Cola911 Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Jeg er koblet til en altibox sin jeg har mistet pw til. Har prøvd å få tilbake dette pw'et ved å ringe til altibox folka, men jeg er registrert hos dem med en @mail adresse jeg også har mistet passordet til og de sa at de ikke kunne hjelpe meg da. Så da er spørsmålet om jeg kan koble til en router til denne altiboxen (som også er en router) Koblet slik: Altibox(med innebydgd router) - Router - pc/ps3/whatever og konfiggurere brannmuren så jeg kan åpne porter. Går dette an? Sånn at hvis jeg konfigurer routeren vil "signalene" komme igjennom altiboxen? Har ikke så mye greier på dette her :S vet ikke om jeg er helt sikker på at det heter router "router"=sånn at jeg kan åpne lukke porter og splitter internettet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hvis det er porter du ikke har tilgang til gjennom altibox, så hjelper det ikke å sette en router bak og så åpne porter der. Du vil fremdeles ha sperren i sentralen. Det kan jo ikke være noe problem å få passordet fra de? Har du mistet muligheten til tilgang, så må du jo få passordet om du ber om det. Kanskje en ide å skrive ned passord i framtiden...? Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hvis "altibox folka" har telefonnummeret ditt, så kan de kanskje sende deg passordet via SMS? Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Altiboxer har begrensede muligheter i utgangspunktet, og om du hverken har har bruker-id eller passord blir det vanskeligere, men som regel kan du sette de opp i bridge eller DMZ modus (hvis du altså har bruker og passord!) og la den bakenforliggende routeren håndtere detaljene. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Hørtes ut som om du møtte en "vanskelig" kundebehandler. Kan ikke skjønne annet enn at de har en eller annen rutine for utsending av nye passord, da det sikkert ikke er veldig uvanlig med stengte mail kontoer osv. Fåreslår at du ringer inn igjen, og spør hvordan de kan sende passordene til deg. I værste fall må de da akseptere å sende det per post til eier av abonemanget. Lenke til kommentar
Eirikgg Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 (endret) Du setter DMZ adresse fra web. veldig enkelt. Jeg kjører AltiBox DMZ -> cisco asa 5505 transparent mode -> dlink 635 router http://img269.imageshack.us/img269/922/dmzrute.png Endret 30. august 2009 av Eirikgg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå