olesaue Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, jeg fikk tilbud om å trene min lillebror's fotballlag. Syntest det hørtes artigt ut, men jeg har ikke peiling på treningsprogram. Barna er 12 i år, så ikke så alt for hardt, men de skal kjenne at de er utslitt når de er ferdige. Da jeg er veldig glad i å lære bort, har noen tips til gode varierte treningsprogram? Treningene deres skal vare i en og en halv time. Som ballkontroll, springing, pasninger, kanskje trene litt på dødballer?, og kanskje 30-45min kamp etterpå. Ville blitt utrolig takknemlig for seriøse og hjelpsomme svar (...nå fant jeg ingen andre plasser å poste denne tråden på, så den landa her) Endret 26. august 2009 av olesaue Lenke til kommentar
Smågal Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Send dem på oppvarming i et par minutter til og begynne med, (5min+). Imens de jogger lager du diverse øvelser. Gjerne tekniske øvelser, føre ball med innside fra en kjegle til en annen, tilbake med utsiden. Så kan de ta et par finter/vendinger (kjegle til kjegle). Føre ball med sål, trikse frem og tilbake. Bare diverse enkle ting du kommer på i farten. Tren tekninkk tidlig. Etterpå kan du lage til litt pasningsøvelser, kortpasninger,langpasninger, 1touch , 2touch osv. Og den typiske "Firkanten". Bruk 4kjegler til å lage en passelig firkant, der man har 1 i midten og 4 ute på hver sin side (fra kjegle til kjegle). Comprende? Da bare spiller de 4 ute pasninger til hverandre imens den i midten jager og prøver og ta ball. Så for å gjøre det litt kjekkere kan du legge inn noen "bonuser", 15 pasninger feks gir bonus og da må han stå en runde til, og tunell=bonus. Det bruker ihvertfall vi. De elsker konkuranser så prøv og bruk det til tider. Noe så enkelt som, 2 og 2 ilag så setter du opp kjegler 10-15-20meter (avhengig av vanskelighetsgrad) lenger borte så første mann og treffe den 5/10 ganger, opp til deg.(Ha en på hver kjegle, altså ditt den ene skyter ballen står den andre, og når han treffer/bommer tar han andre ballen og springer dit han andre var og skyter på kjeglen igjen, rinse repeat...) Rotete forklart, sitter i historie time nå... Lenke til kommentar
olesaue Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) takk, bare til å komme med flere forslag folkens Endret 27. august 2009 av olesaue Lenke til kommentar
Manken Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 (endret) Fint å ta med alle ting som er involvert når man spiller fotball. Kondisjon, avsluttninger, pasningsspill, første-touch, fart, styrke, osv. Endret 28. august 2009 av Daggis0 Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 1. september 2009 Del Skrevet 1. september 2009 (endret) Pasningsøvelser, ballføring og skuddøvelser, man kan aldri ha for gode basisferdigheter og teknikk. Tempoet på trening bør være høyt i pasningspill og generelt. Når man er 12 år bør man forvente litt intense treninger. Endret 1. september 2009 av Wisbatov Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå