Ohhmyyyy Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Oi, ble litt sjokkert først der. Trodde du mente pærer som i frukten Men syns det med vanlige pærer er et bra vedtak, men blir uvant for mange vil jeg tro... Lenke til kommentar
Aleks Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hvorfår er det ikke lov med pærer lenger? Edit: Ahh.. Ikke frukten nei , men fremdeles, hvorfår? Endret 26. august 2009 av Aleksmy! Lenke til kommentar
TheBowlingMan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 pga sparelyset bare lyser enig der! men ellers takk bra vedtak Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 jeg trodde du mente pærer som man spiser så jeg kjøpte pærer isted.. så at du mente spare pærer først nå. uansett så liker jeg pærer. bruker ovn når jeg varmer rommet. blir varm i hode når pærene blir varme når jeg leser på senga. Lenke til kommentar
TheBowlingMan Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 løp forresten på butikken og kjøpte en 5kg sekk med pærer når jeg så overskriften her så fant jeg ut at det var lyspærer når jeg kom tilbake Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 hehe, når jeg så overskriften løp jeg og på butikken og kjøpte en sekk med pærer (5kg) men så kom jeg hjem også var det bare vanlige pærer(lyspærer) Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 jeg trodde du mente pærer som man spiser så jeg kjøpte pærer isted.. så at du mente spare pærer først nå. uansett så liker jeg pærer. bruker ovn når jeg varmer rommet. blir varm i hode når pærene blir varme når jeg leser på senga. jeg bruker også ovn når jeg varmer rom Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved endring: Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset? takk Endret 26. august 2009 av barry Lenke til kommentar
aklla Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 utrolig hvor mange som var veldig ivrige på å fortelle at de trodde det var pærer man spiser... halvparten av tråden handler jo om spise-pærer. men, jeg kommer nok til å handle inn noen pærer ekstra ja, i kalde norge er jo stort sett ikke varme bortkastet energi... spent på hva som skjer når så godt som alle har spare-pærer og energiforbruket om vinteren er ~det samme at sparepærer inneholder kviksølv er vel mer miljøvennlig enn å varme huset med lys-pærer. er vel nesten nå man skal virkelig hamstre opp ett lager og ha det i ett år eller to for så selge til høy pris til de som vil ha... Lenke til kommentar
Soundchaser Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset? En temperaturmåler? Mange digitale kan også måle luftfuktighet. Jeg har ikke hørt om dette forbudet, men kan ikke si at jeg bryr meg veldig. Så lenge jeg får lys fra lampene, og slipper å betale så veldig my for det, bryr jeg meg ikke om hvilken type pære som står i. Nå skal det sies at jeg bor på studenthybel og har bare to lyspærer Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved endring: Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset? takk en pære varmer der den lyser (overalt der den lyser) veden varmer bare der den brenner Lenke til kommentar
Petter Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 HVA? slutte å selge vanelige pærer? jammen jeg spiser jo det hver dag til lønsj! neida bare tuller! synes det er et bra tiltak den gamle typen pærer er jo bortkastet siden de bruker mye power og gir lite lys. man sparer ingenting på å bruke sparepære innendørs, iaffal ikke på vinteren. jo mindre pærene varmer, jo mer må ovnene varme for å holde termostaten. man sparer absolutt null kroner. utendørs er en annen sak Spørs jo om man fyrer med ved som er gratis eller strøm da. Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 De blir å selge sparepærer i matbutikkene ja? Lenke til kommentar
Nesebrus Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 hva slags ovn er best. sånn som går på olje? eller fyre med ved endring: Hjemme har jeg en peis i første etasje. er det bedre å fyre opp den istedet for å fyre opp med f.eks en ovn i hver etasje? eller blir det bare veldig varmt akkurat der peisen er og ufordelt varme utover resten av huset? noen som vet om måleapparat for å måle hvor varmt og evt luftfuktighet det er i huset? takk forresten hvilken type burger har du på bildet ditt ser god ut Lenke til kommentar
Estella! Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 tror jeg skal hamstre vanlige pærer på mandag jeg. hehe Lenke til kommentar
Musty Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 betyr det her at jeg må gå til innkjøp av ovner plutselig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 betyr det her at jeg må gå til innkjøp av ovner plutselig? Vel, halogen lager da mye varme de også. Men de er mer effektive en vanlig glødepærer så du vil få mer lys dersom du skal ha samme varmemengde. Lenke til kommentar
clink Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 en pære varmer der den lyser (overalt der den lyser) veden varmer bare der den brenner Helt feil påstand. Om du har en stor vedovn så stråler det masse usynlig infrarødt lys fra denne på akkurat samme måte som fra ei glødepære. Usynlig for mennesker, men likefullt IR-lys som stråles rundt i rommet på samme måte som vanlig synlig lys. Og IR-lys er faktisk varmestråler. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 30. august 2009 Del Skrevet 30. august 2009 Kan noen fortelle meg hva jeg skal gjøre neste gang 60W lyspæra i lavalampa mi går? Må sikkert bare kaste hele lampa da... Hvorfor kan du ikke bare sette i en halogenpære??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg