Abbey_Chase Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 i dag satte jeg sammen min første pc. alt ser ut til å sitte på riktig plass. men når jeg plugget inn kontakten og skulle starte for første gang skjedde det ikke noe. lapa på hovedkortet lyste, så jeg veit at det er strøm i det. men ikke noe annet starta. ikke prosessoren og ingen av viftene ikke skjermkortet, heller ikke vifta på strømforskyniga. kan det være en kortsluttnig jeg må ha hjelp! Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Sjekk en gang til at alt er satt på riktig :wink: Så sjekker du en gang til! Sikker på at power-knappen er satt på riktig? Om det ikke er reaksjon i det hele tatt er det sannsynligvis det som er problemet. Sjekk at + ER på + og - ER på - (tenker på powerknappen). Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 hvilken pc er dette da er det p4 kan du ha glemt å sette på strømforsyningen til cpu den med 4 utganger i en firkant Lenke til kommentar
HMKG Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Sjekk at du har koblet kablene fra kabinettet riktig (de som går til power-knappen osv.) Lenke til kommentar
Abbey_Chase Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 skal se etter en gang til, de som er til power knappen var vanskelige å koble til Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 skal se etter en gang til, de som er til power knappen var vanskelige å koble til Studèr bruksanvisningen skikkelig, slik at du får satt dem på rett vei. Dra ut alle ledningene som sitter der, & sett dem i på ny. Om det ikke er reaksjon i det hele tatt, er det høyst sannsynlig dette som er prob. Hvilket HK har du? Lenke til kommentar
Abbey_Chase Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 det er nok de lednigene som er problemet, fordi det ikke kommer noen reaksjon når jeg trykker på dem. jeg har et asus p4c800 hk Lenke til kommentar
Abbey_Chase Skrevet 15. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2003 jeg fant ut hva problemet var, jeg hadde sett legningene oppned jeg snudde de og pcen startet. men så kom det et nytt problem: når den startet opp så jeg et asus skjermbilde, men etter en 6-7 sekunder slo pcen seg av igjen, jeg prøvde og trykke på delete for og komme inn i bios, men den slo seg av da og... nå trenger jeg mere hjelp (alle vifter og ting starta nå) Lenke til kommentar
martin_meling Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Er ikke helt sikker på hvordan cpu-kjøleren er på P4, men er du sikker på at den er satt på riktig vei, koblet til strøm osv... Kommer det noe annet på skjermen enn Asus-bildet? Lenke til kommentar
Abbey_Chase Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 ja, den er på riktig vei. og den stater. og i stad kom jeg helt inn i bios før den slo seg av. den finner alle komponentene i oppstarten. kanskje den går for varm? er det viktig at kjørleepastaen dekker hele prosessor overflata? og det kom litt kjørlepasta oppå den tynne metallplata under prosessor vifta, har dette noe og si? Lenke til kommentar
Duffy85 Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Tipper at det er prossesoren som blir for varm. Da har du trolig ikke god nok kontakt med CPU'en. Sjekke at du ikke har lagt på for mye kjølepsata, skal være et syltynt lag. Og at det ikke ligger no termalpad i tillegg til pastaen... Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 kanskje den går for varm?er det viktig at kjørleepastaen dekker hele prosessor overflata? og det kom litt kjørlepasta oppå den tynne metallplata under prosessor vifta, har dette noe og si? mente du her at du har dekket hele prosessor overflata med kjølepasta? afaik så skal det bare kjølepasta på kjernen, som muligens er den lille metallplata du refererer til? eller missforstod jeg helt nå? Lenke til kommentar
BioAcid Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Kommer ann på om det er amd eller intel da. Abbey_Chase : Hva med å skrive hvilke deler du har... Lenke til kommentar
OffiserDeath Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 starter Harddisken opp? Hvis ikke så er hovedkortet ødelagt og du bør få nytt på garantien. Hvis harddisken starter opp kan du prøve å flashe (oppgradere) biosen. Hvis det ikke virker første gang prøve igjen et par ganger. NB husk å reset biosen etter hvert forsøk. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Kommer ann på om det er amd eller intel da.Abbey_Chase : Hva med å skrive hvilke deler du har... hm.. sant det.. :oops: Lenke til kommentar
QTC Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 ja, den er på riktig vei.og den stater. og i stad kom jeg helt inn i bios før den slo seg av. den finner alle komponentene i oppstarten. kanskje den går for varm? er det viktig at kjørleepastaen dekker hele prosessor overflata? og det kom litt kjørlepasta oppå den tynne metallplata under prosessor vifta, har dette noe og si? :o Du det skal bare være kjølepasta på den tynne metallplata/kjernen og ikke på hele overflaten.. Så se til å få vekk kjølepastaen fra cpuen og legg kun ett tynt lag på den blanke metallplata/kjernen.. Da vil alt virke... ja du har anntagelivis kortslutning på cpu nå pga feil pålegging av kjølepasta... :o Lenke til kommentar
Abbey_Chase Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 jeg har en p4 prosessor, og pcen finner den i oppstarten. og det beynner og summe inne i hden. um, jeg tok kjørlepasta over hele overflaten fordi det var metall på hele. Lenke til kommentar
PeNtA Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 jeg har en p4 prosessor, og pcen finner den i oppstarten.og det beynner og summe inne i hden. um, jeg tok kjørlepasta over hele overflaten fordi det var metall på hele. så lenge du har en p4 cpu så skal det være kjølepasta på omtrent hele overflaten. i alle fall der det er metall. men det skal kun være en tynt lag. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 lurer på dette selv, skl det pasta i hullet på heatspreaderen? Har ikke bygget intel før bare amd... :oops: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå