Gå til innhold

Har jeg virus? adtech / Atdmt og Tribalfusion

Anbefalte innlegg

Jeg har gratis antivirusprogram fra AVG.I de siste dagtene har jeg fått en melding som popper opp nede til høyre på skjermen. Meldingen sier

C./Documents an settings/Eier

Network safety 1 port open

og

Found tracing cookie Adtech

Found tracing cookie Atdmt

Found tracing cookie Tribalfusion.

Jeg får også opp meldinger fra AVG om at tracing cooci er slettet.

Virker som skumle saker for meg. Noen som kan gi meg råd om hva dette er og hvordan jeg kan bli kvitt problemet? PÅ forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar Stifi, men denne beskjeden kommer opp stadig vekk. Både beskjed om at tracking cookie er på maskina og at den er fjernet. Jeg er redd et slikt virus kan lese passordene mine både på e-postkontoer og nettbank. Og de kan vel også overvåke all aktivitet på maskina ellers? Hva gjør at du mener tracing cookies ikke er farlig?

--------------------

Om AVG gir beskjed om at tracking cookies er slettet. Er det vel ikke noe å bekymre deg over. Uanset så er tracking cookies ikke farlig.
Lenke til kommentar

Tracking cookies er det samme som vanlige cookies, de er informasjonskapsler. Når du logger inn på en nettside (f.eks diskusjon.no) så lagres passordet i en cookie slik at du kan gå innpå nettsiden på nytt uten og skrive inn passordet. Det er nærmest umulig og ikke lagre slike når du er på nettet.

Står masse om tracking cookies her under "Tracking Cookies".

Grunnen til at AVG tar disse som virus er uvist. Kan hjelpe deg og skru det av viss du vil, men det er lenge siden jeg brukte AVG så husker ikke akkurat hva du må gjøre.

Endret av Pizzaen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...