Gjest Slettet-5U1CsALJ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Hei! Min stasjonære maskin er tatt av dage, da den er svært gammel og ikke fungerer noe særlig godt lengre. Maskinen har i alle år vert mitt mediasenter, og har stått for de gode lydopplevelsene. Nå sitter jeg derimot kun igjen med en laptop, og et fullt fungerende «Creative Megaworks THX 5.1 550». http://ixbtlabs.com/articles2/creative-thx-550/ Da jeg ikke helt ser hvordan Megaworks kan kobles opp mot laptopen på en fornuftig måte(?), ønsker jeg å koble det opp mot min Playstation 3 (PS3), eller eventuellt et «D-Link DSM-320RD» mediasenter jeg har liggende. http://www.netshopper.no/view_product.php?product=DSM320RD En skjønner kanskje at jeg ikke kan veldig mye innen slike ting som dette(?), men det jeg mener og ha forstått til nå er at både PS3 og D-Linken har digitale signaler, mens Megaworks kun har analoge innganger? Så mine spørsmål til dere: Hvordan få Megaworks til å fungere sammen med PS3 eller D-Link? Lar det seg i det hele tatt gjøre? Vil jeg kunne nytte annlegget, eller kan det kun lages en «MacGyver»-løsning, hvor hele lydbildet blir redusert? En eventuell løsning bør være relativt enkel (og billig) for at det i det hele tatt skal være noe vits. All tilbakemelding settes stor pris på! Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det er analoge lydutganger på både PS3 og D-Link DSM-320RD. Men hverken PS3 eller D-linken kan sende surroundlyd ut analogt, bare analog stereolyd. For å få analog surrond fra PS3 og DSM-320RD må du ha en slik digital til analog -konverter. (Det finnes helt sikkert andre modeller en den jeg linket til). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5U1CsALJ Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 Det er analoge lydutganger på både PS3 og D-Link DSM-320RD. Men hverken PS3 eller D-linken kan sende surroundlyd ut analogt, bare analog stereolyd.For å få analog surrond fra PS3 og DSM-320RD må du ha en slik digital til analog -konverter. (Det finnes helt sikkert andre modeller en den jeg linket til). Ja, den ser ut til å kunne gjøre nytte for seg! Er det slik å forstå at jeg kan velge mellom HMDI og optisk kabel fra PS3 til konverteren? Eller må jeg bruke HDMI da det kun finnes én inngang, nemlig HMDI? Takker for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå