Gå til innhold

Catalyst 3.4 er HER!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Høy. Jeg føler meg snytt! Disse driverne senker faktisk ytelsen på dataen så mye at jeg har problemer i wondows med simple animasjoner (som å trykke på start menyen!)!!! Det virker som noen drivere ikke er instalert, for spill begyner å klage på at jeg ikke har directx. Dxconfig seier alt er fint.... Det gjør også ati kontrollpanel, jeg kan endere på alt jeg vil. Den klager ikke. Det er vel bare en ting å gjøre. Avinstalere alt igjen, og prøve igjen.

 

Kommer tilbake til dette. Ble bare mektig irritert

 

PS. Brukte alle kunstens regler for å få en clean system før reinstall.. -_-

Lenke til kommentar
Høy. Jeg føler meg snytt! Disse driverne senker faktisk ytelsen på dataen så mye at jeg har problemer i wondows med simple animasjoner (som å trykke på start menyen!)!!! Det virker som noen drivere ikke er instalert, for spill begyner å klage på at jeg ikke har directx. Dxconfig seier alt er fint.... Det gjør også ati kontrollpanel, jeg kan endere på alt jeg vil. Den klager ikke. Det er vel bare en ting å gjøre. Avinstalere alt igjen, og prøve igjen.

 

Kommer tilbake til dette. Ble bare mektig irritert

 

PS. Brukte alle kunstens regler for å få en clean system før reinstall.. -_-

 

Har du lest igjenom hva jeg skrev?? Hvist ikke gjør hva jeg beskrev og så installerer du DX9a hvist du ikke har gjort det.

Lenke til kommentar

hadde selv det problemet at alt gikk suppe treigt første gangen jeg installerte Cat3.4 på maskinen min, med litt forskning så kom jeg fram til at det var fastwrites (smartgart) som rotet.

det som skjedde meg meg var at når smartgart satte fastwrites på så lagget alt, inklusiv musen når jeg f.eks høyreklikket i desktop'en. rebootet og startet smartgart (program filerati technologiesati control panel) og sjekket, da var pci mode på og agp writes/read av. slo dem på og rebootet og samme greiene fortsatte med mye lagg i windows. etter ett par minutt så 'kom' maskinen seg og ting begynte å gå fort sånn som det er ment så jeg sjekket en gang til i smartgart og da var agp fastwrites av igjen.

 

fra tidligere catalyst versioner så har jeg ikke hatt noen problem med smartgart og fastwrites så jeg syns dette var merkelig så jeg lette frem en ghost clone av c disken min og gjennopprettet den, installerte sis agp driverene og deretter la inn cat3.4 igjen og nå er fastwrites på og jeg har null problem med driverene. alt jeg har prøvt så langt har gått silkemykt og AA/AF går som en drøm.

 

tror det var AGPbus driveren som gjorde utslaget, første gang så hadde jeg ikke installert den når jeg la inn 3.4, men la den inn etter 3.4 var på plass. andre forsøk så var AGPbus driveren inne før jeg la inn 3.4...

 

dem har også fikset Anarcy Online så den og bruker AA/AF.

AO har tidligere aldri har hatt AA og AF. med AA/AF med fullskjerm 1280x1024 så går spillet faktisk raskere enn det gjorde på tidligere Cat versioner uten AA/AF, så noe bra har ATI gjort :D

 

thumbs up! for ATI :D

 

PS: den ATI 'slowdown' tingen i CS har jeg ikke sett noe av, 85fps, aldri over, aldri under (Vsync er på, alltid). selv med 4xAA og 16xAF og 32 mann på serveren :D

Lenke til kommentar

Ja som sagt Robin B så forsikret jeg meg om at systemet var rent før install av 3.4 (om enn ikke helt på din måte). Så det var ikke problemet. Kan godt være at det var SMARTGART som nevnt av andre. Jeg vet ikke siden jeg ikke kikket så nøye igjenom. Jeg prøvde heller en reinstall som ikke fungerte. For å så avinstalere alt (uten å "renske" systemet ekstra som nevnt over) og da kom det seg på 3. forsøket.

 

Så porblemet var egntlig ikke så stort, men jeg ble irritert akkurat der og da siden jeg hadde hørt mange gode ord om 3.4. Og var dermed sugen på se ytelse økning.

(Foresten så brukte maskina mi en evighet på a starte opp, og man blir ikke mildere til sins av det med bytte av ati driver som ikke funker ;)

(Foresten foresten så ser det ut som oppstarten går kjapere nå med de nye driverene. Det er perioden etter å ha logget inn til win2k er ferdig å jobbe som går kjapere.. virker rart på meg at skjermdriverene skal ha noe å si på det...)

Lenke til kommentar

Eg har lagt inn 3.4 men dropper fremdeles i fps :shrug:

Fatter ikkje koffor....

Da snakker eg om rats2 og dei bretta der...har dere samme prob. ?

Eller er det bare bug brett ?

 

Som dere ser har eg et råtent MSI hk med max 4x osv. kan dette ha skylda ?

 

PS. Bruker DX9

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Noen som har prøvd Omega driverene som er basert på Cat3.4(dem er kommet i tilfellet dere ikke har fått med dere det.. )

Har ikke helt hengt med her men laster de ned nå :woot:

Lenke til kommentar

Ati har klart det igjen... :roll:

 

De lager store overskrifter med de nye driverne sine og de støtter ikke engang en av de mest spilte spillene på internett nemlig cs:

 

får sinsyk fps dropp i cs med 3.4 drivern :evil:

syntes dette er for dårlig når man betaler 3000 kr for et kort...

 

skall prøve å mailbombe ati med klagemail

 

plz ikke begynn med "CS suger bare fjortisser spiller cs omg jeg er så tøff og voksen alle cs spillere sier stfu n00b og snakker stygt om morradi og roper EID!!!" rett og slett latterlig ^^

Lenke til kommentar
Får sinsyk fps dropp i cs med 3.4 drivern :evil:

syntes dette er for dårlig når man betaler 3000 kr for et kort...

 

Ja bruker du gamle driver er du virkelig snytt for penga! :roll:

 

skall prøve å mailbombe ati med klagemail

 

Ja.. det hjelper jo helt sikkert.. De setter nok en ekstra instats i arbeidet da.... Send eller en godt gjenomtenkt seriøs mail du. Svarer de ikke så kan du jo sende fler..

 

plz ikke begynn med "CS suger bare fjortisser spiller cs omg jeg er så tøff og voksen alle cs spillere sier stfu n00b og snakker stygt om morradi og roper EID!!!" rett og slett latterlig ^^

 

Neida. Det er litt moro med CS også... Men sier ikke omtrent alle CS spiller slikt altså?!? :-P

Lenke til kommentar

Catalyst 3.4 (Omega-moddet) funker fett hos meg på min Sapphire Radeon 9700 Pro AIW. I CS er både ESC-buggen (må riktignok vente i 4 sekunder før menyen kommer opp og når man skal tilbake i spillet - men dette er sikkert bare pga min jalla HL-installasjon) og FPS-droppen borte (testet med "cs_ranch", områder der jeg hadde dropp til 40-50 FPS med Cat 3.2 ligger jeg stabilt på 99 FPS). UT2003 føles generelt mer "smooth", den hakkingen jeg opplevde, selv med god FPS, er nå borte. Og i 3DMark03 har jeg gått fra 5532 3DMarks til 5823 3DMarks.

 

Må også si meg fornøyd med Multimedia Center 8.5, der en rekke tildels store bugs er fikset (bl.a at TV-modulen detter ut). EAZYLOOK ser også ut til å fungere bra. For de som ikke vet hva dette er, er dette et nytt brukergrensesnitt som dukker opp ved bruk av Remote Wonder mot de forskjellige MMC-komponentene. F.eks får man en stilig GUI-visning av kanalinfo når man bruker TV-komponenten i stedet for det nærmest stygge tekstbaserte informasjonen.

 

OBS! Hvis man ved installasjon av Omega Cat 3.4 velger å installere hacket driver (9500->9800 / 9700->9800) vil man få en rekke rare feilmeldingsbokser uten tekst, samt at man må starte på ny manuelt. Men ellers fungerer Omega-modden bra.

 

Ja, dette driversettet beholder jeg..!

 

EDIT: Det ble visst litt for mye krøll med Omega-driverne, så jeg avinstallerte dem og la heller inn den originale Catalyst 3.4. Gikk ikke noe ned i ytelse, fikk 5825 3DMarks i 3DMark03.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk har så mye problemer med cs :o

 

Jeg har brukt 3.1 en god stund nå, og det funka perfekt. Jeg måtte jo teste 3.4 og la inn den. cs funker like perfekt, ingen slowdowns. Ligger stabilt på 85 fps med vsync på.

Så jeg lurer på hva som er galt, når folk sliter med slowdowns :roll:

Lenke til kommentar
...En litt merkelig greie dog: På den første 3DMark03-testen (flyene) så 'fryser' den 3-4 ganger - bare et tidel eller noe hver gang men nok til at man legger merke til det - 'flyten' i grafikken stopper opp bittelitt, og det gjorde den ikke før. Dette skjer på nøyaktig de samme stedene hver gang.

Har samme problem selv, akkurat som du beskrev i flytesten og dessuten skjer det samme når det viser nærbilde av dama i adventure-testen. Det var enda verre med 3.2, da stoppet det opp i flere sekunder på disse stedene. Har også problemer med at Serious Sam 2 stopper opp på samme måte når jeg spiller multi (ikke testet med singel), skal ta en clean uninstall/reinstall og se om det gjør noen forskjell.

Edit: Det hjalp ikke. I Game Test 1 skjer det når fighteren vises forfra første gang, og når bombeflyet blir truffet av flak helt i slutten.

Lenke til kommentar

Har kjøptt nytt grafikkort Sapphire Radeon 9700pro men har problemer når jeg spiller spill som Splinter Cell og Battlefield 1942.Når jeg spiller Splinter Cell så dukker det opp grønne striper på skjermen og det lagger veldig mye i Battlefield 1942 . Har en maskin som oppfyller alle krav til de spillene. Har prøvd med cat 3.4 og de som fulgte med. Men når jeg ser hvor kortet er lokalisert er det på PCI busen hvordan skifter man til Agp busen. Har gjort clean installering mange ganger.Noen som vet hva jeg kan skjekke først for å ordne problemet

Lenke til kommentar
Når jeg spiller Splinter Cell så dukker det opp grønne striper på skjermen og det lagger veldig mye i Battlefield 1942

 

Splinter Cell funker fint hos meg med et Sapphire 9700pro, Battlefield også etter at jeg styrte mye med lydkortet mitt.

 

Prøv å skru hardware-acceleration av eller på samt 'lek' litt med lydinnstillingen på BF1942 så kanskje det bedrer seg, det var ihvertfall løsningen hos meg. Hvis det er singleplayer det lagger i men ikke i multiplayer på nett så er det nok CPU'en som er i minste laget - BF krever mye CPU-kraft (og minne).

 

Siste patch (1.31 er det vel) til BF retter også opp en del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...