oya Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei! Har en Asus G50V, som jeg inntil nylig har vært veldig fornøyd med. For å gjøre en lang historie kort, så har maskinen begynt å oppføre seg merkelig. Etter mange formateringer blir problemet ikke borte. Windows fryser plutselig opp, slik at jeg må holde inne av/på-knappen i 5sek for å få startet maskinen på nytt. Dette skjer kanskje i snitt 1-2 ganger i døgnet, om maskinen står på hele tiden. Det kan skje 5 minutter etter jeg slår på maskinen, og det kan skje flere timer etterpå. Det har også skjedd rett etter en fresh install av windows. Jeg bruker det recoverycden som fulgte med maskinen, og har før i tiden kunne brukt denne, uten noe som helst problemer. Det jeg lurer på er om dette er hardwarerelatert, eller relatert til nå oppdateringer til vista. Er det noen som kan hjelpe meg med dette? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hvis du bruker RecoveryCD, så har du jo en mulighet til å installere en "gammel" versjon av Vista, dvs. uten alle de nye SW-oppdateringene. Hvis maskinen fortsatt er like ille, så er det vel mye som tyder på at det er hardware-problemer du har. RAM? Harddisk? Hovedkort? Vanskelig å si, men ved å kjøre noen tester på RAM og disk kan du kanskje få noen svar. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Hvordan kan jeg kjøre tester på ram og harddisk? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Se om du finner noe som heter Memtest86. Du må lage en bootbar CD og starte opp maskinen med denne, og så kjøre noen av de testene som finnes der, helst over et lengre tidsrom. (Hvis den ikke crasher først, da ...) Disktester kan man ofte få tak i på support-sidene til diskprodusenten. Et generelt program som SpinRite ($89) booter fra CD og kjører ymse tester. Lenke til kommentar
oya Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Får prøve dette da... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå