Gå til innhold

Hvilket hovedkort er best av disse to?


D2001

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heil alle :) Hvilken av disse to hk'ene er best? ABIT IC7-G eller ASUS P4C800 DeLuxe?? Jeg personlig vil tørre å satse på Asus fordi jeg "stoler" mer på dem. Ellers noen som har noen synspunkter på hvilket merke jeg bør velge (spiller lite, ikke overlokking) av TwinMos 3200 eller Apacer 3200? Har bladd gjennom lesernes erfaringer i prisguiden og det ser ut til at TwinMos gjør jobben hos de fleste eierne.. Takker =o)

 

Av de testene jeg har sett kommer ABIT best ut av de to da ASUS vistnok har valgt noen uheldige/gamle løsninger på enkelte ting, det som imidlertid kommer aller best ut er MSI

Lenke til kommentar

Det må jo være noe som skiller dem på en eller annen måte? Siden Abit er overlokkbar så satser jeg på den =) Håper at de kommende P4 prosessorene blir støttet av hk'et, eller er det jo å bare begynne å spare til et nytt råere kort når den tid kommer =p | The Matrix Has You

Lenke til kommentar
Smak og behag :smile:

 

Jeg kan forøvrig informere om at siste biosversjon for Asus P4C800 Deluxe (1006) gir mulighet til å stille VCore opp til 1.9500V...[/url]

Man trenger ikke så mye volt! det vil bare skade CPU noe så innigranskauen, hvis man stiller Vcore så høyt ryker nok CPU etter kort tid :yes:
Lenke til kommentar
Ok. Overlokking kan være aktuelt en gang i framtiden da. Asus "skryter" på en måte over ny "kunstig intelligens" chip som styrer alt på max ytelse konstant, men et slikt system har vel Abit også, eller??

At overklokking ikke er aktuelt = standpunkt godt som noe. OC f.eks. i IC7-G Bios + evt. kjøling gir mye for lite. Moderat OC kan gi 25-30 % økning overall uten videre fare eller kostnader - ei <20 db vifte eller 2 extra + innsats i Bios, er ikke å kimse av.

 

Tester:

 

Asus' "intelligente" Promise-controller ( bremse ) får lite skryt... http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcwLDY=

 

> The other thing I found weird with the board was the lack of included brackets. If you want extra USB or IEEE 1394 ports, or even want to use the S/PDIF connection header, you will need to go out and buy the brackets for them. <

 

 

Abit får derimot skryt på viktige områder:

 

> I'd like to commend the ABIT marketing team for listening to the many readers who posted in the ABIT forums and getting on the ball with their engineering department to get this issue cleared up ASAP. You really couldn't ask for better service than that. With the performance we've seen here today, the IC7-G Max2 Advance is a prime candidate for the OCAddiction Essential Hardware Award <

 

men står prisen rett i forhold til IC7 ?

 

http://www.ocaddiction.com/reviews/mobos/a..._ic7g/pg7.shtml

Lenke til kommentar
Smak og behag      :smile:  

 

Jeg kan forøvrig informere om at siste biosversjon for Asus P4C800 Deluxe (1006) gir mulighet til å stille VCore opp til 1.9500V...[/url]

Man trenger ikke så mye volt! det vil bare skade CPU noe så innigranskauen, hvis man stiller Vcore så høyt ryker nok CPU etter kort tid :yes:

Det har du nok helt rett i. For min egen del vil det nok aldri være aktuelt å gå noe særlig over 1,7V med luftkjøling. Har man en Vapochill kan man kanskje gå noe høyere, men siden jeg ikke har en selv skal jeg være forsiktig med å påstå noe som helst om akkurat det. Uansett var dette et poeng til de som mener at Asus kommer dårligere ut enn andre produsenter vedrørende overklokking.

 

Ellers noen som har noen synspunkter på hvilket merke jeg bør velge (spiller lite, ikke overlokking) av TwinMos 3200 eller Apacer 3200? Har bladd gjennom lesernes erfaringer i prisguiden og det ser ut til at TwinMos gjør jobben hos de fleste eierne..

TwinMos 3200 Winbond gjør iallefall jobben hos meg. Anbefales på det varmeste :yes:

Lenke til kommentar
Hei folks :) Hvilken av disse to hk'ene er best? ABIT IC7-G eller ASUS P4C800 DeLuxe?? Jeg personlig vil tørre å satse på Asus fordi jeg "stoler" mer på dem, men hører konstant at Abit klarer seg bra i tester... Takker =o)

 

Av de to der er abit sitt best, asus har nemmelig valgt en del uheldige løsninger på sitt og benyttet en del "gammel" teknologi bla med gigagyte lan delen.

Det beste kortet er imidlertid MSI 875 P

Lenke til kommentar
Av de to der er abit sitt best, asus har nemmelig valgt en del uheldige løsninger på sitt og benyttet en del "gammel" teknologi bla med gigagyte lan delen.  

Det beste kortet er imidlertid MSI 875 P

Jeg ville vært veldig forsiktig med og si at ett kort er best på nåværende tidspunkt. Jeg personlig valgte Abit IC7G i steden for MSI 875 fordi jeg synes det raporteres for mange problemer med det kortet. Pluss at http://www.hardocp.com påstår at kortet sliter med busshastighet over 250. Hvis dette stemmer ville jeg ikke kunnet kjøre min 2,4C-800 høyere en 3GHz. Med Abit kortet greier jeg buss på 282 Mhz det gir 3,38GHz.

 

Not bad :)

 

Denne hastigheten oppnår jeg med en lousy Coolermaster kjøler. CPU temp 73 grader under load :( , men kjører alikevel Prime 95 stabilt.

 

Det eneste jeg har og utsette på kortet er at viften på NB bråker litt for mye (ikke så ille når jeg aktiverer Fan EQ) og at abit kortet raporterer for høy CPU temp men det gjør visst mange av abit kortene.

 

 

 

EBC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...