Gå til innhold

[Løst]iTunes/iPod program for Ubuntu 9.04

Anbefalte innlegg

Finnes det en god måte og installere iTunes på ubuntu på? Har prøvd med Wine, men uten suksess desverre.

Hvis ikke det finnes en god måte, finnes det andre programmer for og legge inn musikk, film, apps, oppdatere firmwaren o.l på iPoden?

En annen ting er, hvis man har iPod Touch, kan man laste ned apps og oppdatere firmwaren direkte på iPoden? Hvis man kan det trenger jeg bare et program som man kan bruke til og legge inn musikk og film på iPoden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp derfor jeg styrer langt utom iTunes fordi den ikke støtter alle plattformer!

Men programvare som virker sammen med iPod-en kan være:

Amarok eller GTKpod

EDIT: Ettersom det kom opp en voldsom diskusjon om hva som legges i «ikke støtter alle plattformer», så mener jeg at det for meg er en god ide å venne seg til - og bruke - programvare som i det minste kan kjøre på GNU/Linux, og aller helst GNU/Linux, MacOS og Windows.

Takk.

Endret av flyndrefjes
Lenke til kommentar
dersom den ikke støtter has/hennes plattform så støtter den da per logisk tankegang ikke "alle platformer".

Det var det kategoriske "alle plattformer" utsagnet, og anbefaling av amarok og gtkpod som jeg synes var ironisk. Flyndrefjes vil bare bruke programvare som støtter alle plattformer (det står ingenting om hans/hennes plattform), men Amarok støtter da ikke alle plattformer. Jeg bare kverulerer...

Lenke til kommentar

Du skjønner poenget mitt, selv om du ikke vil innrømme det.

Hva er det som definerer alle plattformer? De 99% mest brukte eller de 99,99% mest brukte? Det finnes flere plattformer verken er basert på win32 eller posix-liknende kjerner. De har selvfølgelig svært liten utbredelse.

iTunes støtter 99% av de mest brukte plattformene.

Lenke til kommentar
nå tror jeg ikke at nyere Windows og nyere Mac OS X er 99% av de mest bruke platformene, men men...

Beklager, 97,9% er et mer riktig tall. Link. Vil sikkert variere mellom 95% og 98% alt etter hvem sin statistikk du bruker. Net Applications er det desidert største aktøren innen innsamlig av slik statistikk.

Det er uansett ikke det som er poenget. Poenget var nemlig at "noen" har definer "alle plattformer" som alle win32 og posix-liknende kjerner.

Lenke til kommentar
Beklager, 97,9% er et mer riktig tall. Link. Vil sikkert variere mellom 95% og 98% alt etter hvem sin statistikk du bruker. Net Applications er det desidert største aktøren innen innsamlig av slik statistikk.

du kan nok ikke gå særlig utifra det der. UNIX og UNIX-lignende os er ofte ibruk på maskiner uten internett, embedded systems og diverse hobbygreier på skoler, i bedrifter og privat. kort fortalt er UNIX og UNIX-lignende OS ofte brukt på plasser de ikke blir "registert". :)

Lenke til kommentar
du kan nok ikke gå særlig utifra det der. UNIX og UNIX-lignende os er ofte ibruk på maskiner uten internett, embedded systems og diverse hobbygreier på skoler, i bedrifter og privat. kort fortalt er UNIX og UNIX-lignende OS ofte brukt på plasser de ikke blir "registert". :)
Men på slike enheter er det også uaktuelt å kjøre amarok eller tilsvarende.Når det diskuteres musikk og videoavspillere så er det som regel desktop systemer, ikke servere, det er snakk om.
Lenke til kommentar
men de *kan* kjøre Amarok.
Sannsynligvis ikke uten omskrivning, og da teller det ikke. Hvis applikasjonen benytter seg av biblioteker som ikke er tilgjengelig på disse enhetene, eller disse enhetene benytter en annen arkitektur så er det ingenting automatikk i at programmer vil fungere.

Apple kan sikkert også omskrive iTunes til å støtte diverse Linux-distroer.

Lenke til kommentar
dersom det ikke er installert korrekte biblioteker er det ikke Amarok sin feil at den ikke kjører. det er derimot iTunes/Apple sin feil at den ikke kjører på GNU/Linux.
Som heller ikke var poenget mitt. Jeg prøvde bare å hinte at "alle plattformer" ikke er alle plattformer. Det kjører f.eks. ikke i MenuetOs. I stedet for å si "alle plattformer" kunne en heller sagt "mine plattformer".

La oss ikke dra det lenger. The end :)

Lenke til kommentar
uavhengig av noen av argumentene dine så er fortsatt påstanden "iTunes kjører ikke på alle platformer" syllalogisk korrekt.
Stemmer det. Og det samme er tilfelle for Amarok og GtkPod som heller ikke kjører på alle plattformer, selv om de kjører på litt flere. Hva betyr forresten syllalogisk?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...