Leeds2k Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Først - jeg er en skikkelig noob når det kommer til lydanlegg!! Kjøpte meg en Onkyo 507 receiver for å bli kvitt den elendige receiveren som fulgte med hjemmekinoanlegget jeg hadde kjøpt. Men jeg planlegger å bruke disse høytalerne jeg hadde fra før, ivertfall i første omgang, sammen med receiveren. Da er problemet, må jeg ha en aktiv sub til denne? kan jeg ikke koble til den suben som jeg allerede har til hjemmekinoanlegget mitt? I bruksanvisningen står det at jeg må ha en sub med egen strømforsyning (tror jeg) Videre hvis jeg må kjøpe en subwoofer, hva slags billig type er det på markedet som passer til denne (budsjettet er allerede sprengt da jeg er student) Og hvis jeg nå skulle finne på å kjøpe surround pakke høytalere til denne receiveren, hva ville dere anbefalt? Lenke til kommentar
Leeds2k Skrevet 30. august 2009 Forfatter Del Skrevet 30. august 2009 Er kanskje denne subben noe å gå for?? http://www.netonnet.no/index.asp?tracker=p...&iid=100219 - Andersson L6 Subwoofer Medium jeg er veldig usikker på hva jeg skal velge nå, og er litt i villrede på hva jeg BØR velge.. Var også en Yamaha YST-FSW100, er kanskje denne bedre? Er uansett litt mye for en sub synes jeg, ikke noe produkter som er billigere som jeg kan bruke? Da det ikke kommer til å bli spilt noe veldig høyt, trenger bare liksom en sub for å utfylle lyden, selve kvaliteten er jeg ikke så veldig nøye på. Håper dere kan hjelpe meg!! Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Spar pengene til du har et par tusen.. En billig sub vil bare være i stand til å buldre, ikke spille musikk. Du vil oppleve "one-note-bass", altså all bass vil høres lik ut, selv om det er forskjellige toner som spilles.. Om du bare skal ha litt lett rumling så sleng ut en "ønskes kjøpt" annonse. Kan hende at noen har en sub stående i litt shabby tilstand som kan brukes, og som kan fikses på med en sprayboks eller to fra biltema. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå