wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 [boot loader]timeout=30 default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS [operating systems] multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Jeg skal velge her" /Fastdetect multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /noexecute=optin /fastdetect Som du ser har jeg prøvd å fikse det vha support-microsoft-linken... tror det er mye unødvendig der! Det går bra det. Forandre slik det er forandret ovenfor, og lagre: (det er kanskje mer vi må ordne men vi prøver det enkle først.) (du skal og skrive "jeg velger her") det skal være din første valg. Du skal notere feilmeldningen. Men her skal du da Velg disk 0 i bios som først bootpriority. (jeg ser ikke tilbake i tråden, vi går ut fra det vi får etter det her) Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Har problemer med å lagre fila - står "this file exists with Read Only attributes. Please use a different file name" Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) åpne din cmd. skrive cd c:\ og tast enter attrib -r boot.ini Prøve på boot.ini igjen. Hvis det er slik at du har problemer med det: Når du velger å lagre boot.ini du har redigert, velge å lagre den i C: og ikke i D: Kan du det? se på bilde vedrørende det Endret 28. august 2009 av wiberos Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Du mener cd D:\? For boot.ini ligger ikke i C:\. Når jeg skriver cd d:\ og deretter attrib -r boot.ini, får jeg "not resetting hidden file - d:\boot.ini Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Du mener cd D:\? For boot.ini ligger ikke i C:\. Når jeg skriver cd d:\ og deretter attrib -r boot.ini, får jeg "not resetting hidden file - d:\boot.ini For at vi skal ikke grave oss mye i det der, se om du kan lagre filen i C:\ som bilde ovenfor viser. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Da har jeg lagret boot.ini i C:\... Tusen takk for hjelpen så langt - setter pris på at du tar deg tid til å hjelpe! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Videre: -kan du kopiere ntldr og ntdetect.com fra D:\ til C:\? Hvis ja gjøre det Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg skal ut en 30min tid. Det som du skal prøve med det her er å få din system partition i C:\ Bare , slik at du vet hva vi koker nå. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Det er gjort! Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er gjort! (jeg måtte hente hunden ) Ok. Nå skal du i diskbehandling, høyre klikk på C: partition og velg Mark Partition Active Deretter kan du reboote velg Disk 1 som først bootdevice i biosen. Prøve på de alternativene du har i boot.ini. Første forsøk skal du prøve på den andre valget "Microsoft Windows XP Home" Notere feilmeldninger. Lenke til kommentar
TheFly Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Fantastisk!! Det fungerte. Trenger jeg gjøre noe mer, eller er alt okei da? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Sakte kan du justere ting, men nå har du lært litt om det med booting. Etter hvert du grave, vil du og komme til nye utfordringer, men du kommer til å fikse mye aleine etter hvert.. Du behover ikke å forandre noe mer nå. La det hvile litt, slik det er. Ha det fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå