davido Skrevet 15. mai 2003 Del Skrevet 15. mai 2003 Jeg skulle nylig sette de to wd80giggerne mine i raid med den integrerte raidkontrolleren på hovedkortet mitt. etter å ha lest utallige guider til raiding og justering av optimal stripesize fant jeg ut at default på hovedkortet er 64kB. mens optimalt for den type disk var 128kB-512kB Men jeg fant aldri ut hvordan jeg kunne skifte stripesizen på kontrolleren. Noen som har fått til det? Det er instillinger for optimalisering for enten desktop,videoredigering eller server. men jeg har prøvd alle og stripesizen er fremdeles 64kB!! Skuffende Lenke til kommentar
Evert Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Howdy! The only way to control stripsize on RAID with the A7V333 is using the Lumberjacker BIOS. With the original BIOS you can NOT change the stripsize setting. Regards, Evert 8) Lenke til kommentar
Bennyhil Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Hei Skal akkurat til med det samme. Legg gjerne ut mer info og tips om feil og feller enn kan gå i. Sikkerhet kommer i siste rekke, hastighet første. Backup er kjekt! Lenke til kommentar
davido Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 Lumberjack BIOS? Is that a 3hrd party bios? Where can i get a hold of that? Google didn't tell me jack shit Lenke til kommentar
Evert Skrevet 4. juni 2003 Del Skrevet 4. juni 2003 Yup, Lumberjacker (and not Lumberjack, which explains why Google didn't help...) is a 3rd party BIOS. It basically contains the originally ASUS BIOS, but the limited RAID part has been replaced with the full version. Recommended! Their site is located at: http://lumberjacker.kettenfett.com/ Lenke til kommentar
davido Skrevet 4. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2003 I'm lookin into it right now. thanks alot! I was allready browsing for cheap raidcontrollers. Super okey then bye bye Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå