Gå til innhold

Vista og XP i samme nettverk - problem med skriverdeling

Anbefalte innlegg

Hei,

Har lest guiden for samme topic men jeg er ikke veldig proff så om noen kan gi meg dette med teskje please så hadde det vært til STOR hjelp:

Har et nettverk med 5 maskiner, alle kablet sammen via en D-Link DES-1008 Switch. Det er ikke faste IP-adresser i nettverket. Mellom Switchen og Modem sitter en D-Link Dir-100 ruter men alle maskinene er kablet til Switchen pga for få porter i ruteren. Den ene maskinen fungerer som filserver og på samme maskin er 3 printere koblet til. Alle maskinene var opprinnelig XP, men så gikk den ene i stykker og da ble en Vista maskin kjøpt inn.

Det gikk utrolig greit å koble til, den fant både nettverk og interentt helt av seg selv.

Printerene synes på Vista maskinen og er installert. Direkte ikon til en del mapper på filserveren er laget på Vista maskinen. Har endret workgroup navn på Vista maskinen så det harmonerer med XP maskinene.

Det som skjer er at når man skal ta en utskrift fra Vista maskinen, så tar det 2-3 minutter før skriveren reagerer. Fra XP maskinene er det fortsatt øyeblikkelig respons. Når man skal finne filserveren fra Vista maskinen tar det og ekstremt lang til når man går via "nettverk" - mens fra de ferdig lagede snarveiene til mapper på filserveren på desktopen på Vista maskinen er tilgangen rask og fin.

Kunne noen komme med en enkelt forklart løsning hadde jeg blitt meget takknemlig for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...