DevN Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei. Bruker en epost tjeneste fra tiscali pga Catch ikke leverer tjenesten, tiscali leverte ISDN oppkobling til meg før så. Bruker ikke oppkoblingen lenger, men epost kontoen er fortsatt i bruk. Problemet er at plutselig i det siste har systemet oppført seg litt rart og greier, feiler av og til med å motta epost. Ganske ofte faktisk. Først sluttet det å virke på maskinen min, jeg tok reinstall av OS (trengte det uansett) så la jeg til igjen, og da virket den. Neste gangen etter der igjen virket den ikke, så testet jeg på en annen maskin i "router-nettverket" og da virka den, og etter det igjen virka den på min maskin og. Så slutta den IGJEN etter en stund å virke, og da prøvde jeg på den andre maskinen IGJEN, og første forsøk virket det ikke, men på andre forsøk virket det. Men virker ikke på min maskin lenger. Tror jeg fikk med alle gangene der. Meldingene jeg får på min maskin for tiden er: The connection to the server has failed. Account: 'mail.tiscali.no', Server: 'mail.tiscali.no', Protocol: POP3, Port: 110, Secure(SSL): No, Socket Error: 10061, Error Number: 0x800CCC0E Jeg kunne tenke meg at Tiscali holder på å avvikle kontoen fordi nettet ikke har vært brukt på flere år. Men når den virker på den andre maskinen nesten hele tiden tviler jeg. Ellers kunne jeg tenke meg at det er "routeren" sin feil, men hvorfor plutselig nå? Maskinen ble formatert nylig og alt ser normalt ut der, så aner ikke hva det kan være...? Men er ganske sikker på at det er routeren, takk for all hjelp! Men så var det jo det at Hotmail kontoen jeg har virker! (Alt er testet i Outlook Express) Har tenkt på masse rart om hva som kunne være grunnen, men det er liksom alltid noe i andre enden som sier at det ikke er det. Router: Belkin et eller annet OS: Windows Xp Pro english Program: Outlook Express Mer dere trenger å vite? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå