Gå til innhold

Dolby Digital/DTS surround fra laptop

Anbefalte innlegg

Har nå kjøpt ny forsterker. Og trenger da en måte å få godlyd fra laptopen også, det inebygde lydkortet er rimelig bra for å være laptop, men optimale hadde da vært optisk overføring. Spørsmålet er da: Hvor kan jeg få det billigste usb-lydkortet med s/pdif ut og støtte for passthrough? Er dette noe alle kort automatisk støtter når de har s/pdif? Så litt på Trust 5.1 external soundcard på dealextreme, er dette et godt alternativ (trenger jo bare passthrough, så kvaliteten vil jo ikke endres med dyrt eller billig lydkort siden det sendes digitalt hele veien).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Jeg har forrige versjon av det lydkortet der, kjøpt fra DealExtreme. Bruker det til akkurat samme formål som du har tenkt å bruke det til. Var helt uproblematisk å få det til å fungere i Win XP. I Vista slet jeg derimot skikkelig. Det gikk faktisk så langt at jeg ga opp, og bestilte den utgaven her, fordi det står at den er Vista-kompatibel. I mellomtiden har jeg imidlertid fått det gamle kortet til å fungere også med Vista, så nå har jeg et kort fra DealExtreme på vei i posten som egentlig blir overflødig. Jeg vet altså ikke ennå om dette kortet fungerer, men det ville jo være rart om det var dårligere enn forrige utgave. Lydkvalitet er selvsagt upåvirket siden det er passthrough. Anbefaler AC3filter og MediaPlayerClassic, det var den komboen som fungerte for meg til slutt. Lykke til!

Mvh Mattjazz

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...