Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem under oppstart (før POST)

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har bygget min egen maskin (bestående av deler fra denne pakka fra Komplett) og den har fungert fint frem til i dag. Mens jeg satt og spilte slo maskinen seg plutselig av og nå vil den ikke gå på igjen.

Når jeg trykker på På-knappen begynner viftene å spinne og hovedkortet å lyse (RAM-lysene), men før den kommer noe lenger slår maskinen seg av igjen. Etter en liten stund prøver den å slå seg på av seg selv (uten hell), og slik fortsetter den helt til jeg dreper strømmen.

Har noen noen tips til hva som kan være feil eller hvordan jeg løser dette? Jeg mistenker PSU'en, men siden jeg ikke har tilgang på noen ekstra vet jeg ikke helt hvordan jeg skal få bekreftet det.

På forhånd takk for hjelpen.

(Jeg glemte å si at jeg har prøvd å ta ut alle komponetene og resette CMOS. Ingenting av det hjalp).

Endret av kristrev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, og velkommen i forumet! :)

Tviler på at det er psu, fordi den burde levere nok strøm og Corsair feiler sjelden. Tipper hovedkortet, fordi feilen minner om dette og om problemene i produktomtale til den pakken som du linket til.

Uansett, Komplett vil sikkert teste og bytte noen komponenter for deg.

Lenke til kommentar

hadde lignende symtomer på lan party. hvor jeg ødela hovedkortet ved ikke å sette rammen i skikkelig,(skifte slotter i mørket) så rammen ble litt svidd :whistle:

etterpå, var det samme oppstart problem som du har

kan og muligens være at cpu har gått varm under spilling (dårlig kontakt/kjøling mellom kjøler og cpu, eller vifta har stoppa p.g.a. strøm-kontaktfeil

Og bios har auto shutdown når cpu vifta ikke går

spinner cpu vifta di ?

sjekk påny strøm kontakter til hovedkort

Lenke til kommentar

Takk for tips, men jeg har allerede prøvd det :) Det vil si, jeg tok ut alle minnebrikkene bare for å se om boot kom så langt at den begynte å pipe.

Er det forresten noen som vet hvor man får tak i antistatiske poser? Jeg klarte selvfølgelig å kaste de som fulgte med. I går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...