Gå til innhold

lakkering av kabinett, hvordan


Anbefalte innlegg

Hvordan skal enn gjøre en best jobb, hva er deres annbefaling på dette?

Spray dere bruker, pusser dere rent Hele kabinettet før lakkering? grunner dere, og så tar på farge?

 

Jeg har lakket ett kabinett, og jeg synes det ikke vart noe serlig bra, og vil så gjerne ha tips til ghelgen, for da skal jeg pusse det rent, og prøve igjen.

 

Takker for alle svar som skal komme.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar, hvilkne spray merker er gode merker?

Tror jeg skal sta å kjøpe meg pussemaskin, dremmel og litt lakk i morgen.

Har dere flere tips, så gjerne hiv dere på tråden, jeg lakkerte ett kabinett for en stund tilbake, og da vart det ikke Helt bra, noen plasser malingen rant litt, men sikkert pga jeg holdt sprayflaska for nerme, og jeg hang den opp da jeg sprayet, må sikkert helst ligge?

Lenke til kommentar

Tips for lakkering av kabinett:

 

- ikke hold sprayboksen nærmere enn 20cm fra overflaten du lakkerer

- lakker heller 3 lag, enn å få lakk overalt som renner (dette er veldig lett å se senere, slike rennemerker)

- La lakken tørke ca 15-20 minutter mellom hvert strøk (på boksene jeg bruker står det 5 minutter, men det har jeg vanskelig for å tro? :S)

 

Jeg har aldri pusset ned kabinettet før jeg har lakkert, fortsatt fått et nogelunde bra resultat. Husk at man ikke alltids trenger klarlakk.. for mange så blir ikke klarlakken noe særlig bra. DA er det kjipt å måtte pusse ned og lakkerer igjen

Til sist, så er det utroooolig viktig å la lakken TØRKE. Etter at du har lagt på det siste laget med svart lakk, eller klarlakk, så la kabinettet stå i minst et døgn i et rom som er varmt hvis mulig. Jo lengre lakken kan stå der og tørke, jo mer herdet blir den, og tåler flere støyter før malingen kommer av.

 

PS! ikke puss ned kabinettet ditt med en dremel. Bruk heller litt 240/400 sandpapir (240/400 står for grovheten.

 

Håper jeg hjalp!

Lenke til kommentar

Hvilken spray bør da brukes mener dere?

Den jeg har bruket, faller av når jeg skrur inn skruene til feks PSU`en, og da ser det ikke fint ut, det er mulig jeg ikke fikk tørket det, og jeg hadde bare ett lag på kabinettet, jeg skal ta å slipe dette rent igjen, og starte på begynnelsen, da det er noen plasser det har runnet maling, og det ser ikke fint ut. ( hadde det vært en plass der folk ikke kunne ha sett, hadde jeg ikke brydd meg noe serlig :) )

Lenke til kommentar
Hvilken spray bør da brukes mener dere?

Den jeg har bruket, faller av når jeg skrur inn skruene til feks PSU`en, og da ser det ikke fint ut, det er mulig jeg ikke fikk tørket det, og jeg hadde bare ett lag på kabinettet, jeg skal ta å slipe dette rent igjen, og starte på begynnelsen, da det er noen plasser det har runnet maling, og det ser ikke fint ut. ( hadde det vært en plass der folk ikke kunne ha sett, hadde jeg ikke brydd meg noe serlig :) )

 

Vel.. jeg vet ikke om billigere lakk enn biltema's hobby lakk, og europris sin versjon.

Selv har jeg bare brukt biltema lakk, det fungerer.. men kvaliteten setter seg etter prisnivå hvis du skjønner.

 

Når det kommer til at lakken di skallet av, så ja.. det tørket ikke godt nok ;) OG.. du trenger ikke å feste skruene så godt at du må bruke MAKT for å ta dem ut igjen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...