TapZ Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Har en haug av pc'er som skal meldes inn i domene, og etter det skal brukerne logge inn med domenebrukere. Pr i dag har hver pc vært brukt av 1 - 4 forskjellige brukere, og har derfor en rekke dokumenter liggende under documents and settings\<user>\mine dokumenter\, samt på desktopen. Er det mulig (det er det sikkert, men har noen tips?) å lage et batchscript som kopierer alle filer under desktop samt mine dokumenter på samtlige brukere av en pc til f.eks c:\old_documents\<user>\documents? Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Hei, har kladdet litt for deg her... Hver oppmeksom på du kanskje må endre noe...!!! Spør om du lurer på noe ! @echo off title Backup system NO @color 07 :: variables set drive=c:\old_documents\<user>\documents set backupcmd=xcopy /s /c /d /e /h /i /r /y :::: Backup cmd er navnet på disken der brukernavn mappa ligger.. :::: Userprofil funker slik at den finner brukeren som er innlogget på pcen for :: øyeblikket. Er "Hans" inne kopierer scriptet "Hans" sine dokumenter... echo ### Backing up Mine dokumenter %backupcmd% "%USERPROFILE%\Mine dokumenter" "%drive%\Mine dokumenter" echo ### Backing up Favoritter - Internet Explorer %backupcmd% "%USERPROFILE%\Favoritter" "%drive%\Favoritter-explorer" echo Backup Complete! @pause echo Please press "enter" one more time, if you want to exit the backup system. @pause Endret 28. august 2009 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå