor jeg finner den? http://www.nokia.no/support-og-programvare/programvare/kabeldrivere her finnet du kabeldrivere. Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 31. oktober 2010 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hm.. Oppgraderte og mistet en god del av instillingene mine, alle applikasjoner borte ++. Også ble den vanvittig treg. GUI fryser jevnlig, ca hvert 5-10sec i halvsec hver gang. Lenke til kommentar
SantaClaws Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Hm.. Oppgraderte og mistet en god del av instillingene mine, alle applikasjoner borte ++. Også ble den vanvittig treg. GUI fryser jevnlig, ca hvert 5-10sec i halvsec hver gang. før man oppdaterer.... ta en backup der du lagrer backupen på minnekortet... etter oppdatering, restaurer backup, åppne app manager, velg restore applications.. og etterpå skal tlf være omntrent som før. ang feiøa du beskriver, virker det som om du kanskje har installert power kernels ? Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Tjohei, tok seg opp når jeg tok en restore. (Var litt vel kjapp å skrive her) Så til rundt midnatt var telefonen tilbake i form Lenke til kommentar
anordne Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Telefonen min er begynt å slå seg av. Får heller ikke nokia software updater til å oppdatere til siste versjon. Har brukt flasher før flere ganger, men nå plages jeg. Gått over til win 64 bit og prøvd meg på virtuell windows, men ikke gjennomført flasher enda, pga problem nokia usb rom driver. Forbanna tull. Hvorfor funker ikke NSU?? Noen andre som har hatt problemer med at den slår seg av. Kan ligge helt i ro, eller kan framprovosere det med å lukke igjen tastatur raskt(/litthardt), eller ligge i lomma. Telefonen har vært inne 2 ganger før på service. Sist byttet de innmaten, men må vel det vist ikke software oppdatering funker. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Min ble bedre etter oppdateringen. Men jeg tok ikke backup, ville ha en fresh install. Jeg fikk oppdatert med Pc suite når jeg brukte Windows Professional 64-bit. Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Min har vert super siden jeg fikk den... Kjørt den på 125-750 mhz leeenge, etter at jeg oppdaterte til pr 1.3 så kjører jeg på 500-850 som av en ellerannen grunn gir bedre batteri levetid en 125-750... seff også MYE raskere ytelse... Eneste forskjellen jeg har funnet, er den "My Location" widget saken, den kan jeg ikke huske å ha sett før. Merker ikke noen andre forskjeller egentlig. Videoavspilling går bedre, men det kan jo være pga fresh install, eller høyere overclock.. Lenke til kommentar
anordne Skrevet 1. november 2010 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg vil og ha fresh install, vil bruke flasher. Prøvde pcsuite nå. Hjelper ikke bruker fremdeles NSU, og den sier jeg har siste sw. Skal prøve mer etterhvert. Litt for tungvindt. Lenke til kommentar
j_e Skrevet 5. november 2010 Del Skrevet 5. november 2010 noen som har erfaringer med overkokking av N900? kjører min på 805MHz nå men lurer på gå opp 100-200MHz. Lenke til kommentar
j_e Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 har hatt problem med kamraene i det siste. ingen som funker uansett vilket program jeg prøver med. når jeg prøver å skru på flashlight så kommer det opp melding som sier at at camera brukes av en app. noen som tror de vet hva det kan være ? Lenke til kommentar
Brew Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 (endret) har hatt problem med kamraene i det siste. ingen som funker uansett vilket program jeg prøver med. når jeg prøver å skru på flashlight så kommer det opp melding som sier at at camera brukes av en app. noen som tror de vet hva det kan være ? Ser jo ut som du kjører overklokking,og hvis du bruker versjon 40 eller nyere av Titans kernel,får du trøbbel med kamera driverne. Titan har selvfølgelig fikset dette med disse http://n900.tannerlab.com/kernel/fca....7-1_armel.deb driverne(last ned på din n900). Her ser du hvordan du får dem installert http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65367&page=3 Vil foresten anbefale versjon 42 av power kernel som ligger i xtras testing,da den vel regnes som stabil. Vel,håper dette kan hjelpe. Var i hvert fall løsningen for meg Endret 20. november 2010 av Brew Lenke til kommentar
SatanClaws Skrevet 20. november 2010 Del Skrevet 20. november 2010 Takker, regnet med at det var noe sånt, men hadde ikke orka se nermere på saken... Lenke til kommentar
Skaten Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 Nett fått meg ein N900 no som eg utforskar litt no. Har nåken anbefalte program til den, samt litt tips og triks? (litt greit å få tråden i mine inlegg og ) Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 1. desember 2010 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Tips til programmer: Catorise GUI (putte programmer i kategorier) Abiword (for dokumenter) Opera (nettleser) FM Radio (FM Radiomottaker) gPodder (podcast client) FrontView (scanner bilder) Angry Birds (fra Ovi store) Endret 1. desember 2010 av CAT0 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. desember 2010 Del Skrevet 2. desember 2010 Kmplayer med WorldTV, for en rekke live NRK-sendinger fra NRK1 - 3 over nett. Jeg bruker Pidgin for IM. VNC klient, det finnes to. Extended call log. FCam og FCamera, kameradrivere og kameraapplikasjon med mange manuelle innstillinger, som ISO og lukketid. GPE Calendar for en bedre kalender enn den innebygde. OpenOffice Wizard Mounter, dersom du skjønner hva behovet er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå