Gå til innhold

[Løst]hvor lang tid tar det før nettbutikk trekker pengene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Normalt så reserverer de pengene på kontoen din når du bestiller. Pengene trekkes når pakken sendes fra nettbutikken.

Jeg vet ikke hva som har skjedd i dette tilfellet men de trekker nok pengene snart. 

Okei :) takk for svar :)

Lenke til kommentar

I de aller fleste tilfeller (for meg iallefall) så blir du trukket med en gang du bruker Visa kortet.

Det at de enda ikke har trukket + at det står at varen din er under "plukking" mens du allerede har fått TVen kan jo være en feil fra demmes side. Bare kryss fingrene på at de har glemt deg. :p

Lenke til kommentar

Nå står det på sidene dems at varen er hentet, men de har fortsatt ikke trekt pengene... :) Når jeg tenker etter så var pengene borte en liten stund rett etter at jeg bestilte, men så kom de plutselig tilbake.. :) Jeg hentet ut tven fredag for over en uke siden :)

Lenke til kommentar

Det samme skjedde for meg for noen år siden med Elprice, de oppdaget tabben etter et par måneder. Datasystemet deres tror tydeligvis at pakken din venter på plukking - noen som har glemt å trykke på en knapp antar jeg.

Jeg oppdaget ikke at de ikke hadde trukket før jeg så et trekk som jeg ikke skjønte hva var. Var ikke så stort beløp den gangen.

Lenke til kommentar

Er det ikke vanlig at nettbutikken tar pengene fra kontoen din, rett etter du har bestilt noe med VISA, så deretter får du pengene tilbake på konto etter et par dager, så tar de pengene dine igjen etter du har fått pakken. Det har skjedd til meg hver gang jeg har bestilt noe med VISA på norske nettbutikker tror jeg.

Endret av vivastar
Lenke til kommentar
Er det ikke vanlig at nettbutikken tar pengene fra kontoen din, rett etter du har bestilt noe med VISA, så deretter får du pengene tilbake på konto etter et par dager, så tar de pengene dine igjen etter du har fått pakken. Det har skjedd til meg hver gang jeg har bestilt noe med VISA på norske nettbutikker tror jeg.

Har det tatt over en uke fra pengene har kommet tilbake på kontoen til de har trekt det igjen da? :p

Lenke til kommentar
Det samme skjedde for meg for noen år siden med Elprice, de oppdaget tabben etter et par måneder. Datasystemet deres tror tydeligvis at pakken din venter på plukking - noen som har glemt å trykke på en knapp antar jeg.

Jeg oppdaget ikke at de ikke hadde trukket før jeg så et trekk som jeg ikke skjønte hva var. Var ikke så stort beløp den gangen.

Men pakken min er ikke lenger til plukking... Den står nå som sendt... Så de burde vel ha trekt meg nå?

Lenke til kommentar
Når du bestiller med visa blir pengene reservert, men tar det for lang tid (1-2 uker) blir pengene frigjort igjen.

For lang tid til hva? Jeg bestilte tven en dag, den ble sendt dagen etterpå, og jeg fikk den et par dager etter der igjen. Så gikk ikke en uke en gang fra jeg bestilte til jeg fikk den...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...