Gå til innhold

Importere fra Kina Taiwan etc.


Anbefalte innlegg

Hei. driver å snuser litt på tanken om å lage et fullstendig useriøst importfirma. Det jeg tenker på er å bestille opp f.eks 200 wayfarer briller, og selge dem til venner etc. går på videregående, og jeg har et ganske stort nettverk, og regner med at enkelte av vennene mine kanskje kjøper f.eks 10 stk, og selger de videre igjen.

Så kommer spørsmålene:

 

Hvor kan jeg importere fra? Jeg har sett på sidene: www.globalsources.com og www.alibaba.com. Er dette seriøse sider? Det virket ikke som om sidene garanterte at at alle leverandørene var helt trygge. Tror dere det går å importere 200, eller kreves det større kvanti?

 

Og sist men ikke minst: tror dere det er penger å hente her?

 

På forhånd takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Hei

 

Om du går inn på alibaba.com så finner du mange fabrikker å andre levrandører fra Asia og resten av verden.

 

Vær oppmerksom på at det finnes mange svindlere, så vær nøye med å sjekke opp referanser, google selskapet å søk opp navn og domener på WHOIS. Om du skal være helt trygg bør du ta kontakt med noen av levrandørens andre kunder (som du spør om kontaktinformasjon på).

 

Vi holder på å importere utendørs massasjespa, prosjektorer og atv fra kina for øyeblikket.

Ta gjerne kontakt om du vil bli med å spleise på frakten fra kina med oss ved import fra kina.

 

mvh

Mortypop

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.

 

Mitt navn er Sveinung Helgesen. Jeg bor i Hangzhou i Kina og driver det lille konsulentselskapet http://www.norge-kina.no. Vi hjelper norske kunder med aa finne produkter, serioese fabrikker, sjekke firmainformasjon, kvalitetssikre, frakt osv.osv.

 

Naar det gjelder sider som Alibaba, Tradekey osv. boer alle vaere opmerksomme paa at det ofte ikke er produsent man prater med, men handelsfirmaer. Det er ytterst faa kinesiske fabrikker som har folk som kan kommunisere paa engelsk. Store eksportrettede handelsfirma har gjerne egen fabrikk, men de er vanligvis ikke interessert i aa selge smaa varepartier. Regelen paa disse nettstedene er at man som oftest er i kontakt med eksportfirmaer som kjoeper sine varer fra fabrikk for saa aa selge videre til norske kunder. Mange av disse firmaene gir seg ut for aa vaere produsenter.

 

Paa eksempelvis Alibaba kan man vaere heldig, og man kan vaere uheldig. Det kommer litt an paa hvor flink man er til aa sjekke informasjon. Men om man ikke kan kinesisk eller kjenner forretningskulturen her vil man alltid ta en viss risiko om man velger aa ordne alt paa egenhaand. Ta gjerne kontakt med oss om noen behoever hjelp, http://www.norge-kina.no, ellers vaer varsom om dere velger aa gaa frem paa egenhaand.

 

 

 

 

 

 

 

 

Hei

 

Om du går inn på alibaba.com så finner du mange fabrikker å andre levrandører fra Asia og resten av verden.

 

Vær oppmerksom på at det finnes mange svindlere, så vær nøye med å sjekke opp referanser, google selskapet å søk opp navn og domener på WHOIS. Om du skal være helt trygg bør du ta kontakt med noen av levrandørens andre kunder (som du spør om kontaktinformasjon på).

 

Vi holder på å importere utendørs massasjespa, prosjektorer og atv fra kina for øyeblikket.

Ta gjerne kontakt om du vil bli med å spleise på frakten fra kina med oss ved import fra kina.

 

mvh

Mortypop

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...