Gå til innhold

Deaktivere touchpad på bærbar?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus maskin med touchpad som bare er i veien. Den gjør sånn at musepekeren hopper i teksten jeg holder på å skrive og alt blir dermed rot, og jeg bruker dobbel så lang tid på å skrive noe, og det er skikkelig irriterende.

Jeg har vært i kontrollpanelet og skjekket, men der kunne jeg bare deaktivere den vanlige musen ser det ut til, også er jeg litt redd for å slette drivere i fare for å ødelegge noe.

Noen som har noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal være en fn knapp (med blå skrift) du skal holde inne mens du trykker på en knapp som ser ut som touchpadden din. Denne sitter vel helt øverst på tastaturet. Litt rart forklart men :p

Mener det skal være slik. Har aldri eid en asus selv men, så noen andre må gjerne ta over.

Lenke til kommentar
Jeg har en Asus maskin med touchpad som bare er i veien. Den gjør sånn at musepekeren hopper i teksten jeg holder på å skrive og alt blir dermed rot, og jeg bruker dobbel så lang tid på å skrive noe, og det er skikkelig irriterende.

Jeg har vært i kontrollpanelet og skjekket, men der kunne jeg bare deaktivere den vanlige musen ser det ut til, også er jeg litt redd for å slette drivere i fare for å ødelegge noe.

Noen som har noen tips? :)

Vi dataeksperter benytter oss av følgende fremgangsmåte i situasjoner som dette:

tech_support_cheat_sheet.png

Du skal se det virker for deg også ;)

Jeg skal gi deg ett hint: Synaptics

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Som jeg har forsøkt å hinte til tidligere.

Du må installere programvaren og driveren fra Synaptics som leveres til maskinen. Det er kun gjennom denne programvaren du kan gjøre innstillinger for touchpaden. F.eks skru den av automatisk når ekstern mus er koblet til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...