bernini Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Hei Jeg har et ganske irriterende problem. Når jeg surfer på internett går alt fryktelig treigt. Har tre maskiner i huset og samme problem på alle tre. Download går helt fint, da får jeg full fart. Har prøvd i opera og iexplore. Nettverket er slik: 1. ADSL-modem ----> 3com office connect router ===> til pc nr.1 og til en CNet 8 ports swich ===> pc nr.2 og 3 Av og til går farten i "rykk", først treigt så raskt. Download går som sagt helt fint. Noen som har noe løsning? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Har desverre ingen løsning annet enn å kontakte Telenor! kjenner en som kjenner en som har akkurat den samme linja som deg fra samme leverandør...hos han også går det damn treigt å surfe hos! btw. dette er min post nr. 2000 Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Tar du strømmen på routerne i blant? Vet at noen har problemer med at det går tregere å surfe dersom routere har vært lenge slått på.. Du har ingen lumske spyware programmer eller virus da? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Prøv å bruke noen andre DNS-servere, eller et DNS-cache-program. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Hei Jeg har et ganske irriterende problem. Når jeg surfer på internett går alt fryktelig treigt. har du prøvd og sette opp Telenor sin proxyserver i nettleseren din? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 vi har nesten samme oppsett. har telenor og router med innebygd switch. funker fint hos oss. Lenke til kommentar
bernini Skrevet 16. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mai 2003 Hmm.. takker for mange svar - Tror ikke det er noe spyware eller virus (bra dekket på den fronten) - Pleier å kutte strømmen i blant, men det er ingen forskjell - Det med proxy-serveren har jeg ikke prøvd, ikke det med dns heller. Får prøve det. Gleder meg til bindingstiden går ut. Da blir det NGT takk for svar - gordito Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 de billigste cnet switchene har hatt rykte på seg for å falle ut eller få¨black out. prøv modem->maskin1 og surf da, fungerer fint her kanskje det fungerer da for hvis det gjør det er det enten ruter eller switch sin feil Lenke til kommentar
Akke Skrevet 16. mai 2003 Del Skrevet 16. mai 2003 Treg surfing men kjapp download? Kan man ikke lett sjekke det med å pinge forskjellige websider? Er det veldig høy ping er det en ruting et sted som er dårlig. Blir det ikke slik a? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå