kerti Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Noen her som vet hvor mange "forsøk" serviceverkstedet har på å rette opp feil på pc, før man har krav på et nytt produkt? Pc'en er innenfor garanti-tid (har hatt den i litt under ett år), sendte den inn til Infocare pga overoppheting (fikk beskjed av HP at dette var et problem på deres maskiner, slik at vi skulle sende den inn), samt at nettverkskortet var ødelagt (antakeligvis pga overopphetingen). Fikk pc'n tilbake uten at noen av problemene var løst. Det eneste de hadde gjort var å bytte CPU.. Måtte derfor sende den inn på nytt. Var noen som snakket om at man etter to ganger på service, uten at de har rettet feilen, har krav på nytt produkt. På forhånd takk Lenke til kommentar
darket Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) 2 reparasjoner, 1 verifisering der du må vente på aksept fra leverandør på at det blir en kreditering. Så du kan ikke bare gå tilbake til butikken og kreve nytt produkt der og da, hvis pcen ikke fungerer etter neste gang du får den tilbake. Ting tar tid Endret 26. august 2009 av darket Lenke til kommentar
kerti Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 2 reparasjoner, 1 verifisering der du må vente på aksept fra leverandør på at det blir en kreditering. Så du kan ikke bare gå tilbake til butikken og kreve nytt produkt der og da, hvis pcen ikke fungerer etter neste gang du får den tilbake. Ting tar tid Okey Fryktelig irriterende at ting skal ta så lang tid, men sånn er det nå Lenke til kommentar
BeFs Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Må nok bare smøre deg med litt tålmodighet, dessverre. Men butikken må få kreve litt for at forbrukerne skal få kreve sitt. Lenke til kommentar
Lufthode Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Jeg hater Infocare! To ganger måtte Siba sende inn maskinen min. Første gang klaget jeg på defekt vifte og et wlan som bare skrudde seg av og kanskje kom på igjen etter et par timer. Første reperasjonsforsøk fikset de viften. Så klaget jeg, og ønsket i utgangspunktet allerede da å heve kjøpet. Så ble den sendt inn, der den lå i 14 dager, teknikeren skrudde på pcen, sjekket en nettside, og pakket den ned igjen. Uten å få med seg at wlanet faktisk fungerer, men at det skrur seg av med ujevne mellomrom... Da jeg fikk den beskjeden over sms, og i tillegg ble bedt om å betale 500 kr for undersøkelse, stilte jeg opp på Siba, fly forbanna og klar til å krangle.. Ble nesten et lite antiklimaks da servicesjef med en gang foreslo å heve kjøpet.. Moralen er: InfoCare er noen late slusker som enten ikke gjør jobben sin ordentlig eller ikke leser feilbeskrivelser. Lenke til kommentar
darket Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 går vel mer på at de har 2 minutter pr pc, og ikke rekker å teste ordentlig "fiks og håp på det beste" taktikk Lenke til kommentar
TEE Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Det er veldig ofte også en fullstendig håpløs feilbeskrivelse fra butikkene som fører til at InfoCare ikke finner feil. "Finner ikke internett" betyr for enkelte butikkansatte det samme som "skrur seg av etter ca. 3 timer normalt bruk". Da blir det ikke lett for tekniker å feilsøke Lenke til kommentar
kerti Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Jeg hater Infocare! To ganger måtte Siba sende inn maskinen min. Første gang klaget jeg på defekt vifte og et wlan som bare skrudde seg av og kanskje kom på igjen etter et par timer. Første reperasjonsforsøk fikset de viften. Så klaget jeg, og ønsket i utgangspunktet allerede da å heve kjøpet. Så ble den sendt inn, der den lå i 14 dager, teknikeren skrudde på pcen, sjekket en nettside, og pakket den ned igjen. Uten å få med seg at wlanet faktisk fungerer, men at det skrur seg av med ujevne mellomrom... Da jeg fikk den beskjeden over sms, og i tillegg ble bedt om å betale 500 kr for undersøkelse, stilte jeg opp på Siba, fly forbanna og klar til å krangle.. Ble nesten et lite antiklimaks da servicesjef med en gang foreslo å heve kjøpet.. Moralen er: InfoCare er noen late slusker som enten ikke gjør jobben sin ordentlig eller ikke leser feilbeskrivelser. ja, blei litt oppgitt når det virket som at de ikke hadde sett på pc'en en gang.. Har i garantien at det ikke skal ta mer enn 6 dager, og den klarte de faktisk å overholde sist gang, så blir spennende og se om de klarer det nå også.. Men det har jo virkelig virket som at de ikke har peiling på noen ting når vi har snakket med de over tlf.. De skylder på HP og HP skylder på dem.. Lenke til kommentar
darket Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 ja, blei litt oppgitt når det virket som at de ikke hadde sett på pc'en en gang..Har i garantien at det ikke skal ta mer enn 6 dager, og den klarte de faktisk å overholde sist gang, så blir spennende og se om de klarer det nå også.. Men det har jo virkelig virket som at de ikke har peiling på noen ting når vi har snakket med de over tlf.. De skylder på HP og HP skylder på dem.. 6 dager? mener du fra du leverer tilbake produktet, til du skal få det tilbake reparert? Hvilken tekniker brukes da? Supermann? God ide forøvrig, skylde på HP. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 de 6 dagene de snakker om er reparasjonsdager, dvs de begynner å telle når maskinen er kommet til verkstedet og påbegynt rep av tekniker, tiden "stanser" når man venter på deler eller maskinen er ferdig og sendes tilbake til kunde. var iallefall slik det fungerte når jeg jobbet i IC. Lenke til kommentar
kerti Skrevet 29. august 2009 Forfatter Del Skrevet 29. august 2009 ja, blei litt oppgitt når det virket som at de ikke hadde sett på pc'en en gang..Har i garantien at det ikke skal ta mer enn 6 dager, og den klarte de faktisk å overholde sist gang, så blir spennende og se om de klarer det nå også.. Men det har jo virkelig virket som at de ikke har peiling på noen ting når vi har snakket med de over tlf.. De skylder på HP og HP skylder på dem.. 6 dager? mener du fra du leverer tilbake produktet, til du skal få det tilbake reparert? Hvilken tekniker brukes da? Supermann? God ide forøvrig, skylde på HP. Det er fra de får pc'en, til de sender den igjen. Og det rakk de akkurat sist gang..Men det var vel kanskje derfor de ikke fikk fikset noe haha.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå