PCJunkie Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Hei, problemet mitt er at PC-en ikke vil boote, dere kan se PC speccs i siggen. Asus Rampage Extreme logoen på hovedkortet blinker sånn som den skal, alle ledninger er plugget i osv, så jeg har VIRKELIG ingen anelse hva problemet er, siden det ser ut som om det ikke skal være noe problem. Ingen vifter starter eller noe. Endret 7. september 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ødelagt ram brikke? Nå er ikke dette en dell-PC, men det skjedde med PC-en til min far for en stund siden. Bare sluttet å virke. Ingen varsler eller noen ting. Det viste seg at ene minnebrikken var sluttet å virke uten forvarsel. er jo værdt å prøve vist du ikke har gjort det Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Hm synd at jeg nettopp kanselerte den nye ram bestillingen min da.. -.-' Får nesten bare oppgradere til i7 Lenke til kommentar
2ball_ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du har da to brikker? ta ut den ene og prøv. så gjør du det samme med den andre. da vil du ha mulighetene: bagge er defekt eller ingen er defekt. nr.2 er mye mer sansynlig. Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Litt synd at HK ditt ikke har en LCD-poster bak der den poster meldinger, da er det lettere å finne ut hva som er feil. Men jeg er enig med 2Ball(s), prøv med én ram-brikke først og deretter prøver du den andre. Og til slutt begge to igjen. Men kan du boote fra noen andre medier enn HDD? Og en annen ting, hva sier pc-en hvis du prøver uten noe minne? Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) HK-et har LCD poster men Netshop klarte å rote den bort når jeg sendte kortet inn til reprasjon sist. Skal prøve 1 og 1 ram brikke men ser ikke mye vits i det siden jeg tenkte jeg skulle få tak i i7 snart uansett. Edit: Forresten PC-en virket helt fint fram til jeg restartet etter en windows update, kan det være et problem? Endret 27. august 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
hjahre Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Ja, det kan godt være der problemet er. Kan ha skjedd en eller annen softwarefeil, f.eks korrupt boot sector eller kanskje oppføringer i filsystemet. Men hvis du uansett skal oppgradere pc-en så kommer du til å legge inn windows og sånn igjen, eller? Så lenge du ikke har noen filer du bare må ha, så kan du prøve å legge inn windows på nytt. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Du kan jo også koble fra alle disker og se om maskinen starter da. Du bør i det minste komem til BIOS-skjermen uten disk ... Og er det like gæli, så kan du nok utelukke teorien om diskfeil/OS-feil, osv. (Og ledningen fra PowerOn-knappen til hovedkortet er tilkoblet som den skal?) Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Ja ledningen var faktisk det første jeg sjekket, så den er i. Men som sagt så har jeg sittet og kost meg med tanken av i7 så tror jeg bare må skaffe meg det. Har helt nye HDD's og så jeg har bare spill og Windows egentlig. Forresten er det noen som vet hvordan jeg kan få slettet alt det gamle på HDD nr.1 fra "gamlemaskinen" med windows som jeg nå nylig installerte? Har veldig lite lyst å ha 2 windows mapper osv på samme HDD, og jeg vil ikke installere Windows på HDD nr.2. Forresten når det kommer til i7 skal jeg bare ta 920 og overclocke den, med EVGA SLI LE og Corsair Dominator 6GB 1600mhz holder det er eller skal jeg sprenge budsjettet og ta extreme, classified osv om jeg skraper sammen nok penger? Edit: Typo's. Endret 27. august 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 7. september 2009 Forfatter Del Skrevet 7. september 2009 Sorry for dual post, men jeg har funnet ut problemet som det står i topic-en. Maskinen funket helt fint når jeg tok delene ut av kabinettet, og når jeg satt de inn igjen i maskinen, vil den ikke starte.. -.- Er det noe galt med kabinettet? Siden det er bare når alt er i kabinettet at alt er dødt. Har et Lian Li P80R og når jeg betalte 5000kr for det for et år siden burde dette IKKE skje. Igjen takk for svar osv. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. september 2009 Del Skrevet 7. september 2009 Noe bak HK som kortslutter? Et nedsklidd avstandsstykke kanskje... Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Eller skrudd til noe for hardt, så hovedkortet står i en bue, ev. at kortet står så mye i bue på grunn av kjøleren at den shorter borti noe? Kan være så mangt.. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. september 2009 Del Skrevet 8. september 2009 Noe bak HK som kortslutter? Et nedsklidd avstandsstykke kanskje... Evt feilplasserte avstandsstykker? De skal bare være der det er hull i hovedkortet. Lenke til kommentar
PCJunkie Skrevet 8. september 2009 Forfatter Del Skrevet 8. september 2009 (endret) Nope, fikk nettopp mail av Netshop og de spurte om avstandsstykkene og, men neida de står akkurat der de skal osv. Endret 8. september 2009 av PCJunkie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå