fandango66 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hei! Da jeg er nødt til å bytte nummer pga jobbtelefon, og ikke ønsker å gi slipp på mitt gamle nummer, trenger jeg et abonnement kun til å holde på nummeret. Dvs. jeg kommer ikke til å ha noe bruk overhodet på dette, det vil kun være idle for å bevare nummeret. Jeg vet en del operatører sperrer abonnement som har vært inaktive i en viss periode, og har tidligere sett at noen tar seg betalt for et såkalt inaktivt abonnement, men finner lite informasjon nå. Noen tips? Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Kontanttelefon, må vel lades en gang hver 18. måned elns, men er jo bare til å fyre inn 150 kr en gang hvert halvannet år? Lenke til kommentar
-M- Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Om du ikke vil bruke penger i det hele tatt, kan du portere til kontantkort hos Netcom/Telenor (Elkjøp gjorde det gratis uten krav om startpakke) og opprette trådløs familie hos en slektning/venn, som kobler "ditt" nr. til sin "familie". Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hva er vitsen med å beholde det gamle nummeret om du ikke skal bruke det? Kan du ikke heller portere inn nummeret til din nye jobb? Lenke til kommentar
Oyvindx Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Opprett et gratis abb fra Onecall. Mobil Faktura heter det. Det kan du til og med bruke 2 timer i måneden gratis + 90 sms. Ved samtale betaler du bare for oppstart som er 59 øre. Har et slik et til datteren min. Lykke til Lenke til kommentar
fandango66 Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 Jo det har seg sånn at det ikke er tillatt å portere inn egne nummer. Angående onecall så er jeg rimelig sikker på at de sperrer abonnementet om det er inaktivt for lenge. Og vitsen med å beholde nummeret er vel nostalgi antar jeg. hehe. Aldri hatt et annet nummer, og da har jeg mulighet til å gå tilbake til det om jeg skulle slutte i nåværende jobb. men en kontanttelefon kan fungere om det er aktivt så lenge jeg betaler et lite beløp hver 18. mnd eller noe, det skal jeg overleve Finner lite info på sidene til onecall og talkmore og tele2 iallefall angående inaktivitet på abonnementet. det må da være en del som har slike abonnement, f. eks. slike til å skru av og på varmen i hytta Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Evt. kan ein velje Tele2 Sheriff istf. One Call Faktura. Men det står sikkert noko med lita skrift begge stader om at dersom ein ikkje brukar abonnementet på så og så mange månader, så kan det bli stengt. Sjølv har eg eit kontantabonnement hos Telenor som eg brukar lite. Eg har også noko som heiter mobilhandel, slik at eg kan lade ringekontoen ved å belaste kredittkortet mitt. Ein gong fekk eg tekstmelding om at dersom eg ikkje lada innan ca ein halv månad ville abonnementet verte stengt, så då brukte eg berre mobilhandel og sette inn 25 kr., som er det minste ein kan velje å setje inn. Eg meiner å ha sett ein gong at kontantkort hos Telenor må ladast ein gong kvar 15. månad. Lenke til kommentar
balder80 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Evt. kan ein velje Tele2 Sheriff istf. One Call Faktura. Men det står sikkert noko med lita skrift begge stader om at dersom ein ikkje brukar abonnementet på så og så mange månader, så kan det bli stengt. http://www.tele2.no/kundeservice/vilkaar.html: "Dersom tjenesten ikke har vært i bruk fra Kundens side i løpet av en sammenhengende periode på 6 måneder, kan Tele2 si opp tjenesten og tilbakeføre Kundens telefonnummer." "Dersom forhold som begrunnet stengningen ikke er rettet 30 dager etter stengning fant sted, vil tjenesten bli oppsagt og Kunden kan miste sitt telefonnummer." Men jeg mener å huske at det stod noe enda strengere når det gjaldt mobilnummer hos Tele2, nemlig at nummeret må være ibruk i noe tilsvarende to avtaleperioder, som er omtrent 60 dager (NB: De følger ikke kalendermånedene helt, da det er datoen som abb. ble opprettet på som er starttidspunkt). Så i praksis må man f.eks. sende en tekstmelding innenfor fristen, det enkleste er å gjøre dette en gang i måneden, med Tele2 Sheriff er det jo inkludert endel gratisforbruk så da koster det ikke noe så lenge du sender til en norsk mobilnummer. Det eneste aber'et er at du må huske å sende tekstmeldinga eller ringe en gang i måneden for å kunne beholde nummeret. Hos OneCall: http://www.onecall.no/index.php?content=su...ct=vilkar_mobil "Dersom det ikke har vært utgående trafikk (samtaler, SMS, MMS, datatrafikk) de siste 6 måneder for Mobil Faktura, Mobil Aktiv og Full Pakke, eller dersom det har vært mer enn 8 måneder siden siste påfylling for Mobil Kontant, kan One Call sperre abonnementet. One Call kan avslutte abonnement hvor det ikke har vært utgående trafikk de siste 9 måneder for Mobil Faktura, Mobil Aktiv og Full Pakke, eller det har gått 10 måneder siden siste påfylling for Mobil Kontant." I tillegg står det hos OneCall at abb. kun skal brukes til "Abonnementet skal kun brukes til vanlig talekommunikasjon.", så om det er brudd på vilkårene og vesentlig mislighold å bruke det til oppbevaring av telefonnummer, kan avtalen sies opp "uten varsel" iflg hovedpunkt 13. Endret 27. august 2009 av balder80 Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hm. Så for meg som er i utlandet et år og har OneCall Mobil Faktura, vil det være lurt å sende en SMS hjem til Norge et par ganger i løpet av året? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå