Robocoop Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) 19-årig alkoholiker innlagt for levertransplantasjon forlot sykehuset for å gå på pub.. http://bit.ly/nleqp Og her en 22-åring som døde av alkoholmisbruk - naturlig nok nektet ny lever. http://www.timesonline.co.uk/tol/life_and_...icle6721483.ece Sykt og tragisk. Endret 26. august 2009 av Robocoop Lenke til kommentar
Brouwer Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 man dør ikke av øl. hvorfor bytter de lever når det koster så mye penger? en kropp fungerer som en sykkel. man smører delene så funker de igjen hvis man spiser bra funker kroppen Lenke til kommentar
Fadeless Skrevet 26. august 2009 Del Skrevet 26. august 2009 (endret) Men vist man kræsjer denne "sykkelen" og en del blir ødelagt, må den byttes. Endret 26. august 2009 av Fadeless Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 26. august 2009 Forfatter Del Skrevet 26. august 2009 hmmm............kanskje helseforumet hadde vært mer passende enn OT...... *angrer* Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 Folk som drikker så jævlig mye er jo stokk dumme og har ingen andre verdier i livet. Lenke til kommentar
Dammed Skrevet 27. august 2009 Del Skrevet 27. august 2009 folk har problemer, og noen tyr til alkohol for å glemme dem. !9 åringen fortjener å dø, du går ikke fra et sykehus når du har leversvikt for å gå på en bar. Sier seg selv. Men 22 åringen var en trist sak, å bli nektet lever fordi man har ikke vist at man kan være edru i 6 måneder, hvordan skulle man gjort det hvis man er innlagt i et sykehus? Blir som å vli fortalt av en mekaniker at du får ikke ny motor til bil, før du viser at du ikke ruser moteren i løpet av 6 måneder, funker dårlig når motoren er ødelagt. For et ødelagt system... Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 28. august 2009 Del Skrevet 28. august 2009 Har selv to onkler som drikker seg halvt i hjel gang på gang. Ikke særlig gøy egentlig å se på at du fucker opp alt sånn. Eller, jeg er forsåvidt glad at jeg endte opp med den eneste i den søskenflokken som ikke drikker seg halvt ihjel som mor, og jeg har nesten ikke kontakt med noen av de to der, likevel jævlig å se hvordan de drikker seg fra hus og kone, og på sykehus i ny og ne.. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 29. august 2009 Del Skrevet 29. august 2009 Angående 22 åringen så er det rett og slett bare tragisk at noe slikt skjedde. Forstod jeg det riktig at fyren ikke klarte å komme seg ut av sykehuset for å bevise at han ville klare seg seks mnd uten alkehol? Den regelen med at man må være rusfri i feks 6 mnd viser jo bare om personen er bestemt for å forandre livet sitt eller ikke. Er jo ikke rettferdig at hvem som helst skal få nytt organ, for å så gå ut å feks drikke seg ihjel, mens en som viser at han/hun fortjener det med å holde seg vekke fra alkehol ikke får pga det rett og slett ikke er noen organer ledig. Er jo ikke akkurat overflødig med donor organer, så man må jo gjøre seg fortjent til det. Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 3. september 2009 Forfatter Del Skrevet 3. september 2009 Man bør aldri drikke mer enn 2 flasker øl om dagen i snitt. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 3. september 2009 Del Skrevet 3. september 2009 Litt offtopic, men korleis er det med helgefylla? Er det skadeleg om ein lever grett i vekene? Mogleg eit dumt spørsmål. Eg kjenner eg slenger meg mykje på den sjølve, er så utruleg lei livet at det er herleg å drikke seg dritafull å berre gløyme elendigheita i gode veners lag. Det er dessverre ofte slik i min alder at dei fleste sosiale samvær er alkoholrelaterte (i helgene iallefall). Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 4. september 2009 Forfatter Del Skrevet 4. september 2009 Litt offtopic, men korleis er det med helgefylla? Er det skadeleg om ein lever grett i vekene? Mogleg eit dumt spørsmål.Eg kjenner eg slenger meg mykje på den sjølve, er så utruleg lei livet at det er herleg å drikke seg dritafull å berre gløyme elendigheita i gode veners lag. Det er dessverre ofte slik i min alder at dei fleste sosiale samvær er alkoholrelaterte (i helgene iallefall). Å spare opp daglige doser og ta alt på en gang er vel ikke helt bra akkurat. Men en to, tre fester i måneden er vel ikke noe problem. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Akkurat.. Tenkte nesten det.. Takk for svar Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 4. september 2009 Del Skrevet 4. september 2009 Drikker sjelden. Skade effektene av alkohol er for meg større en moroa det bringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå