larsen_vessia Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Hei, jeg prøve nå å overklokke min Intel P 4 3.2 Ghz prosessor. Jeg er inne på Dos og det ser ut til at det går ann å overklokke derfra. Så nå har jeg noen spørsmål. Her er hva jeg går inn på Jumperfree Config -> advanced --> AI overclocking Her kan jeg da velge i % overklokking og Rammen kan gå fra 888-1066 Jeg kan også stille på Volt, er dette nødvendig? takker for svar Endret 26. august 2009 av larsen_vessia Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) din cpu styres av 2 ting. fsb og multilier. fsb har også på de allerfleste chipsett direkte influense på ram hastighet også. http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_multiplier om du har 80nm versjonen av Pentium 4 cpu'ene så ville jeg ikke anbefalt å overklokke den så mye. om du bruker windows, kan du laste ned noe som heter CPUZ og se allslags informasjon om cipsetet. så det du trenger å gjøre om du bare skal overklokke cpu og ikke ram, er: sette opp fsb, typiske tall som står der: 200/266/333(ekte fsb) --- 800/1066/1333(effektiv fsb) , det varierer hva produsentene velger å vise i biosene. denne kan du stille opp litt og litt. For at ramen ikke skal overklokkes må du klokke ram ned før du starter å overklokke cpu. ofte får man stille på ratio mellom ramhastighet og fsb. edit: stille på volt er kun nødvendig om det er ustabilt. hver gang du har overklokka litt, bør du stressteste systemet ditt i MINST 10 minutter med prime95 med roundoff checking aktivert. Endret 26. august 2009 av kjeLL// Lenke til kommentar
larsen_vessia Skrevet 27. august 2009 Forfatter Del Skrevet 27. august 2009 takker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå