Gå til innhold

Vi kårer Norges beste kebab

Norges beste kebab?  

110 stemmer

1. 1. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 1

• Snappys, Drammen
      13
    • Tandoori, Sandvika
      3
    • Kebab House, Fredrikstad
      6
    • Beirut Kebab, Oslo
      13
    • Milano Pizza og Kebab, Heggedal i Asker
      1
    • Da Italia Pizza og Kebab, Strømmen
      3
    • Blankt
      71
  2. 2. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 2

• Pink Panther, Kristiansand
      2
    • Sandnes Kebab, Sandnes
      10
    • 1001 Natt, Trondheim
      5
    • Balkan, Oslo
      10
    • Raias Kebab, Bodø
      1
    • Balkan Pizza Kebab House, Ski
      9
    • Blankt
      73
  3. 3. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 3

• Sentrum, Kristiansund
      2
    • Mama Rosa Pizza og Kebab, Måløy
      3
    • Lille Amir, Oslo
      8
    • Campino, Horten
      4
    • Oska kebab, Trondheim
      4
    • Åsane Grill & Pizza, Åsane
      9
    • Blankt
      80
  4. 4. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 4

• Dino Kebab, Askøy
      1
    • Bergen kebab, Bergen
      9
    • "Mamma Rosa Pizzeria", Knarvik
      3
    • Svingen kebab, Bergen
      4
    • Daniel Rullekebab, Laksevåg
      6
    • El Paso, Haugesund
      6
    • Blankt
      81
  5. 5. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 5

• Habibi, Oslo
      2
    • New Beirut Kebab, Oslo
      7
    • Torggata Kebab i Torggata, Oslo
      0
    • Bislett Kebab House, Oslo
      29
    • Folkets Kebab, Ensjø
      3
    • Nesbru Kebab, Asker
      8
    • Blankt
      61
  6. 6. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 6

• Pizzeria Campino, Moss
      4
    • Sesam @ Samfundet, Trondheim
      10
    • Chana Kebab, Laksevåg
      4
    • Tønsberg pizza avd. Tolvsrød, Tønsberg
      5
    • Blankt
      87
  7. 7. Hvor er Norges beste kebab? PULJE 7

• Ali Baba, Bergen
      11
    • Lille Napoli, Moi
      4
    • Jafs Kebab, Romsås
      3
    • LS Kebab, Lillestrøm
      7
    • Blankt
      85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd at en av de få som kan utfordre bislett(selv hater jeg bislett) på popularitet i oslo har blitt fucka opp fordi folk ikke vet forskjellen på beirut kebab og new beirut kebab ^^

Jaja jeg får trøste meg med en herlig king kong NEW beirut babb om et par timer :D

Endret av sureup
Lenke til kommentar

Om man har spist Bislett kebab de siste to årene, og sier at det er en god kebab, sier man i praksis at man foretrekker at kebabkjøttet kokes. Etter at Bisletts popularitet tok av, har de fått så mange kunder at de ikke steker kjøttet ordentlig. Det ligger bare i fjell og koker i sitt eget fett. Grønnsakene er ikke spesielt friske lenger, og hverken sausen eller pitabrødet er hva det en gang var. Nei, Bisletts storhetstid tilhører fordums tid.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Om man har spist Bislett kebab de siste to årene, og sier at det er en god kebab, sier man i praksis at man foretrekker at kebabkjøttet kokes. Etter at Bisletts popularitet tok av, har de fått så mange kunder at de ikke steker kjøttet ordentlig. Det ligger bare i fjell og koker i sitt eget fett. Grønnsakene er ikke spesielt friske lenger, og hverken sausen eller pitabrødet er hva det en gang var. Nei, Bisletts storhetstid tilhører fordums tid.

Dette er så utrolig riktig skrevet.

Lenke til kommentar

Må jeg stemme i alle puljene? Har ikke smakt alt og får feilmelding når jeg prøver å stemme.

Må uansett si at Sesam gatekjøkken i Trondheim er overlegent det beste jeg har smakt.

Alltid ferske råvarer, mer "eksotisk" innhold som jeg ikke kan navnet på (grønnsaker og en slags gul chili av noe slag). Brødet er selvbaket og aldri tørt. Alltid god mengde saus, men aldri neddynket.

Har aldri ventet med enn 10 min og har alltid fått babben presis når jeg går inn døra hvis jeg forhåndsbestiller.

Har tatt en gåtur på over 1 time for å kjøpe den, i edru tilstand!!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si det blir litt rart med en slik type avstemning, folk må nesten ha smakt på alle de forskjellige stedene for å gjøre seg opp en skikkelig mening, du har jo de som er hellig overbevist om at et sted er det beste i hele verden, helt til de plutselig smakte noe annet å fikk en "aha-opplevelse"!

Burde hvert fall blitt delt inn i forskjellige landområder, slik at Oslo fikk sin egen pulje osv.. Tror de færreste her på øst-landet kan gjøre opp seg noen reell mening om hvordan ting er oppe i nord f.eks og slik er det gjerne andre veien også, du glemmer gjerne hvordan ting har smakt på andre steder enn rundt der hvor du bor da der gjerne går en lengre periode mellom hver gang du farer til andre steder?

De store byene får jo også et litt urettferdig forsprang da de har langt flere innbyggere? Og det generer naturlig nok flere stemmer av seg selv?

Nå er ikke jeg noen "Kebab kjenner", men har spist veldig mye kebab de to siste årene og det har gått i litt forskjellig, og det er GIGANTISKE forskjeller fra sted til sted.

Jeg kan jo gå igjennom de stedene jeg har vært og som jeg husker:

- Hagan Pizza og Kebab

Dette er da min lokale kebab-shappe, og denne syntes (jeg selv hvert fall!) at er overraskende bra, ikke helt sikker på hva kjøttet er laget av, de har en ellers veldig unormalt og i manges øyne merkelig og rar saus, men av en eller annen grunn så har denne blitt en av mine favoritter, jeg liker konsistensen på kjøttet (om det gir noen mening?), og jeg syntes sausen har perfekt styrke, akkurat slik jeg liker det! Selv om den hvite kladden de smeller på på toppen kan være tildels kvalmende om du får den bar. Pita-brødet topper det hele for min del, det er helt vanlig pita men som de tar i brødristeren først, og jeg syntes det alltid er en liten prikk over i-en og kunne kose meg med den til slutt! Alltid hyggelige folk på slike lokal-shapper også! Ikke uten grunn at det er her jeg handler mest, uten at jeg vil si de holder den høyeste kvaliteten.

- Bislett Kebab House

Dette ble mitt første møte med kebab utenfor Nittedal, og det var ikke tilfeldig, det var det stedet med desidert mest og best omtale jeg visste om, og da måtte jeg jo nesten bare prøve.

Og for to år siden da jeg spiste min første kebab der så syntes jeg det smakte fantastisk bra, sausen var noe helt annet enn hva jeg var vant med, selv om slappe og direkte tamme pita-brødet skuffet veldig så var det alt i alt veldig bra, og ikke minst rask og flott service og mye mat for pengene!

Det var da, for min del har Bislett Kebab tapt seg VOLDSOMT på disse to årene, nå klarer jeg faktisk aldri å spise igjennom en hel kebab fa Bislett lengre, uansett om jeg kjøper liten eller ikke, uansett hvor sulten jeg er. Jeg blir alltid små kvalm før jeg har spist opp hele, og det slappe pita-brødet kaster jeg gjerne før jeg setter tennene i det! Jeg syntes både kjøttet og sausen har tatt seg, spesielt kjøttet som jeg ikke lenger syntes er noe spesielt godt, dette kombinert med at du nå ender opp med mindre mat til samme pris sammenlignet med tidligere så har Bislett for min egen del gått fra det beste til det mest skuffende på knappe 2år! Nå er det veldig stor forskjell på hvor du kjøper også, jeg syntes avdelinga på Lindrud er den dårligste hvor en kompis av meg forøvrig ble mat forgiftet for 2uker siden.

- New Beirut Kebab:

Jeg hadde aldri spist på Beirut Kebab før, og ble anbefalt New Beirut Kebab så jeg forsøkt meg på denne for ikke så alt for lenge siden, det første som traff meg var et personell som virker direkte uinteressert i meg, noe som ikke akkurat gir noen positiv opplevelse, men kebab fikk jeg, og det veldig fort, god var den også, bedre kjøtt enn på Bislett, men syntes det var en litt kvalmende saus som jeg fort ble lei av før kebaben var ferdigspist, pita-brødet var av det bedre jeg har smakt, virker som den hadde vært i en mini-grill eller noe liggende? Det var dessverre litt for mye av den kvalmende sausen til at jeg fikk noe skikkelig smak på brødet, men det jeg fikk smakt likte jeg veldig godt! Så alt i alt en av de bedre stedene jeg vet om per dags dato!

Har vært et par andre steder også, blant annet den ved trafikanten, Sandnes Kebab, den mellom bussterminalen og Oslo S., Vestlibua og den ved Vestli T-bane og alle disse syntes jeg var dirket forkastelige. Den ved trafikanten og mellom bussterminalen og Oslo S. fungerer til nød, mens den på Vestlibua var helt grusom og den jeg kjøpte til togturen fra Sandnes til Oslo S. var direkte kvalm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...