lolomgwtfbbq Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 ok. så nå har jeg nok en fresh Gentoo install. på den har jeg Openbox, som jeg er meget stor fan av, installert. jeg er dog en mye større fan enn jeg er en ekspert. jeg har c.a. ingen kyndighet når det kommer til openbox. det er dette jeg håper diskusjon.no kan hjelpe meg med. absolutt alle her bruker jo Arch med Openbox. så del kunnskapen deres! i denne tråden kommer jeg jevnlig til å poste spørsmål som dere kan kikke innom og hjelpe meg med i min oppstartsfase. men om dere har generelle tips - post dem óg! vennligst ikke post ting som "letmegooglethatforyou" og "man man". dersom jeg stiller et spørsmål her, så holder jeg sannsynligvis på med nøyaktig det, og håper bare at dere skal kunne svare meg så tidlig så mulig, slik at jeg slipper å bruke lang tid på Google og man. takk til alle som deltar. Lenke til kommentar
lolomgwtfbbq Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) spørsmål èn skal dere få med en gang: jeg ønsker benytte meg av tilda (en Quake-konsolltype terminalemulator), den skal være transparent. HJELP. hvordan får jeg den til å benytte sitt transparent-theme? jeg vil at den skal være slik yakuake er her (i Compiz): dersom dere har tips til andre terminalemulatorer av denne typen (som er bedre), nøl ikke med å rop ut! og JA jeg har et fungerende nVidia-kort med tilhørende drivere. Endret 27. august 2009 av lolomgwtfbbq Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 ~/.config/Openbox er de 3 config filene. Også har man f.eks obmenu og obconf for GUI til å stille en god del instillinger(men du er friere i config filene). Husk å ende hver linje med & for at det skal virke i start opp fila. Dog liker obmenu siden jeg ikke liker å sitte i xlm og den funker fjell. Docker, pybar, eller lignende kan bruker vis du vil ha tray/taskbar/etc. Conky er også pen til sitt(conky -d &). Terminaler kan startes med terminal -e "commando", noe som er kjekt om du skal kjøre terminal program eller vil ha noe spesifikt. Lenke til kommentar
lolomgwtfbbq Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 jeg har lagt inn keychains, pypanel og conky (sistnevnte har jeg brukt siden foralltid), og kjenner til konfigurasjonsfilene. men jeg tipper jeg vil få en del problemer, heh. første problem har jo allerede oppstått, https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14264099 Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Tenkte jeg kunne slenge meg med, og prøve Openbox jeg også Har installert Arch med Openbox nå. Installerte også Firefox, men når jeg prøver å kjøre det, fryser systemet. Noen tips? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Tenkte jeg kunne slenge meg med, og prøve Openbox jeg også Har installert Arch med Openbox nå. Installerte også Firefox, men når jeg prøver å kjøre det, fryser systemet. Noen tips? Det var like hjelpsomt som at du sier "pcn virker ikke". At systemet ditt henger ved bruk av firefox har fint lite med openbox å gjøre, men heller noe som feiler i systemet. Vennligst legg ved diverse logger o.l i en EGEN tråd. OT: ang bedre terminal emulatorer vil jeg anbefale rxvt-unicode. Du kan finne flere .Xdefaults filer rundt om kring på nettet. Deriblant på archlinux sitt forum, og helt sikkert på gentoo forumet også. Anbefaler deg å lese litt på wikien til archlinux ang openbox, står flere tips der som kan være nyttige for deg. Endret 10. september 2009 av serrghi Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 (endret) Litt av et surmaga svar der, serrghi. Må inrømme at det var dårlig beskrevet av meg. Regner med at problemet mitt skyldes at maskinen har integrert Intel-skjermkort. Endret 10. september 2009 av ilovebrownies Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 10. september 2009 Del Skrevet 10. september 2009 Er nok mest sannsynlig noe driver relatert ja, men som sagt: hjelper mye om vi kan se logger o.l. Har du fulgt arch wikien til de ulike maskinvare delene dine? Menne lag en ny tråd så vi ikke hijacker denne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå