Gå til innhold

Ny bakbrems, hvilken?


Espen-kun

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal ha meg en hydraulisk bakbrems på min sykkel og jeg har sett det er jo et relativt stor marked der ute.

Har sett at Chain Reaction Cycles har mange te rundt 1000 lappen og det er prisklassen jeg tenker på.

Kikket på avid juicy 7 2009 og juicy 7 2007. hva er forskellen?

 

Noen andre forslag til gode bakbremser, helst en handlevogn med brems + selve skiven :D

 

Takker for svar :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal handle fra chain reaction cycles, ville jeg valgt enten Avid, Formula Oro eller Shimano bremser. Forskjellen mellom de to forskjellige juicy bremsene er vekt. Hvis du skal ha en Oro brems ville jeg valt Puro, som de ikke har inne, fordi hvis de andre fomrula bremsene blir trege må hele stempelet byttes, mens med puro er det nok å bare file litt på hendelen. Selv syns jeg Shimano bremsene XT (M775) eller XTR (M975) er de letteste å justere, men det er ofte det trengs noen shims for å få de helt perfekte. Avid bremsene er lettere å lufte på egen hånd, men det er ofte mer knot å bytte klosser på juicy bremsene (men ikke elixir bremsene) enn shimano bremsene.

En ting å tenke på er formula og avid bremser har 6-punkts feste, mens shimano har centerlock feste. Det finnes overganger fra 6-punkts feste til centerlock feste og disse er ikke så veldig dyre.

Lenke til kommentar
Hvis du skal handle fra chain reaction cycles, ville jeg valgt enten Avid, Formula Oro eller Shimano bremser. Forskjellen mellom de to forskjellige juicy bremsene er vekt. Hvis du skal ha en Oro brems ville jeg valt Puro, som de ikke har inne, fordi hvis de andre fomrula bremsene blir trege må hele stempelet byttes, mens med puro er det nok å bare file litt på hendelen. Selv syns jeg Shimano bremsene XT (M775) eller XTR (M975) er de letteste å justere, men det er ofte det trengs noen shims for å få de helt perfekte. Avid bremsene er lettere å lufte på egen hånd, men det er ofte mer knot å bytte klosser på juicy bremsene (men ikke elixir bremsene) enn shimano bremsene.

En ting å tenke på er formula og avid bremser har 6-punkts feste, mens shimano har centerlock feste. Det finnes overganger fra 6-punkts feste til centerlock feste og disse er ikke så veldig dyre.

 

 

Det er vel selve navet som har centerlock feste(shimano er stort sett centerlock,men de lager også nav med 6 boltfeste),ikke bremsekaliper eller hendel...

* Mente du kanskje bremseskiven? .

Skal du kun ha bakbrems,så er får du elixir R her: sykkelbutikken

 

 

Tips til trådstarter:Si hvilken ramme, og hjul du har(regner med at det er feste for skivebrems på ramma og ett hjul med nav som har feste for skivebrems?)

Endret av sykkeliten
Lenke til kommentar

sykkeliten, jeg mente bremse skiva ja.

Glemte å skrive i går, Espen-kun hold deg unna magura bremser, de er store, tunge og elendige i forhold til formula, shimano og avid bremser. Avid sine elixir bremser, er lettere å skifte klosser på enn juicy bremsene, men det er ferre sportsbutikker som har klossene liggene på lager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...