NikkaYoichi Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 (endret) Sliter litt med at Windows Installer ikke oppfører seg som folk og lurer derfor på om det er noen kloke hoder som har noen forslag til hvordan jeg kan løse dette. Kjører System Center Configuration Manager på en Win2k3 server, vi har rullet ut en msi-pakke. Problemet er at enkelte maskiner har en nyere utgave av produktet og derfor ikke vil installere. Dette fører til at installasjonen feiler. Problemet er at Windows Installer av en eller annen grunn husker installasjonen, slik at den forsøker å installere neste gang brukeren logger på. Dette medfører selvsagt at installasjonen feiler på nytt og at brukeren derfor må klikke cancel flere ganger for å komme i gang. Deploymenten er fjernet fra konsollet i SCCM, installsjonsfilene er slettet fra sharet, derfor må installasjonsfilene og informasjonen allerede er lastet ned og ligger i hukommelsen til Windows Installer. Jeg har forsøkt å stoppe, /unregister og /register msiexec - uten at det hjalp. Mitt spørsmål er derfor, er det en enkel måte å få Windows Installer til å gi opp installeringen av denne pakken? Red.: Har nå også forsøkt Windows install clean up, uten at det gav resultater heller, rent bortsett fra at den ikke faktisk prøver å installere, slik at brukeren nå får logget på. Endret 27. august 2009 av NikkaYoichi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå