DCG Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Jeg har en server som kjører to web-tjenester. Per idag bruker tjeneste A port 80 og tjeneste B port 8080. Dette betyr at brukere til tjeneste B må spesifisere portnummeret når de skal inn på siden (http://tjeneste-b:8080), det jeg ønsker er at man skal slippe å spesifisere portnummeret. Jeg har sett at IIS har noen muligheter for å "rute" trafikk basert på CNAME, men den ene tjenesten benytter Apache.... Jeg har også lurt litt på muligheten for å bruke SRV-records men jeg er usikker på om det vil fungere. Noen tips eller ideer? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 hvorfor ikke bruke virtual hosts eller hva det nå heter i apache? Den vil da skulle på dnsnavnet du kobler opp med og sender deg til rett område. Lenke til kommentar
laaknor Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det du lurer på heter Namebased VirtualHost. Dokumentasjonen for Apache ligger på Apache.org Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå