Gå til innhold

[Løst]-Kraft Pc? Rett oppsett? Kommenter!

Anbefalte innlegg

Intro :

Hei, jeg er en gutt på 17 år som skal bygge min første pc. Spiller da en del og er glad i data, ønsker å få noen kommentarer på prosjektet mitt anngående delene, om jeg burde gjort noe annerledes eller lignende. I tillegg er jeg veldig glad for alle tips jeg kan få anngående byggingen osv.

thermaltake-armor-mx-silver-case-vh8000swa-l.jpg

##############################################################

Kabinett|-THERMALTAKE Thermaltake Armor+ MX VH8000SWA, Silver (VH8000SWA)

////

Prosessor|-INTEL Core 2 Duo E8400 3.0GHz LGA775 FSB1333 6Mb Retail Boxed (BX80570E8400)

////

Hovedkort|-ASUS P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2, ATX, 2xGbLAN, Firewire, 3xPCI-Ex(2.0)16 (P5Q Deluxe)

////

Skermkort|-XFX Grafikkort ATI HD4890 1GB DDR5 (HD-489X-ZHFC)

////

Ramm|-OCZ TECH DDR2 PC2-8500 Dual Channel DDR2 1066MHz 4G (2x2gb) Kit 5-6-6-18 GOLD (OCZ2G10664GK)

////

Hardisk|-WESTERN DIGITAL Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM (WD5000AAKS)

////

Strømforsyning|-CHIEFTEC nätdel 750W ATX12V, aktiv PFC, Cable Management 1st fläkt (CFT-750-14CS)

////

Cd-rom|-SAMSUNG DVD-ROM 16X WHITE W/O SW SATA BULK (SH-D163B/BEWE)

////

O/S | -Xp/vista ( ikke inkl i pris siden jeg har dette fra før)

////

Fin pris : Totalt inkl. frakt Standard 7234,25,- KR

Annen info : Cpu er ikke lagt opp for overklokking,32 bit, cd-romen er elendig men ønsker ikke bedre. Har prøvd å holde prisen ganske lav, tror jeg får mye for pengene om jeg bygger denne.

Er hjertelig takknemmelig for kommentarer og råd som kan hjelpe meg.

Takk ! :yes:

352402.jpg

Endret av lokzy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare et lite råd, ville heller gått for et kabinett fra Lian Li, Cooler Master eller Antec. De oser av kvalitet og er kjempe greie/lette å mekke i. Stor plass og god cablemanagement. Og hvorfor ikke gå for i7 nå som du skal ha ny pc? Like greit å bruke litt mer penger på mye mer kraft. :)

Ellers ser alt veldig bra ut. :) 4890 er et veldig bra skjermkort.

Edit: Velkommen til Forumet forresten. :)

Endret av PCJunkie
Lenke til kommentar

Tusen takk! Har tenkt akkurat det samme om skjermkortet, det har gjort det bra i test! Skal ta en titt på Lian li og Cooler Master.

Om jeg har forstått i7 rett så er det 4 kjernes prosessor som er laget for å kjøre flere ting samtidig? For en gamer/alt mulig mann på data så lurer jeg på om dette er nødvendig. Har alltid tenkt at 2 kjerner holder for mitt bruk, men skal se på prisen for i7. :yes:

Lenke til kommentar
Mja, spørs vel litt spillt du spiller. Og alltid greit å ha flere cores til spill som kommer senere. Forresten i7 har "8 cores" 4 fysiske og 4 psykiske. Så det hadde vært lurt å satse på i7 eller vente litt og ta i5 som er billigere. :)

jah i7 blir som en forsikring for fremtiden, spiller ganske kraftige grafikk spill, ihvertfall ønsker jeg å kjøre det meste på rundt høyeste grafikk mulighet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Det er sykt hvor mye forskjell en arkitektur kan ha i forhold til en annen i ytelse, selvom de kan være like på papiret og i tester.

Du blir å merke i7 godt kontra C2D tror jeg. Pluss om du nå kjøper C2D, og om et år skal ha ny CPU, så må du ha ny CPU, ny RAM og nytt HK, siden 775 blir å fases ut i framtida, samme med DDR2-hovedkort (du får vel ikke DDR2 til i7 engang). 2000 kroner ekstra for et i7-oppsett sparer deg 2500 for den rammen, CPUen og HK du velger nå som du kanskje bytter om ett år ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...4D-BA5BBA64F9EB

Dette er det jeg satt opp, med samme skjermkort, samme HDD-størrelse, cirka samme PSU-størrelse. Alle av merker jeg ALDRI har hatt problemer med. Har en Western Digital HDD nå, som er 5 år gammel, går og går og går. Evnt den andre 80GBen fra 2003 ;) for å si det sånn.

Det ble 10.000, men som du se på HK, CPU og 6GB RAM til sammen, så ser du hva det hadde kostet kontra å kjøpt de nytt til neste år uansett ;)

Lykke til med PC-kjøp

+ CD-rom, glemte den :(

Lenke til kommentar
<a href="http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...4D-BA5BBA64F9EB" target="_blank" rel="nofollow">http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...4D-BA5BBA64F9EB</a>

Dette er det jeg satt opp, med samme skjermkort, samme HDD-størrelse, cirka samme PSU-størrelse. Alle av merker jeg ALDRI har hatt problemer med. Har en Western Digital HDD nå, som er 5 år gammel, går og går og går. Evnt den andre 80GBen fra 2003 ;) for å si det sånn.

Det ble 10.000, men som du se på HK, CPU og 6GB RAM til sammen, så ser du hva det hadde kostet kontra å kjøpt de nytt til neste år uansett ;)

Lykke til med PC-kjøp

+ CD-rom, glemte den :(

Skal ta en titt på det! kanskje jeg får det billigere fra amentio.no , det er vel en god nettside for deler? Siden jeg ikke er så flink med data må jeg bare spørre om det ikke er litt lite med 3 g minne?

Endret av lokzy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9

Står 3GBx2. Men vet Komplett har dyrere deling, men er ganske føyelig på kundeservicen. Det er ikke amentio etter mine erfaringer

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...