Gå til innhold

Hvordan lage bilderamme

VroD01

Anbefalte innlegg

Har ein plakat som skulle vært satt på ramme.

Den har ikkje standardmål så ramma må tilpassast.

Er det nokon her som har gjort dette før og/eller som kan forklare korleis man gjer dette.

Eventuelt kvar eg kan henvende meg for å få det gjort uten å bli blakk?

Ser for meg ei svart eller mørkebrun ramme i treverk eller plat, samt ein innvendig svart kant, i papp, rundt bildet.

Edit:

Bilde av "the twintowers", for dei som lurer. :)

Endret av VroD01
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det du trenger er matrialene til å lage ramma; treverk, lim, ganske solide stifter, bakplate og glass. utstyr du trenger; sag, tommestokk, blyant og stiftemaskin. glasset må du nok til en glassmester og få skjært ut, eller noe lignende det.

når du har alt du trenger er det bare å starte å måle opp, og husk å sag skrått slik at det blir en 45 graders vinkel på skjøtene.

når du har saget ut delene dine så kan du enten lime dem sammen med godt lim, har du ikke det vil jeg allikevel anbefale at du har på litt trelim.

bruker tvinger for å holde dette sammen og stifter sammen skjøtene fra undersiden. bruk 3 stifter. disse bør være av den litt større solide typen.

da er det ferdig, da plasserer du forsiktig inn glasset så det ikke sprekker, legger inn bildet, så bakplata. så trenger du noe å feste dette med, da kan du lime fast eller bruke en annen metode som passer deg bedre :)

håper dette hjelper deg littegrann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...