navyboy Skrevet 9. november 2009 Del Skrevet 9. november 2009 Når jeg gjør opptak på høyeste kvalitet får jeg 24mbit/s og 1920x1080, problemet er at det blir 1080i, hvordan kan jeg få 1080p? I alle specs jeg har lest står det 1080p, men i menyvalget ser jeg et valg hvor jeg kan velge 50i eller 25p, kan jeg ikke få 50p? Når jeg laster inn mts-filene i f.eks sony vegas får jeg bare opp 1080i. Hos japanphoto står det at kamera er 1080i! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 9. november 2009 Forfatter Del Skrevet 9. november 2009 Jeg oppdaget det samme, men kan ikke klage. 1080p @ 25 bps er jo også 1080p. Kameraet klarer vist ikke 1080p @ 50 bps. Hvis du vil ha 50 bps progressivt så kan 720p @ 50 bps være et alternativ. Jeg har brukt det valget ganske mye av tre grunner: - Sparing av plass på det lille minnekortet (ja jeg skal kjøpe et større) - Jeg ser foreløbig ingen forskjell på 1080i 1080p og 720p. Jeg tror det er optikken kombinert med dårlige lysforhold og lite erfaren kameramann som setter kvalitetsbegrensningen her, ikke valget av oppløsning. - Jeg foretrekker kombinasjonen progressivt og 50 bps. Blu-ray er også begrenset tilsvarende: 1080i @ 50 - 59,94 bps 1080p @ 23,976 - 24 bps 720p @ 50 - 59,94 bps Lenke til kommentar
Akidon Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Lurer på å kjøpe dette kamera til min far. Går ut ifra du har trålet nettet etter kamera den siste tiden. Og jeg antar at hvis du er fornøyd blir min far det også. Så kort og greit synes du du fikk det du betalte for? Og er du fornøyd med det? Eller er det noe annet du kunne tenkt deg å kjøpe i stedet? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 Jeg er generelt fornøyd med det, men jeg har ikke så mye sammenligningsgrunnlag til å kunne si om jeg fikk mye for pengene i forhold til andre kameraer i samme prisklasse. Men jeg har lagt merke til at Toshiba har en billig modell som heter Camelio H20 og takler 1080p som bare koster halvparten. Men Toshiba har elendige nettsider med veldig lite info. Ikke finner jeg gode tester eller noe annen god info om det heller. Samsungen virket i så måte et mye tryggere kjøp fordi jeg hadde lest grundige tester og visste at svakhetene ikke betyr så mye for meg. Samsung har også brukbart med info på sine sider. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå