VWjetta Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) har en jetta 85 mod. varmen forsvinner etter at motoren blir skikkelig varm.. har varme i ca 10-15 min, så forsvinner det. slangen ut fra varmereg er ikke like varm som den inn til varme reg. men synes det er merkelig at jeg har varme i starten. kan vel ikke være tett register da? når det funker er det gulle god varme i bilen.. noen forslag? edit: det er en by-pass ventil der, som dere ser på bildet. slangen der er varm så det går vann gjennom der hvertfall. meen, er det fordi den ventilen er gåen eller er det fordi registeret er tett kanskje? hva tror dere, ingen som har forslag? Endret 26. august 2009 av VWjetta Lenke til kommentar
flyndrefjes Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Merkelig. Jeg har opplevd dette kun de gangene det har vært ekstremt lite kjøleveske på radiatoren/kjølesystemet, men det er nok altfor dumt å spørre om du har sjekket dette :-) Lenke til kommentar
SteffenMA Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Viser motortemp nåla riktig temp da? Kan være termostaten som tuller litt. Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 sjekk dette 1. for lite kjølevæske.. funker når bilen er kald, men når termostaten åpner og slipper kjølevæske ut i radiatoren, blir for lite til varmeapp.. 2. sliten vannpumpe, slik at når termostaten åpner klarer ikke vannpumpa å gi nok trykk til å sirkulere kjølevæska. Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 (endret) sjekk dette 1. for lite kjølevæske.. funker når bilen er kald, men når termostaten åpner og slipper kjølevæske ut i radiatoren, blir for lite til varmeapp.. 2. sliten vannpumpe, slik at når termostaten åpner klarer ikke vannpumpa å gi nok trykk til å sirkulere kjølevæska. flyndrefjes: nok kjøleveske ja:) steffenMA: motor temp er bra. joka, har vurdert vannpumpa ja. kan virke som det er den.. men er det noen måte å sjekke dette på annet en å bytte den?? å en ting til, hvis det er for sliten pumpe, hvorfor går vannet gjennom by-pass ventilen? den tynne slangen på bildet er VARM, virker som det strømmer gjennom der istedenfor reg. Endret 27. august 2009 av VWjetta Lenke til kommentar
joka Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 har ikke sett noe slikt før.. tror ikke det skal være bypass..men.. har bilen vært utstyrt med webasto? plugg igjen slangen og se hva som skjer... Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 har ikke sett noe slikt før.. tror ikke det skal være bypass..men..har bilen vært utstyrt med webasto? plugg igjen slangen og se hva som skjer... tror ikke det har vært instalert webasto nei.. får vel prøve å plugge igjen da å se hva som skjer.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Jeg hadde akkurat den samme ventilen på gammelbilen. Den skal i teorien sørge for at vanngjennomstrømningen i registeret er den samme uansett hvilket turtall motoren ligger på. I praksis er den overflødig, og gummipakningen inni den smuldrer etterhvert bort og du får k*k i varmeapparatet. I mitt tilfelle mistet jeg varmen når jeg sto på tomgang. Ny ventil eller å plugge den gamle igjen løser problemet. Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 28. august 2009 Forfatter Del Skrevet 28. august 2009 Jeg hadde akkurat den samme ventilen på gammelbilen. Den skal i teorien sørge for at vanngjennomstrømningen i registeret er den samme uansett hvilket turtall motoren ligger på. I praksis er den overflødig, og gummipakningen inni den smuldrer etterhvert bort og du får k*k i varmeapparatet. I mitt tilfelle mistet jeg varmen når jeg sto på tomgang. Ny ventil eller å plugge den gamle igjen løser problemet. men aparatet funker som F før termostaten åpner seg.. det som er så rart.. Lenke til kommentar
VWjetta Skrevet 2. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2009 fjernet bypass ventilen å nå funker det.. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 2. oktober 2009 Del Skrevet 2. oktober 2009 Godt å høre. Sa jo at det var den som lagde krøll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå